snf-black

Välkommen till vår blogg!

Since the digitization increases the marketing functions must be more data-driven, more effective and more sales-oriented. In this post we meet Beatrice Sablone, Digital Lead at Microsoft, sharing Microsoft’s thoughts about their transformation from marketing to revenue marketing, challenges and her thoughts about key factors to succeed within Analytics.

(more…)

The Terminator, I Robot, Wall-E, Robocop… Listan av robotfilmer kan göras nästan hur lång som helst. Inte sällan porträtteras robotar som något futuristiskt och mystiskt, något som är långt ifrån det vardagliga livet vi är vana vid. I den här bloggen tar de bland annat upp att enligt Stiftelsen för strategisk forskning beräknas 53 procent av dagens anställda kunna ersättas av digital teknik inom de kommande två decennierna. 20 år. Det är inte så lång tid. Hur kommer det att påverka hur vi ser på arbetsplatsen och arbetsuppgifterna i framtiden?

(more…)

I den här bloggen pratar jag med  Lena Pettersson från Aleris Bollnäs och Liza Nordström Partanen från Akademiska sjukhuset i Uppsala, som båda kommer stå på scen under konferensen Forum för effektivt operationsflöde. Lena kommer att berätta om hur helhetstänk samt konsekvent och långsiktigt förbättringsarbete har skapat effektiva och välfungerande flöden. Liza delar med sig av sina erfarenheter kring ledarskap samt hur tvärprofessionell dialog både har skapat ett effektivare operationsflöde och mer engagerad personal. 

(more…)

I have been talking to Brian Clifton, Google’s first Head of Web Analytics for Europe, a scientist, internationally recognized Google Analytics Expert, best selling author and the moderator of this years Analyticsdagarna.

In this post he advocates two key factors that need to be in place to succeed with Analytics.

(more…)

I den här bloggen pratar jag med Juliana Alonso som arbetar som Content Manager på ICA. Tillsammans med kollegan Karin Webb berättar dem på Stockholm Marketing Summit om ett av sina största projekt där SEO, kundinsikt och content möts. Ett receptsamlingsprojekt som föddes ur en insikt om vilka receptord folk söker efter, och vad de egentligen vill ha och hur ICA kan skapa content som möter upp den efterfrågan på ett automatiskt sätt. Från idé till utförande och alla contentutmaningar som 50 000 url:er skapar.

(more…)