NAS_logotyp_1

Sveriges ledande event
inom mätning och
digital analys

OFFENTLIG SEKTOR 

Konferens – 15 November
Kurser – 16 November

NAS_logotyp_1

Sveriges ledande event
inom mätning och
digital analys

OFFENTLIG SEKTOR 

Konferens – 15 November
Kurser – 16 November

Offentlig Sektor 15-16 nov

Analys – Insikt – Agera

Sveriges oberoende forum för kunskapsdelning inom webbanalys för offentlig sektor.

Information

För dig som arbetar inom offentlig sektor och vill hantera data och webbanalys för effektivare marknadsföring och högre ROI.

Konferens

Håll dig uppdaterad om de senaste trenderna och var en del av den digitala utvecklingen! Efter gemensamma keynote-talare fokuserar dagen på offentlig sektor.

Utbildningar

Få konkreta verktyg samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar. I höst finns en särskild workshop för dig inom offentlig sektor.

Konferens
Utbildningar
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET

Höstens talare


mats_wessman_UD
regeringskansliet-ud

Mats Wessman

UD:s nya webblösning:
Nå målen via webbanalys

linalarsson
googel

Lina Hansson

Nå nästa nivå
inom analytics

johannesAndreas_taby
tabykommun

Andreas Nordling & Johannes Söderlund

Strategiskt arbete med analys
i utveckling av ny webbplats

TedSvensson_opsmile
operationsmile

Ted Svensson

Från besökare
till givare

DavidFlei_uniohog
uniochhogskoleradet

David Fleischhacker

Digital analys och samordning för ständig förbättring av kanaler och processer

Karolina_Loreal
loreal

Karolina Starkhammar

Web analytics to make advertising
more relevant, interesting and impactful

TomiMester
izettle

Tomi Mester

The Online
Research Framework

LilyChristensen
usabilla2

Lily Christensen

(ENG) Using data to ask
actionable feedback questions

HenrikNilsson_helloy
helloy

Henrik Nilsson

Dagens moderator

Karolina_Loreal
loreal

Karolina Starkhammar

Web analytics to make advertising
more relevant, interesting and impactful

LinusLarsson_Thulegroup
Thulegroup

Linus Larsson

Skapa en dashboard och visualisera
datan för hela organisationen

Talare hösten 2017


Vi är stolta över att presentera våra fantastiska talare

ingager
Simon Beyer
verksamt

Från excel till smarta analysverktyg

Isabelle Ålander & Pierre Dahlström

Verksamt.se är en webbplats med samlad service och information från flera myndigheter. Allt för att förenkla för de som driver eller ska starta eget företag. Isabelle och Pierre kommer att prata om hur de strategiskt arbetar med webbanalys och mäter webbplatsen. Hur de arbetar med myndighet samarbeten och vad de behöver bli bättre på. De kommer att tala om hur de gick från excel och hur det idag arbetar med Google Data Studio och Siteimprove Analytics. Det blir konkret och inspirerande.

Workshops hösten 2017

WS_Basic

Lär dig grunderna
och kom igång!

WS_anvandarvanlighet

Ta dina kunskaper
till nästa nivå!

WS_anvandarvanlighet

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande (offentlig sektor)

WS_gdpr

GDPR och
kundintegritet

WS_GAbasic

Lär dig grunderna och kom igång!

WS_aadv

Ta dina kunskaper
till nästa nivå!

WS_off

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande (offentlig sektor)

WS_anvandarvanlighet

Så skapar du struktur och processer kring informationshantering

Konferens
15 nov, Stockholm

Ta del av framtiden inom analytics.
Ladda för en heldag med inspiration, diskussion och praktikfall från ledande organisationer. På förmiddagen ser du keynote speakers från iZettle, Google och L’Oréal.

Workshops
16 nov, Stockholm

Inkludera kurser för riktig förändring!
Ta del av experter tips och konkreta verktyg
samt träffa andra deltagare som står
inför liknande utmaningar.

Konferens
15 nov, Stockholm

Ta del av framtiden inom analytics.
Ladda för en heldag med inspiration, diskussion och praktikfall från ledande organisationer. På förmiddagen ser du keynote speakers från iZettle, Google och L’Oréal.

Workshops
16 nov, Stockholm

Inkludera kurser för riktig förändring!
Ta del av experter tips och konkreta verktyg
samt träffa andra deltagare som står
inför liknande utmaningar.
INGET SÄLJSNACK PÅ SCEN
OBEROENDE KUNSKAPSHUB
VI HAR GJORT DETTA NIO GÅNGER NU
ANALYTICS OCH DATA ÄR FRAMTIDEN

På Analyticsdagarna fokuserar vi istället på att bidra med inspiration och kunskapsdelning på scen

Vi tror på att kunskapsdelning är sättet att lyckas, Vår ambition är att skapa världens största kunskapshub. Inget annat.

Och vi kommer fortsätta. Tack vare alla inspirerande människor som fortsätter att komma tillbaka år efter år.

Vi vill att du ska hantera din data från analys till insikt till åtgärd. Vi skapar därför ett forum som kan lära dig behärska ämnet och exekvera.

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Tack till våra Partners


Vi älskar dessa varumärken, det kommer du också att göra. Vill du också bli partner? Kontakta tobias.ogren@summitandfriends.se för att gemensamt skapa ett upplägg som passar just er verksamhet.

Early bird tom 31/10 - Gå 4 betala för 3 med koden: 4for3nas

Boka

Boka


Vi är glada att du vill delta på Analyticsdagarna Offentlig Sektor hösten 2017. Glöm inte att du kan välja mellan många olika alternativ, konferens, utbildningar och kombinera dessa. Är ni många som ska gå så hör av er till tobias.ogren@summitandfriends.se för paketpris.

Priser

Konferens
Pris: 6 800 kr exkl. moms

Workshops
Workshops: 5 900 kr exkl. moms

Få 1 500 i rabatt
Paketpris 1

1 konferensbiljett + 1 valfri Google Analytics workshop

NASOFF1

* Skriv in rabattkoden NASOFF1 i steg två när du bokar

Få 3 500 i rabatt
Paketpris 2

2 konferensbiljetter + 2 workshopbiljetter

NASOFF2

* Skriv in rabattkoden NASOFF2 i steg två när du bokar

Din bokning har registrerats. Ett mail har skickats till angiven adress.

Hur kom du i kontakt med oss som ledde till denna bokning? (OBS flerval)


Deltagare {{ snf-clone-index-hr }}
  • Konferens
  • Workshop
Faktureringsinformation
×

Anmälningsvillkor

Bokningsvillkor, avbokning och överlåtelse
Anmälan är bindande, men du kan när som helst överlåta din plats till en kollega genom att informera Summit and Friends på boka@summitandfriends.se. Mottar vi din skriftliga avbokning senast 21 dagar före konferensstart får du ett värdebrev på fakturerat belopp. Värdebrevet är giltigt ett år från utfärdandet och kan utnyttjas av dig eller en kollega från din organisation på valfri kurs/evenemang hos Summit and Friends.

I det fall Summit and Friends ställer in ett evenemang (konferens, temadag, middag etc.) krediteras du det inbetalda beloppet. Summit and Friends reserverar sig för ändringar i programmet (t.ex. byte av talare eller lokal).

Betalningsvillkor
Betalning erläggs mot faktura trettio dagar netto.

Information om behandling av personuppgifter
Dina uppgifter behandlas med modern informationsteknik och hanteras i enlighet med personuppgiftslagens föreskrifter (PuL). Du kan läsa om personuppgiftslagen här

Fotografering och filmning
Ibland kan fotografering och filmning ske på våra evenemang. Dessa kan komma att användas i trycksaker, på webben eller i annat kommersiellt material.

Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Blogg


Besök vår blogg för mer information och inspiration kring digital analys

Mötesplats

Har du bokat konferens och/eller workshop?
Se vart du ska befinna dig genom ikonerna bredvid
  • Konferens

    Konferensen håller till på Bryggarsalen
    Adress: Norrtullsgatan 12N, 102 35 Stockholm
    Närmsta tunnelbanestation: Odenplan
    För vägbeskrivning klicka här

  • Utbildningar

    Utbildningar håller i Hornstulls hjärta, Skofabriken
    Adress:  Hornsbruksgatan 23, 117 34 Stockholm
    Närmsta tunnelbanestation: Hornstull
    För vägbeskrivning klicka här

Kontakt

Tveka inte över att kontakta oss
om du har några frågor.

Tobias Ögren
Telefon: +46702009716
Mail: tobias.ogren@summitandfriends.se

Kontakt


Vid frågor kontakta oss gärna

Tobias Ögren
Telefon: +46702009716
Mail: tobias.ogren@summitandfriends.see

Om Analyticsdagarna

Analyticsdagarna är för dig som vill hantera data och webbanalys för effektivare marknadsföring och högre ROI. Vi pratar Analytics, Konvertering, A/B Testing, Dashboards, SEO och digital strategi.

Målet är att du ska få med dig inspiration, motivation och angripbara insikter tillbaka din organisation för att börja utveckla er analysstrategi.

DSC_0056

Om Konferensen

Ladda för en heldag med inspiration, diskussion och praktikfall från ledande organisationer och företag. Efter de gemensamma keynote-talarna riktar vi in oss mot offentlig sektor. Få konkreta tips på hur andra organisationer inom offentlig sektor arbetat med analys och strategi för att nå sina mål, hur man kan använda smarta analysverktyg på bästa sätt, få högre ROI och öka sin konverteringsoptimering.

Oavsett om er organisation är i startskedet av data- och webbanalysarbetet eller om ni redan kommit en bit på vägen är detta en konferens med praktiskt nytta för er. Var med i utbytet av erfarenheter och nätverka med andra relevanta deltagare, talare och partners.

Konferensen arrangeras den 15 November i Bryggarsalen, Stockholm.

DSC_0056

Om våra workshops

Vill du skapa en ännu djupare förståelse kring Google Analytics?

Vi erbjuder workshops både på grundläggande och avancerad nivå. Ta del av experter tips och konkreta verktyg samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar.

Läs mer om våra utbildningar längre ner eller klicka på Utbildning i menyn.

 
DSC_0056

Om Konferensen

Ladda för en heldag med inspiration, diskussion och praktikfall från ledande organisationer och företag. Efter de gemensamma keynote-talarna riktar vi in oss mot offentlig sektor. Få konkreta tips på hur andra organisationer inom offentlig sektor arbetat med analys och strategi för att nå sina mål, hur man kan använda smarta analysverktyg på bästa sätt, få högre ROI och öka sin konverteringsoptimering.

Oavsett om er organisation är i startskedet av data- och webbanalysarbetet eller om ni redan kommit en bit på vägen är detta en konferens med praktiskt nytta för er. Var med i utbytet av erfarenheter och nätverka med andra relevanta deltagare, talare och partners.

Konferensen arrangeras den 15 November i Bryggarsalen, Stockholm.

Om våra workshops

Vill du skapa en ännu djupare förståelse kring Google Analytics?

Vi erbjuder workshops både på grundläggande och avancerad nivå. Ta del av experter tips och konkreta verktyg samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar.

Läs mer om våra utbildningar längre ner eller klicka på Utbildning i menyn.

 

UD:s nya webblösning:Mats_Wessman
Nå målen via webbanalys

Mats Wessman

Utrikesdepartementet är snart i mål med deras nya webblösning. Mats kommer att förhandsvisa vissa delar och prata om hur de arbetat med webbanalys för att målet.

Nå nästa nivå inom analytics!Lina_Hansson

Lina Hansson

Om du älskar analytics, kommer du troligtvis älska det här. Google tar dig med på en resa där avfärden sker från Must Do Basics och anhalten är Analytical Excellence, utan att för en sekund lämna kartan för hur insikterna ska kopplas till ökade resultat inom din affär. Få veta gårdagens konkreta processer för att investera budgeten där det ger effekt, och dagens avancerade lösningar som gör samma jobb med ansträningen av ett knapptryck. Se till att din website förvandlar besökare till kunder, men kryp även bakom siffrorna och förstå människors känslor i din data. Analyticsnördarna Lina Hansson och Magnus Friberg för dig genom galna experiment, konkreta cases och inspirerande analyser, som kommer lämna dig med en ny syn på mätning.

Strategiskt arbete med analys i utveckling av ny webbplatsJohannes_Andreas

Andreas Nordling & Johannes Söderlund

Täby kommun har satsat på stora utvecklingsarbeten med målet att förenkla vardagen för invånarna. Det ska helt enkelt vara enkelt att bo i Täby. Under året har Täby samlat ansvaret för kontaktcenter och digitala kanaler, samtidigt som en ny webbplats tagits fram. Se hur Täby har arbetat strategiskt med analys och uppföljning i utvecklingsarbetet och hur resultatet nu följs upp och utvecklas.

Från besökare till givareTed_Svensson

Ted Svensson

Operation Smile är en internationell hjälporganisation som hjälper barn födda med läpp- käk- och gomspalt i utvecklingsländer att få en livsförändrande operation. Ted Svensson, marknadsansvarig, kommer att prata om hur de arbetar med konverteringsoptimering och hur de får sina besökare att gå från att vara besökare till att bli givare.

Digital analys och samordning-
Linus_Larssonständig förbättring av kanaler och processer

David Fleischhacker

Som digital samordnare på myndigheten Universitets- och högskolerådet (UHR) hör till Davids uppgifter att hjälpa UHR:s kanalansvariga att jobba på ett likartat sätt och att lära av varandra. David berättar om hur det är att hålla koll på ett 20-tal statistikkonton och hur myndigheten använder olika analysverktyg för att vidareutveckla sina digitala kanaler.

Web analytics to make advertising Karolina_Starkhammar
more relevant, interesting and impactful

Karolina Starkhammar

Karolina is the Digital Data & Analytics Manager at L’Oréal Copenhagen. As the world’s leading beauty company and with massive investments in media L’Oréal make sure to target the right audience with the right ads at the right time. Karolina will talk about how L’Oréal use digital data and web analytics to make advertising more relevant, interesting and impactful.

The Online

Tomi_Mester

Research Framework

Tomi Mester

iZettle arbetar med att bygga tjänster och appar som förändrar förutsättningarna för småföretagare – från kortläsare för smartphones och tablets, till kassaregister, och verktyg som förbättrar försäljningen. På Analyticsdagarna får vi möta Tomi Mester, Data Analyst på iZettle, i en spännande presentation under temat “The Online Research Framework”. Tomi beskriver det själv såhär:

”During my recent 6 years in online data analysis I have found that one of the most important things is to be strategical about how you research/analyze your data. I’ll show you the Online Research Framework. I am using on every research projects I do. The presentation comes with many real life examples (from the projects I personally worked on) and with a case study, I have never presented before”.

Using data to ask

Tomi_Mester

actionable feedback questions

Lily Christensen

Lily Christensen works as Head of International Development at Usabilla. Usabilla helps brands to improve the performance of their websites, apps and emails with live user feedback. Lily will talk about how we can use data to ask actionable feedback questions. Lily will, with examples from leading companies, among other thing talk about:

Skepticism: What the data only company looks like, including customer examples.

Incorporation: How customers paired data to get better insight into what sites needed more immediate action.

Evangelism: Interesting ways in which this actually delighted the customer and got incredibly high engagement (What did they ask? How did they ask?)

Dagens moderatorHenrikNilsson_helloy

Henrik Nilsson

Helloy är experter på datadriven onlinemarknadsföring. Med tjänster inom webbanalys, SEM och konverteringsoptimering hjälper de företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. De är ett glatt gäng som brinner för digital marknadsföring och försäljning. De värdesätter deras samarbeten och blir stolta varje gång de tillsammans överträffar uppsatta mål. De tror att om man älskar det man gör och har roligt under tiden blir man också bäst på marknaden.

Web analytics to make advertising Karolina_Starkhammar
more relevant, interesting and impactful

Karolina Starkhammar

Karolina is the Digital Data & Analytics Manager at L’Oréal Copenhagen. As the world’s leading beauty company and with massive investments in media L’Oréal make sure to target the right audience with the right ads at the right time. Karolina will talk about how L’Oréal use digital data and web analytics to make advertising more relevant, interesting and impactful.

Skapa en dashboard ochLinus_Larsson
visualisera datan för hela organisationen

Linus Larsson

Linus är Global Online Traffic Manager på Thule Group. Han kommer tala om hur och vad du behöver tänka på när du skapar en dashboard. Han kommer även att prata om visualisering av data och hur Thule Group lyckats visualisera data och förändrat de anställda och organisationens inställning till data.

UD:s nya webblösning: Nå målen via webbanalys

Mats Wessman

Utrikesdepartementet är snart i mål med deras nya webblösning. Mats kommer att förhandsvisa vissa delar och prata om hur de arbetat med webbanalys för att målet.

Nå nästa nivå inom analytics!

Lina Hansson

Om du älskar analytics, kommer du troligtvis älska det här. Google tar dig med på en resa där avfärden sker från Must Do Basics och anhalten är Analytical Excellence, utan att för en sekund lämna kartan för hur insikterna ska kopplas till ökade resultat inom din affär. Få veta gårdagens konkreta processer för att investera budgeten där det ger effekt, och dagens avancerade lösningar som gör samma jobb med ansträningen av ett knapptryck. Se till att din website förvandlar besökare till kunder, men kryp även bakom siffrorna och förstå människors känslor i din data. Analyticsnördarna Lina Hansson och Magnus Friberg för dig genom galna experiment, konkreta cases och inspirerande analyser, som kommer lämna dig med en ny syn på mätning.

Strategiskt arbete med analys i utveckling av ny webbplats

Andreas Nordling & Johannes Söderlund

Täby kommun har satsat på stora utvecklingsarbeten med målet att förenkla vardagen för invånarna. Det ska helt enkelt vara enkelt att bo i Täby. Under året har Täby samlat ansvaret för kontaktcenter och digitala kanaler, samtidigt som en ny webbplats tagits fram. Se hur Täby har arbetat strategiskt med analys och uppföljning i utvecklingsarbetet och hur resultatet nu följs upp och utvecklas.

Digital analys och samordning för ständig förbättring av kanaler och processer

David Fleischhacker

Som digital samordnare på myndigheten Universitets- och högskolerådet (UHR) hör till Davids uppgifter att hjälpa UHR:s kanalansvariga att jobba på ett likartat sätt och att lära av varandra. David berättar om hur det är att hålla koll på ett 20-tal statistikkonton och hur myndigheten använder olika analysverktyg för att vidareutveckla sina digitala kanaler.

Från besökare till givare

Ted Svensson

Operation Smile är en internationell hjälporganisation som hjälper barn födda med läpp- käk- och gomspalt i utvecklingsländer att få en livsförändrande operation. Ted Svensson, marknadsansvarig, kommer att prata om hur de arbetar med konverteringsoptimering och hur de får sina besökare att gå från att vara besökare till att bli givare.

Web analytics to make advertising more relevant, interesting and impactful

Karolina Starkhammar

Karolina is the Digital Data & Analytics Manager at L’Oréal Copenhagen. As the world’s leading beauty company and with massive investments in media L’Oréal make sure to target the right audience with the right ads at the right time. Karolina will talk about how L’Oréal use digital data and web analytics to make advertising more relevant, interesting and impactful.

The Online Research Framework

Tomi Mester

During my recent 6 years in online data analysis I have found that one of the most important things is to be strategical about how you research/analyze your data. I’ll show you the Online Research Framework. I am using on every research projects I do. The presentation comes with many real life examples (from the projects I personally worked on) and with a case study, I have never presented before.

Using data to ask actionable feedback questions

Lily Christensen

Lily Christensen works as Head of International Development at Usabilla. Usabilla helps brands to improve the performance of their websites, apps and emails with live user feedback. Lily will talk about how we can use data to ask actionable feedback questions. Lily will, with examples from leading companies, among other thing talk about:

Skepticism: What the data only company looks like, including customer examples.

Incorporation: How customers paired data to get better insight into what sites needed more immediate action.

Evangelism: Interesting ways in which this actually delighted the customer and got incredibly high engagement (What did they ask? How did they ask?)

Dagens moderator

Henrik Nilsson

Helloy är experter på datadriven onlinemarknadsföring. Med tjänster inom webbanalys, SEM och konverteringsoptimering hjälper de företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. De är ett glatt gäng som brinner för digital marknadsföring och försäljning. De värdesätter deras samarbeten och blir stolta varje gång de tillsammans överträffar uppsatta mål. De tror att om man älskar det man gör och har roligt under tiden blir man också bäst på marknaden.

Analysera Facebookplattformen för att
skapa nya insikter och stärka affären.

Simon Beyer

Simon kommer prata om det häftiga med det digitala, nämligen all data som skapas och hur man kan använda denna. Han kommer tala om hur man kan analysera datan som skapas från företags närvaro på Facebookplattformen och ge förslag på actions man kan ta baserat på nya insikter. Vidare kommer Simon tala om möjligheterna att hitta nya kunder genom att använda data från existerande kunder.

Pierre_Isabelle_verksamt

Google Analytics Grundläggande

Lär dig grunderna och kom igång!

Denna workshop är för dig som: Skulle vilja implementera eller redan har implementerad verktyget utan att riktigt ha kommit igång. Du önskar en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt.

Innehåll: På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. Workshopen syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:
– Hur man bör använda GA som verktyg
– Att tolka några av de mest användbara rapporterna
– Följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
– Hur man sätter upp mål och följer upp aktiviteter, vilka KPI:er är rimliga?
– GA implementering
– Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
– Hur kravställer man sin byrå eller interna organisation för att få verifierad data
– Använda segment för att se hur olika besöksgrupper skiljer sig åt
– Kampanjspårning
– Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av GA
– Att löpande integrera data i organisationen
– Hur ska jag tänka och behöver jag en dashboard?
– Vad är möjligt och hur får jag budget eller allokerat resurser som är rätt för min nivå och min organisation

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.
Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopen hålls av Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. Henrik Nilsson, Lisa Martin och Johanna Fischerström leder er genom dagen 


HenrikNilsson_helloyLisamartin_helloyJohanna_Helloy

Google Analytics Advanced

Ta dina kunskaper till nästa nivå

Denna workshop är för dig som: Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder dig av verktyget regelbundet, men skulle vilja ta det till nästa nivå, innehåller mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tankesätten, implementering och konfigurering.


Vi kommer att titta närmre på:

– Målstyrd analys – Varför?
– Tag Management – Hur och Varför?
– Eventspårning.
– Målspårning och E-commerce Tracking i Google Analytics.
– Multi Channel Funnels – Vilken kanal får kreditering för målet?
– Avancerad Filtrering och segmentering.
– Custom Dimensions and metrics – Vad är detta och när ska det användas?
– Innehållsgruppering – Gör analyser enklare.
– Möjligheterna med Enhanced e-commerce.

Ta med din dator:
Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator.

Workshopen kommer att ledas av Carl-Gustaf Öberg, som är ansvarig för digitala strategier på Be Better Online. Företaget som sedan 2009 växt in i ett komplett utbud av tjänster för att analysera, styra och optimera annonsering och organisk närvaro i sökmotorer, annonsnätverk och sociala medier. Carl-Gustaf har 15 års erfarenhet av webbutveckling, sökmotoroptimering och digital marknadsföring. 

CG_bebetteronline

 

Google Analytics Offentlig Sektor

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande, för dig som arbetar inom offentlig sektor.

Innehåll: Du får en grundläggande kunskap för Analytics inom offentlig sektor. Vilka verktyg finns, dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt, medtag därmed egen dator.

Du kommer lära dig:
· Vilka verktyg finns och hur bör man använda dem
· Hur sätter man upp mål och följer upp aktiviteter, vilka mål är rimliga inom offentlig sektor?
· Att tolka några av de mest användbara rapporterna
· Att följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
Implementering:
· Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
· Hur kravställer man byrå eller den interna organisationen för att få verifierad data
Kampanjspårning
:
· Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av Analytics
Att integrera data i organisationen:

· Hur ska jag tänka och behövs en dashboard?
· Hur ska man allokera budget och resurser som är rätt för individens och organisationens nivå
· Hur man kan räkna på ROI och påvisa datans värde i organisationen?

Under dagen fokuseras det mindre på teknik och mer på själva användandet och värdet för organisationen. Genom att ta del av praktiska exempel och övningar får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.

Workshopen hålls av Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. Johanna Fischerström och Lisa Martin leder er genom dagen.

johannaLisa_Helloy

GDPR och kundintegritet

så skapar du struktur och processer kring informationshantering

GDPR som träder i kraft i april 2018 ställer höga krav på er dokumenthantering och informationshantering. Hur skapar du bra processser och ramverk utifrån detta? Denna workshop fokuserar på dokumenthantering med GDPR i fokus.

Många undersökningar visar att en av de största tidstjuvarna i en organisation är att söka efter rätt dokument i arbetsplatsens nätverk. Går detta att lösa med en effektivare dokumenthantering och informationshantering? Hur går du till väga? Målet med workshopen är att förstå hur du ska arbeta med dokumenthantering kopplat till en digital arbetsplats på ett effektivt sätt och dessutom får slutanvändarna att förstå nyttan av det och hur de ska arbeta med processen på ett optimalt sätt. Alltså med fokus kring förändringsledningen.

Syfte och mål:
– Få förståelse för dokumenthanteringens problem och möjligheter
– Få förståelse för olika typer av dokument och applikationer Metadata
– Få förståelse för Dokumenthanteringsprocess
– Få förståelse för Versions- och revisionshantering
– Få förståelse för fällorna vid införande av dokumenthantering.
– Få förståelse för förändringsledning vid ett införande av dokumenthantering i en organisation.
– GDPRs påverkan på doukmenthantering
– Vad behöver du veta?
– Vilka actions bör tas?
– Hur prioriterar du detta?

Google Analytics Grundläggande

Lär dig grunderna och kom igång!

Denna workshop är för dig som: Skulle vilja implementera eller redan har implementerad verktyget utan att riktigt ha kommit igång. Du önskar en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt.

Innehåll: På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. Workshopen syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:
– Hur man bör använda GA som verktyg
– Att tolka några av de mest användbara rapporterna
– Följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
– Hur man sätter upp mål och följer upp aktiviteter, vilka KPI:er är rimliga?
– GA implementering
– Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
– Hur kravställer man sin byrå eller interna organisation för att få verifierad data
– Använda segment för att se hur olika besöksgrupper skiljer sig åt
– Kampanjspårning
– Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av GA
– Att löpande integrera data i organisationen
– Hur ska jag tänka och behöver jag en dashboard?
– Vad är möjligt och hur får jag budget eller allokerat resurser som är rätt för min nivå och min organisation

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.
Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopen hålls av Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. Henrik Nilsson, Lisa Martin och Johanna Fischerström leder er genom dagen.

HenrikNilsson_helloyLisamartin_helloyJohanna_Helloy

Google Analytics Advanced

Ta dina kunskaper till nästa nivå

Denna workshop är för dig som: Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder dig av verktyget regelbundet, men skulle vilja ta det till nästa nivå, innehåller mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tankesätten, implementering och konfigurering.


Vi kommer att titta närmre på:

– Målstyrd analys – Varför?
– Tag Management – Hur och Varför?
– Eventspårning.
– Målspårning och E-commerce Tracking i Google Analytics.
– Multi Channel Funnels – Vilken kanal får kreditering för målet?
– Avancerad Filtrering och segmentering.
– Custom Dimensions and metrics – Vad är detta och när ska det användas?
– Innehållsgruppering – Gör analyser enklare.
– Möjligheterna med Enhanced e-commerce.


Ta med din dator:

Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator.

Workshopen kommer att ledas av Carl-Gustaf Öberg, som är ansvarig för digitala strategier på Be Better Online. Företaget som sedan 2009 växt in i ett komplett utbud av tjänster för att analysera, styra och optimera annonsering och organisk närvaro i sökmotorer, annonsnätverk och sociala medier. Carl-Gustaf har 15 års erfarenhet av webbutveckling, sökmotoroptimering och digital marknadsföring. 

CG_bebetteronline

Google Analytics Offentlig Sektor

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande, för dig som arbetar inom offentlig sektor.

Innehåll: Du får en grundläggande för Analytics inom offentlig sektor. Vilka verktyg finns, dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt, medtag därmed egen dator.

Du kommer lära dig:
· Vilka verktyg finns och hur bör man använda dem
· Hur sätter man upp mål och följer upp aktiviteter, vilka mål är rimliga inom offentlig sektor?
· Att tolka några av de mest användbara rapporterna
· Att följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
Implementering:
· Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
· Hur kravställer man byrå eller den interna organisationen för att få verifierad data
Kampanjspårning
:
· Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av Analytics
· Att integrera data i organisationen:
· Hur ska jag tänka och behövs en dashboard?
· Hur ska man allokera budget och resurser som är rätt för individens och organisationens nivå
· Hur kan räkna på ROI och påvisa datans värde i organisationen?

Under dagen fokuseras det mindre på teknik och mer på själva användandet och värdet för organisationen. Genom att ta del av praktiska exempel och övningar får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.

Workshopen hålls av Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. Johanna Fischerström och Lisa Martin leder er genom dagen.

johannaLisa_Helloy

Dokumenthantering och GDPR

så skapar du struktur och processer kring informationshantering

GDPR som träder i kraft i april 2018 ställer höga krav på er dokumenthantering och informationshantering. Hur skapar du bra processser och ramverk utifrån detta? Denna workshop fokuserar på dokumenthantering med GDPR i fokus.

Många undersökningar visar att en av de största tidstjuvarna i en organisation är att söka efter rätt dokument i arbetsplatsens nätverk. Går detta att lösa med en effektivare dokumenthantering och informationshantering? Hur går du till väga? Målet med workshopen är att förstå hur du ska arbeta med dokumenthantering kopplat till en digital arbetsplats på ett effektivt sätt och dessutom får slutanvändarna att förstå nyttan av det och hur de ska arbeta med processen på ett optimalt sätt. Alltså med fokus kring förändringsledningen.

Syfte och mål:
– Få förståelse för dokumenthanteringens problem och möjligheter
– Få förståelse för olika typer av dokument och applikationer Metadata
– Få förståelse för Dokumenthanteringsprocess
– Få förståelse för Versions- och revisionshantering
– Få förståelse för fällorna vid införande av dokumenthantering.
– Få förståelse för förändringsledning vid ett införande av dokumenthantering i en organisation.
– GDPRs påverkan på doukmenthantering
– Vad behöver du veta?
– Vilka actions bör tas?
– Hur prioriterar du detta?

Agenda Konferens, 15 nov Stockholm

08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion till dagen
09:15 Google
10:15 Rast
10:40 L’Oréal
11:10 iZettle
11:40 Diskussion
12:00 Lunch

13:00 Universitets- och högskolerådet
13:30
Täby Kommun
14:00 Rast
14:15 Operation Smile
14:45 Utrikesdepartementet
15:15 Rast
15:40 Usabilla
16:10 Summering
16:20 After Work

Agenda Workshops, 16 nov Stockholm

08:30 Registrering och frukost
09:00 Workshop
10:20 Fika
10:40 Workshopen fortsätter
12:00 Lunch
13:00 Workshopen fortsätter
14:20 Fika
14:40 Workshopen fortsätter

16:00 Slut

Agenda Konferens, 15 nov Stockholm

08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion till dagen
09:15 Google
10:15 iZettle
10:45 Rast
11:10 L’oreal
11:40 Diskussion
12:00 Lunch

13:00 Universitets- och högskolerådet
13:30
 Täby Kommun
14:00 Rast
14:15 Operation Smile
14:45 Utrikesdepartementet
15:15 Rast
15:40 Usabilla
16:10 Summering
16:20 After Work

Agenda Workshops, 16 nov Stockholm

08:30 Registrering och frukost
09:00 Workshop
10:20 Fika
10:40 Workshopen fortsätter
12:00 Lunch
13:00 Workshopen fortsätter
14:20 Fika
14:40 Workshopen fortsätter

16:00 Slut

wgp

Web Guide Partner is one of Sweden’s leading and fastest growing agencies in digital marketing, with a complete product portfolio in search engine optimization (SEO), paid search (SEM), social media as well as conversion and analysis.

Usabilla

Usabilla helps brands like HP, Philips, Booking.com, Lufthansa, KLM, Transavia and The Economist to improve the performance of their websites, apps and emails with live user feedback. Our clients utilize our software to stop guessing what users want, and start listening to what they need.

Digitala_Strateger

Digitala Strateger i Sverige is with 3150 members the largest and the leading LinkedIn-group for digital strategists and digital specialists in Sweden.
The group-motto is: ”If you don’t measure you can’t improve”
Join us here:

www.linkedin.com/groups/6937520

altran_

Som världsledande inom digital transformation och innovation hjälper vi våra kunder med information management och digitala arbetsplatser.

Under mer än 30 år har Altran levererat lösningar till ledande företag och organisationer inom sektorer som tillverkande industri, bank och finans, offentlig sektor, transport, telekom och life science.

Altran erbjuder både paketerade och skräddasydda lösningar för intranät, samarbete och digitala arbetsplatser på Microsoftplattformen såväl som support- och förvaltningstjänster.

I Skandinavien är Altran representerat i Borlänge, Göteborg, Karlstad, Linköping, Malmö, Stockholm och Oslo med över 500 medarbetare. Globalt finns Altran i över 20 länder med mer än 27 000 medarbetare.