Det finns en uppsjö av olika företag som mer än gärna hjälper dig till framgång när det handlar om att digitalisera din arbetsplats. På så sätt behöver du aldrig känna dig ensam utan har alltid någon som kan guida dig i alla lägen. Ett väldigt bra sätt att kunna prata med andra är genom att utnyttja företagens forum som enbart kan användas av medlemmar. Ingen annan kommer alltså att kunna skriva på sajten. Dessa forum bjuder in till intressanta diskussioner mellan företag och dem som ligger bakom själva sajten. Har du en fråga gällande digital verksamhet eller något annat så kan du alltså ställa den här. Du kan även dela med dig av dina egna erfarenheter till andra. Kanske lyckas du även knyta värdefulla kontakter inom samma bransch eller inom helt nya områden?
Hur fungerar dessa forum?
Exakt hur forumen fungerar beror på vilket företag du väljer att vända dig till. Alla har sina egna sajter och regler så det lättaste är att läsa på hos dem du är medlem hos. Något som är standard hos de flesta är att de inte har ett öppet forum som vem som helst kan läsa. Du måste alltså registrera dig som medlem och eventuellt ansöka om att få vara med i de olika forumen. Exakt vad det kostar och hur du går tillväga kan du läsa mer om på respektive sajt.
På forumen kan du hitta all möjlig information. Om ett företag har stött på ett problem kan de dela med sig hur de kom fram till en lösning. Det brukar även finnas möjlighet till one-to-one diskussioner och andra tips och tricks. Många av dessa företag är baserade i Storbritannien eller USA men tar emot förfrågningar från hela världen. Därför kan du även komma i kontakt med företag som har erfarenheter från andra länder.