Sveriges ledande event inom webb/digital analys
och konvertering med fokus på praktisk nytta

analyticsdagarna_twitter

 

16 november – Event
17 november – Workshops

*fler workshop-datum finns att välja för Sthlm och Gbg

Vi är alla överens om vikten av att förstå våra besökare bättre, men det är inte alltid lätt att göra det i praktiken. Vi samlar ledande bolag för att prata om hur du kan arbeta med analys, analysera trafiken, förbättra konverteringen och skapa praktisk affärsnytta. Möt dina branschkollegor och se till att ditt bolag tar tillvara på de enorma affärsmöjligheter som ligger i analys och konverteringsarbete. Vi ses!

Två spår: Privat och Myndighet 
Workshops: 
Google Analytics Basic/Advanced, Konverteringsoptimering 

Möt höstens talare

#Datadriven kultur och affärsutveckling,  #Kostnad-och tidsoptimering, #Framtidens analys och utmaningar, #Attributionsmodeller, #Analys och användarinsikter för en bättre webb, #Balans mellan mätning och nytta, #Linking Analytics to business!

Martin Facebook
Martin Hehrne
The best way to look at attribution models
The best way to look at attribution models

To give credit to the right digital channel is essential when evaluating your media investment. Martin works as Regional Measurement Lead for Facebook Nordics and he will share Facebooks view and experience when it comes to attribution models.

Morten Momondo
Morten Quist Larsen
Data use in the past, the present and the future
Data use in the past, the present and the future

Data is the epicenter of Momondo. The evolution of use has taken quantum leaps and is now the guiding factor behind all decisions. Morten will take a tour down memory lane to describe the evolution from data to big data use and the challenges for the future.

Magnus Google
Magnus Friberg
Framtidens analys
Framtidens analys

Större och större mängd data flödar allt snabbare. Hur ser framtidens analys ut och hur ska företag ta tillvara på denna enorma potential som finns i detta fenomen?

King Christofer
Christofer Waldenström

Expressen Andreas
Andreas Quensel
Dubblerad trafik på två år tack vare datadriven kultur
Dubblerad trafik på två år tack vare datadriven kultur

Andreas kommer tala om hur Expressen lyckats dubblera trafiken på två år tack vare datadriven kultur. Han berättar även hur de lyckats få medarbetarna, i Expressens fall 300 journalister, att agera på data.

Lina Hyundai
Lina Hansson
Maximera dina resultat genom att lägga varje marknadsföringskrona rätt – med hjälp av mätning
Maximera dina resultat genom att lägga varje marknadsföringskrona rätt – med hjälp av mätning

Lina Hansson, Digital Marketing Manager på Hyundai, berättar om hur Hyundai i Sverige lyckades sänka sina cost
per leads (CPL) med 88%, och marknadsföringskostnad per faktisk försäljning med hela 77%, genom att studera och
agera utifrån data. Framgången nås genom rätt kommunikation i rätt köpfas mot rätt målgrupp och kanal.

Lyko RickardLyko AndreLyko Andre
Rickard Lyko & André Ihlar
Missnöjda kunder är det bästa analysverktyget
Missnöjda kunder är det bästa analysverktyget

Lyko.se är störst i Norden inom hårvård och skönhetsprodukter. De har gjort en otrolig resa och är idag över 400 anställda.
Rickard och André kommer tala om hur missnöjda kunder har varit deras bästa analysverktyg för att skapa praktisk affärsnytta.

Christian Hemnet
Christian Viklund
Vikten av balans mellan mätning och nytta
Vikten av balans mellan mätning och nytta

I många fall är tekniken snabbare än användarbeteendet. Man kan inte bara tänka ”bra teknisk lösning” men man kan inte
heller lyssna på publiken allt för mycket för då kanske man missar det som är genomförbart. Christian kommer prata om
balansen mellan mätning och nytta och hur man driver datadrivan affärsutveckling.

Carolina Appelqvist
Prisjakt-data in product management and marketing
Prisjakt-data in product management and marketing

Feffe Kaufmann & Rasmus Lewenhaupt
Vad hände med communities?
Vad hände med communities?

Communities har länge förespråkats som en viktig gruppering av varumärkes-evangelister med entourage som alla marknadsförare bör odla en nära kontakt med. Men i verkligheten används följarskaran mer som rena konsumenter av marknadsföring än för att bygga varumärket. Feffe och Rasmus kommer att visa på goda och dåliga exempel, hur man med begränsad kreativitet kan boosta co-creation på ett sätt som bygger relation och varumärke, och samtidigt addera en gnutta psykologi till deras välsmakande soppa.

Sofia Caravaggi
Analys och affärsnytta
Analys och affärsnytta

Göran Unionen
Göran Åbonde
9 av 10 nöjda besökare – bäst i klassen?
9 av 10 nöjda besökare – bäst i klassen?

Göran är en av de mest omtyckta talarna på offentlig sektor. Han ska berätta om hur effektstyrning och webbanalys gjort
9 av 10 besökare nöjda, hur man gör för att lyckas och bli bäst i klassen.

Anders Skatteverket
Anders Åhlund
En bättre webbplats med webbanalys och användarinsikter
En bättre webbplats med webbanalys och användarinsikter

Anders delar med sig av hur Skatteverket med hjälp av webbanalys och användarinsikter lyckats bygga en bättre webbplats
med större nytta för användarna

Jannike Qvarnsköld & Karl Eriksson
Lär känna dina användare – och låt organisationen veta det.
Lär känna dina användare – och låt organisationen veta det.

Jannike och Karl kommer tala om hur de lyckats gå från att ha mycket dålig kunskap om användarna i organisationen till att genom analys och undersökningar lyckats öka medvetenheten om användarna i organisationen. De kommer även visa hur de idag arbetar med att sprida kunskapen kring användarna internt så att den kommer till praktisk nytta i organisationen.

 

Gustav bild
Gustav Molnar
Digital Workplace Evangelist
Digital Workplace Evangelist
Gustav är moderatorn som brinner för den digitala utvecklingen. Till vardags är han en evangelist inom den digitala arbetsplatsen som hjälper organisationer att uppnå mätbar affärsnytta vid förändringsarbete inom den digitala arbetsplatsen.
Paneldiskussion (Privat spår)
Linking analytics to business!
Linking analytics to business!

Samtal kring hur man arbetar strategiskt med analys och konvertering. Hur tar man tillvara på möjligheterna och skapar maximal nytta i linje med organisationens mål? Hur tids- och kostnadsoptimerar man för att få ut maximalt värde kontra insats? Hur får man med sig övriga i organisationen på tåget och skapar praktisk affärsnytta som syns? Vilka KPIer är viktiga? Hur skapar man en datadriven affärsmodell där man lär känna sina användare?

Workshops

Stockholm – Göteborg – Borås

Alla kurser hålls av erfarna och certifierade kursledare med maxmialt 15pers/grupp

Google Analytics Workshop Grundläggande Nivå

Denna workshop är för dig som:
Skulle vilja implementera eller redan har implementerad verktyget utan att riktigt ha kommit igång. Önskar en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter.

Läs mer
Innehåll:
På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. På Analyticsdagarnas anordnas en Google Analytics workshop som syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:

  • Att tolka några av de mest användbara rapporterna
  • Följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
  • Att skapa mål i Google Analytics och använda rapporterna kopplade till mål
  • Använda segment för att se hur olika besöksgrupper skiljer sig åt

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.

Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopen hålls av: Daniel Sjögren, WGP

 

Google Analytics Workshop Avancerad Nivå

Denna workshop är för dig som:
Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder sig av verktyget regelbundet, men skulle vilja ta det till nästa nivå, innehållande mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Läs mer
Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tanksätten, implementering och konfigurering. Vi kommer att titta närmre på:

  • Målstyrd analys – Varför?
  • Tag Management – Hur och Varför?
  • Eventspårning.
  • Målspårning och E-commerce Tracking i Google Analytics.
  • Multi Channel Funnels – Vilken kanal får kreditering för målet?
  • Avancerad Filtrering och segmentering.
  • Custom Dimensions and metrics – Vad är detta och när ska det användas?
  • Innehållsgruppering – Gör analyser enklare.
  • Möjligheterna med Enhanced e-commerce.

Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopen hålls av: Alex Kjellbris, WGP

Konverteringsoptimering – Hur får man besökarna att agera och konvertera från besökare till kunder?

Att vinna besökarna till hemsidan eller att ha hög Google ranking är viktigt men vad spelar det för roll om besökarna inte agerar som man vill? Konverteringsoptimering handlar om att få besökarna att agera och konvertera till kunder, vare sig det handlar om köp, anmälan, seminarium m.m.

Läs mer

Denna workshop är för dig som: Driver trafik till hemsidan och vill öka din konverteringsgrad. Workshopen är designad för dig som är intresserad av eller nyligen börjat med A/B-tester och konverteringsoptimering. Oavsett om du är ett litet bolag eller del av en större marknadsavdelning är innehållet i workshopen anpassat att ge grundläggande kunskaper och insikter kring hur man kan arbeta strategiskt med konverteringsoptimering.
Workshopen omfattar:

  • Förutsättningar för att komma igång med konverteringsoptimering
  • Hur skapar man en stark och strategisk hypotes?
  • Hur gör man en hypotes datadriven?
  • Användartester och verktyg – Google Analytics för hypotesbygge
  • Hur följer man upp och skapar praktisk affärsnytta värd insatsen
  • Övning: Diskutera och skapa egna datadrivna hypoteser utifrån egen verksamhet

Efter workshopen får du med dig:  

  • Kunskap kring hur du sätter igång med konverteringsoptimering
  • En övergripande förståelse för de vanligaste metoderna att skapa datadrivna hypoteser
  • Grundläggande kunskap kring användartester och verktyg (definera)
  • Insikt kring värdet att genomföra tester samt den praktiska affärsnyttan konverteringsoptimering skapar
  • Insikter kring hur man kan arbeta strategiskt för att förbättra sin konverteringsgrad på webbplatsen och vinna fler kunder

Ta med din dator samt inlogg till Google Analytics konto. Du behöver tillgång till ett konto i Google Analytics under workshopen och du behöver även ta med egen dator.

Workshopen hålls av: Alexander Widmark, Less Friction

 

Är du eller någon annan i din organisation även intresserad av digital marknadsföring i sociala medier, content marketing, native och digital annonsering? Då kanske Aware Digital Marketing Summit är något för er.

Tillsammans med er bygger vi nätverk och kunskapsforum i världsklass.

Sagt om Analyticsdagarna…

Program

Workshops 17 november

Med reservation för eventuella ändringar.

Mötesplats

Vi ses på Hotel Rival

Rival

Mariatorget 3, 118 91 Stockholm
Hållplats Mariatorget.

Mariatorget 3, stockholm

Partners

Web Guide Partner

Web Guide Partner är en av Sveriges främsta och snabbast växande byråer inom digital marknadsföring, med en komplett produktportfölj inom sökmotoroptimering (SEO), sökordsannonsering (SEM), sociala medier samt conversion och analys.

Observify

We want the world to find out about you notice you listen to you get to know you experience you engage with you grow with you fall in love with you be loyal to you return to you.

Hotel Rival

När Du bor på Rival så sover Du i nymanglade egyptiska bomullslakan och som en extra touch kan du välja något från vår kuddmeny. Teknisk elegans i alla rum; Smart TV, Blu Ray-spelare, kostnadsfri WIFI, filmbibliotek och CD-skivor. Vi tror att Du som väljer att bo på Rival uppskattar det lilla hotellet med det stora utbudet av bistro, barer, loungemiljöer. Vi vänder oss till både affärsresenär med höga krav och till privatpersoner som söker det lilla extra.
Ligg gärna kvar i sängen – vi serverar frukost dygnet runt…

E-handelsstaden Borås
Ehandelsstaden Borås är en plattform med stort samspel mellan näringslivet, Borås Stad, Högskolan i Borås och övriga utbildningsaktörer. E-handelsstadens vision är att Boråsregionen ska bli Nordens självklara handelsnav! Föreningens målsättning är att utveckla regionens position som ett modernt handelsområde in i framtiden och skapa möjligheter till investeringar, etableringar och tillväxt.

På Analyticsdagarna samlas större ledande bolag till mindre bolag för att dela inspiration, kunskap, best practice och för att nätverka samt knyta nya affärskontakter. De vanligaste titlarna som medverkar är Marknadsansvariga, marknadschefer, Webbansvariga, kommunikationsansvariga, webbanalytiker och webbstrateger.

Analyticsdagarna förespråkar kunskapsdelning och ser efter partners som kan erbjuda våra deltagare lösningar/produkter som möter deras behov.. Är ditt bolag inom relevant område? I så fall finns det många möjligheter att träffa rätt målgrupp för dina produkter/tjänster. Se några av möjligheterna listade nedan och kontakta oss för att tillsammans diskutera ett upplägg som passar just er verksamhet. Vi tror att alla partnerskap är unika och erbjuder inga färdiga paket-dealer.

Exponeringsmöjligheter

  • Medverkan i våra utskick som når 6000 personer med relevant befattning
  • Exponeringsmöjligheter i marknadsföringen – möjlighet till gemensam marknadsaktivitet
  • Synlighet på hemsidan som driver 6000 + besökare i månaden
  • Exponering under eventet

Utställarmöjligheter

  • Monterplats
  • Arrangemang av tävling/aktivitet
  • Mingel med deltagarna
  • Goodiebag

Kundfördelar - Bjud/ generera mervärde till era kunder

Varierar utifrån din verksamhet

Seminarier och workshops

  • Sponsra workshops
  • Hålla / medarrangör av ny workshop/seminarium

Tova Rethink HR

Kontakta Tova Lindberg på telefon 076 044 2423 eller mail vid frågor eller för att diskutera ett upplägg som skulle passa just er verksamhet.

Email (required)

Telefon

Meddelande

Boka

Dag ett konferens och dag två workshops

Alla priser visas exklusive moms.

Super early bird t.o.m 31/8 – 5800 sek (Ord.pris – 7800 sek)

Workshop: 5900 sek

Paketdeal: Bokar du event och workshop erhålls du 1500 sek i rabatt på aktuellt pris.

Din bokning har registrerats. Ett mail har skickats till angiven adress.

Deltagare {{ snf-clone-index-hr }}
  • Konferens
  • Workshop
Faktureringsinformation
×

Anmälningsvillkor

Bokningsvillkor, avbokning och överlåtelse
Anmälan är bindande, men du kan när som helst överlåta din plats till en kollega genom att informera Summit and Friends på boka@summitandfriends.se. Mottar vi din skriftliga avbokning senast 21 dagar före konferensstart får du ett värdebrev på fakturerat belopp. Värdebrevet är giltigt ett år från utfärdandet och kan utnyttjas av dig eller en kollega från din organisation på valfri kurs/evenemang hos Summit and Friends.

I det fall Summit and Friends ställer in ett evenemang (konferens, temadag, middag etc.) krediteras du det inbetalda beloppet. Summit and Friends reserverar sig för ändringar i programmet (t.ex. byte av talare eller lokal).

Betalningsvillkor
Betalning erläggs mot faktura trettio dagar netto.

Information om behandling av personuppgifter
Dina uppgifter behandlas med modern informationsteknik och hanteras i enlighet med personuppgiftslagens föreskrifter (PuL). Du kan läsa om personuppgiftslagen här

Fotografering och filmning
Ibland kan fotografering och filmning ske på våra evenemang. Dessa kan komma att användas i trycksaker, på webben eller i annat kommersiellt material.

Varför Analyticsdagarna?

Lär av ledande bolag och spännande praktikfall

Diskutera, nätverka och byt erfarenheter med branschkollegor som står inför liknande utmaningar

Utvecklingen går snabbt! Se till att hålla dig uppdaterad

Se till att ditt bolag tar tillvara på de affärsmöjligheter som ligger i analys och konverteringsarbete

Kontakt

Hej! Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor kring eventet eller någon av våra workshops.

Tova Rethink HR

Projektledare
Tova Lindberg
Telefon: 076-044 24 23

Meddelande

Email*