Summit-&-Friends-black

Välkommen till vår blogg!

november 7, 2016

Slack vs Microsoft Teams

slackmicrosoft

Utan någon egentlig förvarning släppte Microsoft i förra veckan tjänsten ”Teams” som i några veckors tid har pratats om att bli den nya ”Slackdödaren”. Slack har under några år vuxit och kommit att bli en av de riktigt stora verktygen när det kommer till Social Enterprise och Collaboration med över 4 miljoner dagliga användare.

(mer…)

workshop-1746275_1280

Behöver du också konkreta verktyg och tips för hur du kan jobba för att utveckla er arbetsplats? Den 24 november har du i så fall möjlighet att delta på workshops i Stockholm kopplat till arbetsplatsen och aktivitetsbaserade arbetssätt. Dagen anpassas efter deltagarnas olika behov, utmaningar och funderingar. På så sätt blir dagen extra relevant för just dig samtidigt som du får höra vad andra i liknande situation har framför sig.

(mer…)

Vasakronan

Den digitala arbetsplatsen är ett hett och ett viktigt ämne. Vad är den digitala arbetsplatsen och hur ska vi utforma den för att öka produktiviteten, skapa engagemang samt underlätta för våra medarbetare. Den fysiska och den digitala arbetsplatsen växer ihop och framtiden bjuder på många spännande lösningar. För att få en inblick i hur den moderna arbetsplatsen ser ut idag följer nedan tre snabba intervjuer med företag i framkant kopplat till den digitala arbetsplatsen: Svenska Spel, Microsoft och Vasakronan.

 

(mer…)

RTO-blogg-3-talare

Att gå över till ett nytt arbetssätt är inte lätt. Dels är det fysiska lösningar och digitala system som ska samverka, dels går alla berörda personer igenom en förändringsresa. Och mitt i allt det här ska ni hitta en lokal som passar er organisations behov och öskemål. I den här delen av Arbetsplatsen i fokus presenterar vi tre talare till Rethink Office Stockholm och Rethink Office Malmö som själva har en hel del erfarenhet kring arbetsplatsen.

Har du missat de två tidigare delarna om Arbetsplatsen i fokus? 

Här kan du läsa del ett med: SBAB, Bambora och Volvo.
Här kan du läsa den två med: Tetra Pak, Västsvenska handelskammaren och KTH.

(mer…)

pexels-photo-191830-large

Hyundai Sverige har lyckats nå framgång i sitt data och analys arbete. Receptet är mätning, analys, experiment, och rätt kommunikation i rätt köpfas mot rätt målgrupp och kanal. Lina Hansson är Digital Marketing Manager på Hyundai, hon lyfter framför allt glappet mellan digital mätning och köp i fysisk miljö som en av de största utmaningar inom webb/digital analys.

(mer…)