ANALYTICSKURSER

En datadriven
marknadsstrategi
kräver kunskap och insikt.

Meriterande kursledare ger dig material
och praktiska tillvägagångssätt för att snabbt
komma igång. Välj mellan Google Analytics,
SEO, Adwords eller CRO. 

Workshops

Stockholm

Efter genomförd kurs erhålls diplom. Varje kurs har begränsat antal platser, säkra din plats idag. 

WS_Basic

Lär dig grunderna
och kom igång!

WS_anvandarvanlighet

Ta dina kunskaper
till nästa nivå!

WS_anvandarvanlighet

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande (offentlig sektor)

Mötesplatsen Analyticsdagarna

Intresserad av att komplettera kurser med inspiration och uppslag kring digital analys? Analyticsdagarna är Sveriges ledande mötesplats inom digital analys med talare från bland annat Google, Facebook, Momondo, Expressen m.fl.

 

Program

Gäller samtliga workshops

Med reservation för eventuella ändringar.

Vad tycker tidigare deltagare om Analyticskurser?

3f063ed

ANNA HALLENBOM
Kommunikatör på Skatteverket

“En jättebra introduktion så man snabbt kommer igång!”

andreas-cf6b5c91c003a999916f6ad9d6c3c0f71770c3dd72dd1ca5a30b9dfa5b0eb8ff

 ANDREAS SJÖSTRAND
Grundare på Njuut

“Tyckte om att fokus var på insikter och inte bara teknik som är vanligt annars”

HT16-Diwo-Sofia

 SOFIA CARAVAGGI
Projektledare på Diwo Group

“Gillade verkligen hands-on bitarna samt att det fanns utrymme till individuell hjälp.”

Partners

Web Guide Partner

Web Guide Partner är en av Sveriges främsta och snabbast växande byråer inom digital marknadsföring, med en komplett produktportfölj inom sökmotoroptimering (SEO), sökordsannonsering (SEM), sociala medier samt conversion och analys.

Less Friction

Less Friction är inte en webb- eller designbyrå. Inte heller en digital mediabyrå. Vi är en konverteringsbyrå som hjälper företag, stora som små, att utveckla och optimera sina digitala sälj- och marknadsföringskanaler. Genom att förbättra interna analysprocesser och sättet att kommunicera på webben kan ni omvandla fler besökare till potentiella kunder. Det betyder en högre omsättning, på existerande mediainvestering.

Diwo

Vi hjälper våra kunder genom hela värdekedjan; från förstudie till implementering, utbildning, förändringsledning och förvaltning av den digitala arbetsplatsen.

Search-Integration

Search Integration är en digital konsultbyrå med certifierade Google Analytics specialister och digitala affärsutvecklare. Vi tar data på allvar och vi arbetar dagligen med att säkra och verifiera datakvalitet i analytics och översätta insikter till actions. Vi förstår beteendemönster på nätet och utvärderar ständigt nya möjligheter till utväxling för våra kunder.

Analytics är en snabbt växande bransch och vi breddar vårt utbud hela tiden. Är det någon kurs som ni tycker att vi borde anordna i samarbete med er? Tveka inte att höra av er!

Tova Rethink HR

Kontakta Tova Lindberg på telefon 076 044 2423 eller mail vid frågor.

Email (required)

Telefon

Meddelande

Boka

Alla priser visas exklusive moms.

Workshop: 5900 sek

Är du/ni intresserade av att delta på fler än en kurs? Hör av er för ett paketpris!

Din bokning har registrerats. Ett mail har skickats till angiven adress.

Deltagare {{ snf-clone-index-hr }}
  • Workshop
Faktureringsinformation
×

Anmälningsvillkor

Bokningsvillkor, avbokning och överlåtelse
Anmälan är bindande, men du kan när som helst överlåta din plats till en kollega genom att informera Summit and Friends på boka@summitandfriends.se. Mottar vi din skriftliga avbokning senast 21 dagar före konferensstart får du ett värdebrev på fakturerat belopp. Värdebrevet är giltigt ett år från utfärdandet och kan utnyttjas av dig eller en kollega från din organisation på valfri kurs/evenemang hos Summit and Friends.

I det fall Summit and Friends ställer in ett evenemang (konferens, temadag, middag etc.) krediteras du det inbetalda beloppet. Summit and Friends reserverar sig för ändringar i programmet (t.ex. byte av talare eller lokal).

Betalningsvillkor
Betalning erläggs mot faktura trettio dagar netto.

Information om behandling av personuppgifter
Dina uppgifter behandlas med modern informationsteknik och hanteras i enlighet med personuppgiftslagens föreskrifter (PuL). Du kan läsa om personuppgiftslagen här

Fotografering och filmning
Ibland kan fotografering och filmning ske på våra evenemang. Dessa kan komma att användas i trycksaker, på webben eller i annat kommersiellt material.

Kontakt

Tveka inte att ringa eller maila mig vid frågor gällande detaljer kring innehåll/upplägg på våra workshops. Jag nås på +46702009716 eller via mail tobias.ogren@summitandfriends.se

/ Tobias Ögren, Projektledare

Meddelande

Email*

Google Analytics Grundläggande

Lär dig grunderna och kom igång!

Denna workshop är för dig som: Skulle vilja implementera eller redan har implementerad verktyget utan att riktigt ha kommit igång. Du önskar en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt.

Innehåll: På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. Workshopen syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:
– Hur man bör använda GA som verktyg
– Att tolka några av de mest användbara rapporterna
– Följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
– Hur man sätter upp mål och följer upp aktiviteter, vilka KPI:er är rimliga?
– GA implementering
– Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
– Hur kravställer man sin byrå eller interna organisation för att få verifierad data
– Använda segment för att se hur olika besöksgrupper skiljer sig åt
– Kampanjspårning
– Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av GA
– Att löpande integrera data i organisationen
– Hur ska jag tänka och behöver jag en dashboard?
– Vad är möjligt och hur får jag budget eller allokerat resurser som är rätt för min nivå och min organisation

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.
Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopen hålls av Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. Henrik Nilsson leder er genom dagen 

HenrikNilsson_helloy

Google Analytics Advanced

Ta dina kunskaper till nästa nivå

Denna workshop är för dig som: Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder dig av verktyget regelbundet, men skulle vilja ta det till nästa nivå, innehåller mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tankesätten, implementering och konfigurering.


Vi kommer att titta närmre på:

– Målstyrd analys – Varför?
– Tag Management – Hur och Varför?
– Eventspårning.
– Målspårning och E-commerce Tracking i Google Analytics.
– Multi Channel Funnels – Vilken kanal får kreditering för målet?
– Avancerad Filtrering och segmentering.
– Custom Dimensions and metrics – Vad är detta och när ska det användas?
– Innehållsgruppering – Gör analyser enklare.
– Möjligheterna med Enhanced e-commerce.


Ta med din dator:

Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator.

Workshopen kommer att ledas av Carl-Gustaf Öberg, som är ansvarig för digitala strategier på Be Better Online. Företaget som sedan 2009 växt in i ett komplett utbud av tjänster för att analysera, styra och optimera annonsering och organisk närvaro i sökmotorer, annonsnätverk och sociala medier. Carl-Gustaf har 15 års erfarenhet av webbutveckling, sökmotoroptimering och digital marknadsföring.

CG_bebetteronline

Google Analytics Offentlig Sektor

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande, för dig som arbetar inom offentlig sektor.

Innehåll: Du får en grundläggande kunskap för Analytics inom offentlig sektor. Vilka verktyg finns, dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt, medtag därmed egen dator.

Du kommer lära dig:

· Vilka verktyg finns och hur bör man använda dem
· Hur sätter man upp mål och följer upp aktiviteter, vilka mål är rimliga inom offentlig sektor?
· Att tolka några av de mest användbara rapporterna
· Att följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
Implementering:
· Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
· Hur kravställer man byrå eller den interna organisationen för att få verifierad data
Kampanjspårning
:
· Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av Analytics
Att integrera data i organisationen:
· Hur ska jag tänka och behövs en dashboard?
· Hur ska man allokera budget och resurser som är rätt för individens och organisationens nivå
· Hur kan räkna på ROI och påvisa datans värde i organisationen?

Under dagen fokuseras det mindre på teknik och mer på själva användandet och värdet för organisationen. Genom att ta del av praktiska exempel och övningar får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.

Workshopen hålls av Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. Johanna Fischerström och Lisa Martin leder er genom dagen.

johannaLisa_Helloy