NAS_logotyp_1

Sveriges ledande
event inom mätning
och digital analys

Stockholm 

NAS_logotyp_1

Sveriges ledande 
event inom mätning 
och digital analys

Stockholm 

Event – 14 November
Kurser – 13-15 November

EVENT: Best practice, insikter och lärdomar från verkligheten
KURSER: Praktisk tillämpning av verktyg och konkreta tips

Om Analytics

Genom Analytics får du en direkt inblick i hur din webbplats mår och vad dina besökare säger om din produkt, tjänst eller ditt företag. Mätning och digital analys ger dig möjlighet att se vad som fungerar och var du kan göra förbättringar.

Analyticsdagarna 13-15/11 2018

För dig som vill veta mer om de senaste trenderna och utvecklingen inom mätning av data och webb. Här får du ta del av experters tips från verkligheten, verktyg och best practice från organisationer som är ledande inom Analytics.

Praktiskt tillämpning

Fördjupa din förståelse genom praktisk tillämpning med hjälp av kurser som leds av experter inom; Google Analytics, SEO, Adwords, hur du jobbar framgångsrikt med Sociala Medier och hur du sätter upp en Dashboard.

Event
Kurser
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET

Några av höstens talare i Stockholm, 14 November 2018


Vi är stolta över att presentera våra fantastiska talare

linalarsson
google

Lina Hansson
Conversion Specialist

Nå nästa nivå
inom analytics

Andre & Rickard, Lyko
Lyko

Rickard Lyko & Andre Ihlar
CDO & Online Sales Manager

Analysen som förändrade vår
affärsmodell i grunden

silhuette
SJ

Edin Säker
Kundinsikt

Kombinera kvantitativ
och kvalitativ data

Kim F
Tink

Kim Frithiof
Product Analyst

Lean Analytics – Analytics med
begränsade resurser

EmmaEkman
Leovegas

Emma Ekman

Hur KPI:er för A/B tester mappar
mot företagets generella mål

JohanRikner
N365Group

Johan Rikner

Skapa världens mest virala
filmer med datadriven optimering

SaraCain
benify

Sarah Cain

Data-driven storytelling

XX+XY
CMH

Robert Kimber & Fatima Ekekrantz

Personlig datadriven kommunikation genom AI

Johan Swärdh
NM hemsida

Johan Swärdh

Dagens Moderator

Talare i Stockholm 14 November 2018


Vi är stolta över att presentera våra fantastiska talare

Kurser Hösten 2018 

google-analytics-basicLär dig grunderna
och kom igång!

KURS
Stockholm, 15 November

google-analytics-advancedTa dina kunskaper
till nästa nivå!

KURS
Stockholm, 15 November

AdwordsAnnonsera med Google Adwords
& öka trafiken till din hemsida

KURS
Stockholm, 13 November

SEO_gOptimera din synlighet
i sökmotorer

KURS
Stockholm, 13 November 

SEO-advancedMaximera din
webbplats synlighet

KURS
Stockholm, 15 November

Skapa struktur &
samla rätt data

KURS
Stockholm, 13 November

Kunddatan i fokus
Lär dig jobba mer
målgruppsanpassat i dina kanaler

KURS
Stockholm, 31 Maj

Skapa struktur &
samla rätt data

KURS
Stockholm, 13 November

Lär dig grunderna och kom igång!
15 November Stockholm
WS_googleanalyticsTa dina kunskaper
till nästa nivå!
15 November Stockholm
Adwords_wsÖka trafiken till din hemsida
13 November Stockholm
seo_avMaximera synligheten 
15 November Stockholm
SEO_g Optimera din synlighet i sökmotorer
13 November Stockholm
dashboard_kpiSkapa struktur och samla rätt data
13 November Stockholm 
dashboard_kpiSkapa struktur och samla rätt data
13 November Stockholm 
Kunddatan i fokus
Lär dig jobba mer 
målgruppsanpassat i dina kanaler

KURS
Stockholm, 31 Maj

Agenda Event
14 November, Stockholm

 
14 November

 
Bryggarsalen

 
08:30- 16:30

08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion till dagen
09:25 Google
10:10 Rast
10:30 Facebook
11:10 IKEA
11:45 Diskussion
12:05 Lunch

13:00 Hemnet
13:30
 Leo Vegas
14:00 Rast
14:15 N365
14:45 Benify
15:15 Rast
15:40 Carma Marketing Hub
16:10 Summering
16:20  After Work

Agenda Kurser
13-15 November, Stockholm

 
13-15 November

 
Bryggarsalen & Helio

 
08:30- 16:30

08:30 Registrering och frukost
09:00 
Kursen inleds
10:20 
Fika
10:40 
Kursen fortsätter
12:00 Lunch

13:00 Kursen fortsätter
14:20 
Fika
14:40 
Kursen fortsätter
16:00 Summering
16:15 Avslut

Agenda 14 November, Stockholm

 
14 November

 
Bryggarsalen

 
08:30- 16:30

08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion till dagen
09:25 Google
10:10 Rast
10:30 Facebook
11:10 IKEA
11:45 Diskussion
12:05 Lunch
13:00 Hemnet
13:30
 Leo Vegas
14:00 Rast
14:15 N365
14:45 Benify
15:15 Rast
15:40 Carma Marketing Hub
16:10 Summering
16:20  After Work

Agenda Kurser
13-15 November, Stockholm

 
13-15 November

 
Bryggarsalen & Helio

 
08:30- 16:30

08:30 Registrering och frukost
09:00 
Kursen inleds
10:20 
Kafferast
10:40 
Kursen fortsätter
12:00 Lunch
13:00 
Kursen fortsätter
14:20 
Fikarast
14:40 
Kursen fortsätter
16:00 Summering
16:15 
Avslut

INGET SÄLJSNACK PÅ SCEN
OBEROENDE KUNSKAPSHUB
VI HAR GJORT DETTA TIO GÅNGER NU
ANALYTICS OCH DATA ÄR FRAMTIDEN

På Analyticsdagarna fokuserar vi istället på att bidra med inspiration och kunskapsdelning på scen.

Vi tror på att kunskapsdelning är sättet att lyckas. Vår ambition är att skapa världens största kunskapshub.

Och vi kommer fortsätta. Tack vare alla inspirerande människor som fortsätter att komma tillbaka år efter år.

Vi vill att du ska hantera din data från analys till insikt till åtgärd. Vi skapar därför ett forum som kan lära dig att exekvera.

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Tack till våra Partners


Vi älskar dessa varumärken, det kommer du också att göra. Vill du också bli partner? Kontakta tobias.ogren@summitandfriends.se för att gemensamt skapa ett upplägg som passar just er verksamhet.

Boka


Vi är glada att du vill deltaga på Analyticsdagarna. Glöm inte att du kan välja mellan många olika alternativ. Delta på antingen eventet eller kurser och även kombinera dessa. Kontakta tobias.ogren@summitandfriends.se om ni är fler än tre från samma organisation som vill gå.

Priser

Konferens
Pris: 6 800 kr exkl. moms

Workshops
Workshops:  6 800 kr exkl. moms

Få 1 500 i rabatt
Paketpris 1

1 Konferensbiljett + 1 Valfri workshop

NASGA1*

*Använd koden NASGA1 i steg två när du bokar

Få 3 500 i rabatt
Paketpris 2

2 Konferensbiljett + 2 Valfria workshops

NASGA2*

*Använd koden NASGA2 i steg två när du bokar

Få 3 000 i rabatt
Paketpris 3

3 Stycken konferensbiljetter till Analyticsdagarna

NASGA3*

*Använd koden NASGA3 i steg två när du bokar

Din bokning har registrerats. Ett mail har skickats till angiven adress.

Hur kom du i kontakt med oss som ledde till denna bokning? (OBS flerval)


Deltagare {{ snf-clone-index-hr }}
  • Workshop
Faktureringsinformation
×

Anmälningsvillkor

Bokningsvillkor, avbokning och överlåtelse
Anmälan är bindande, men du kan när som helst överlåta din plats till en kollega genom att informera Summit and Friends på boka@summitandfriends.se. Mottar vi din skriftliga avbokning senast 21 dagar före konferensstart får du ett värdebrev på fakturerat belopp. Värdebrevet är giltigt ett år från utfärdandet och kan utnyttjas av dig eller en kollega från din organisation på valfri kurs/evenemang hos Summit and Friends.

I det fall Summit and Friends ställer in ett evenemang (konferens, temadag, middag etc.) krediteras du det inbetalda beloppet. Summit and Friends reserverar sig för ändringar i programmet (t.ex. byte av talare eller lokal).

Betalningsvillkor
Betalning erläggs mot faktura trettio dagar netto.

Information om behandling av personuppgifter i enlighet med GDPR
Dina uppgifter behandlas med modern informationsteknik och hanteras i enlighet med GDPR. Ditt namn och organisation kan komma att delas med tredje part. Du kan läsa mer om vår policy kring GDPR här.

Fotografering och filmning
Ibland kan fotografering och filmning ske på våra evenemang. Dessa kan komma att användas i trycksaker, på webben eller i annat kommersiellt material.

×

Personuppgiftsbehandling och GDPR

Summit and Friends AB:s policy för personuppgiftsbehandling, GDPR

Inledning

Summit and Friends AB (”SnF”) samlar in personlig information om dig (B2B, med andra ord dina kontaktuppgifter till dig som yrkesperson) och använder uppgifterna i syfte att hjälpa dig att komma i kontakt med framtida intressanta bloggar, nätverk, konferenser och utbildningar. SnF värnar om din personliga integritet och vår målsättning är att du ska känna dig säker på att dina personuppgifter behandlas korrekt. Det är helt frivilligt så det är viktigt att ni meddelar oss om ni inte vill kvarstå.

Vilka personuppgifter som behandlas

Personuppgifter är varje upplysning som direkt eller indirekt kan identifiera en levande, fysisk person. De personuppgifter hänförliga till dig som SnF behandlar är dels de som du själv lämnar till oss, t.ex. när du anmäler dig till nyhetsbrev eller bokar dig och dina kollegor på någon av våra aktiviteter. Uppgifterna är B2B och består primärt av namn, din e-postadress till arbete, jobbadress, preferenser och information om de aktiviteter du deltagit på.

De personuppgifter som vi inhämtar från andra kan bestå av uppgifter av andra databaser som tillhandahåller information eller de uppgifter som är öppna av er arbetsgivare.

Hur personuppgifterna används och för vilka ändamål

Dina personuppgifter kommer att behandlas för att kunna bidra med kunskap inom ditt område i form av att skicka ut matnyttig information och marknadsföra våra tjänster. Det innebär bland annat att de kommer användas i syfte att förbättra dina karriärmöjligheter och presentera dig för intressanta konferenser och nätverk. Du kommer få riktade mail som skickas till dig. Vi kan också komma att behandla personuppgifterna för att kontakta dig i informations- eller marknadsföringssyfte. Det kan t.ex. röra sig om undersökningar, eventförfrågningar eller informations- och tjänsterelaterad kommunikation, inklusive viktiga säkerhetsuppdateringar. I samband med event kan dina personuppgifter också användas för att skapa deltagarlistor och namnbrickor.

Vi kan även behandla dina uppgifter för att förbättra våra webbplatser samt för att skapa anonymiserade undersökningar. Uppgifterna är i dessa fall aggregerade, vilket innebär att du inte kan identifieras genom dem.

Laglig grund

SnF behandlar alltid dina personuppgifter i enlighet med tillämplig lagstiftning. Vi behandlar dina personuppgifter om vi har ett legitimt och berättigat intresse, t.ex. ett intresse av att kunna kommunicera med dig samt för att få marknadsföra oss och utveckla våra tjänster.

Utlämnande av personuppgifterna

I samband med event syns ditt namn, arbetsgivare och i vissa fall din arbetsplatsmail. SnF ingår partneravtal, exempelvis för IT-tjänster. Dessa partners kan komma att få del av dina personuppgifter men enbart genom Namn och Organisation. SnF har ingått avtal med dessa partners för att tillförsäkra att dina personuppgifter behandlas konfidentiellt och skyddas med lämpliga säkerhetsåtgärder och i enlighet med denna policy. När vi anlitar partners utanför EU/EES säkrar vi att dina uppgifter skyddas på ett adekvat sätt, t.ex. genom att ett dataöverföringsavtal tecknas med den leverantör som får åtkomst till uppgifterna. Vi delar även med oss av sammanställd anonym information om besökare till våra webbplatser till kunder, partners, andra webbplatsbesökare och andra tredje parter så att de kan förstå webbplatsernas typer av besökare och hur dessa besökare använder webbplatserna. Vi kan även behöva lämna ut uppgifter som myndigheter begär att få del av. Slutligen kan vi komma att lämna ut personuppgifterna till tredje part som förvärvar SnF, oavsett om detta görs genom fusion, sammanslagning eller förvärv av hela eller en väsentlig del av våra tillgångar. Vid händelse av att vi blir föremål för konkursförfarande, oavsett om frivilligt eller ofrivilligt, kan vi eller utsedd likvidator, administratör, mottagare eller administrativ mottagare sälja, licensiera eller på annat sätt disponera över sådan information i en transaktion som godkänts av domstol.

Lagring av dina personuppgifter

Dina personuppgifter lagras bara så länge som krävs för att vi ska kunna administrera avtalet med dig, eller så länge som vi måste lagra dem enligt lag. Därefter raderas de i enlighet med SnF gallringsrutin.

Vid varje mejlutskick finns det möjlighet att avregistrera sig från framtida utskick.

SnF kan när som helst radera all information i databasen. Det krävs inget samtycke från kandidatens sida om SnF önskar ta bort all information.

Viktig information

Våra webbplatser är inte avsedd för barn under 18 år. SnF kommer därmed inte medvetet att samla in personuppgifter rörande minderåriga.

Policyns räckvidd

Våra webbplatser innehåller länkar till andra webbplatser över vilka vi inte har någon kontroll. Vi ansvarar inte för de andra webbplatser som du väljer att besöka genom länkar från våra webbplatser och de integritetspolicys eller metoder för behandling av personuppgifter som används där. Vi rekommenderar dig att se över dessa andra webbplatsers integritetspolicys så att du förstår hur de insamlar, använder och delar med sig av dina personuppgifter.

Dina rättigheter

Du har vissa rättigheter i förhållande till SnF, i egenskap av personuppgiftsansvarig för bolagets behandlingar av dina personuppgifter. Du har följande rättigheter enligt tillämplig personuppgiftslagstiftning:

Rätt till information – en rätt att få bekräftelse på och information om din personuppgiftsbehandling. Det du fyller i samband med din ansökan kan du även uppdatera. M a o påverkar du det själv.

Rätt till rättelse – en rätt att få felaktiga uppgifter rättade. Du kan själv uppdatera merparten av all information.

Rätt till radering – en rätt att få uppgifter borttagna. Denna rätt är begränsad till sådana uppgifter som enligt lag endast får behandlas med ditt samtycke, om du tar tillbaka samtycket och motsätter dig behandlingen.

Rätt till begränsad behandling – en rätt att kräva att personuppgiftsbehandlingen begränsas, exempelvis om du motsätter dig uppgifters riktighet.

Rätt till dataportabilitet – en rätt att kräva att personuppgifter flyttas från en personuppgiftsansvarig till annan. Denna rättighet är begränsad till uppgifter som du själv tillhandahållit oss.

Rätt att göra invändningar – en rätt att i vissa fall invända mot behandling som sker med stöd av en intresseavvägning. Du kan när som helst kontakta oss för att utöva någon av rättigheterna ovan. Kontaktuppgifter hittar du längst ned i denna policy. En begäran om åtkomst till personuppgifter besvaras inom lagstadgad tidsperiod. Om du bedömer att vår behandling av dina personuppgifter inte sker i enlighet med dataskyddsförordningen, har du även rätt att klaga till Datainspektionen, som är behörig tillsynsmyndighet.

Förändringar av denna policy

Om vi bestämmer oss för att göra betydande ändringar av innehållet i denna policy, kommer vi, när så krävs, att kontakta dig genom den e-postadress som vi har registrerad. Vi kommer även att anslå dylika förändringar genom ett väl synligt meddelande på webbplatsen så att du alltid vet vad för slags uppgifter vi samlar in, hur vi kan komma att använda dessa uppgifter och till vem vi lämnar ut dem.

Kontaktuppgifter

Om du har några frågor kring denna policy eller vill utöva någon av dina rättigheter ovan, var god kontakta oss via någon av nedanstående kontaktvägar:

Summit and Friends AB
Att: Dataskyddsombudet,
Dalagatan 7,
111 23 Stockholm

Dataskyddsombud: sara.messa@summitandfriends.se, 0732 06 44 71

Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Blogg


Besök vår blogg för mer information och inspiration kring digital analys

Mötesplats

Har du bokat konferens och/eller workshop?
Se vart du ska befinna dig genom ikonerna bredvid
  • Konferens

    Konferensen håller till på Bryggarsalen
    Adress: Norrtullsgatan 12N, 102 35 Stockholm
    Närmsta tunnelbanestation: Odenplan
    För vägbeskrivning klicka här

  • Utbildningar

    Utbildningar håller i Hornstulls hjärta, Helio
    Adress:  Hornsbruksgatan 23, 117 34 Stockholm
    Närmsta tunnelbanestation: Hornstull
    För vägbeskrivning klicka här

Kontakt

Tveka inte över att kontakta oss
om du har några frågor.

Tobias Ögren
Telefon: +46702009716

Mail: tobias.ogren@summitandfriends.se

Skärmavbild 2018-02-14 kl. 10.55.46

Kontakt


Vid frågor kontakta oss gärna

Tobias Ögren
Telefon: +46702009716
Mail: tobias.ogren@summitandfriends.se

Skärmavbild 2018-02-14 kl. 10.55.46

Om Analytics

De flesta företag och organisationer spenderar mycket pengar, tid och ansträngning på besökarnas webbupplevelse. Men hur vet du att du lägger ner tid och pengar på rätt saker?
Genom Analytics så får du en direkt inblick i hur din webbplats mår och vad dina besökare säger om din produkt, tjänst eller ditt företag. Analys och mätning av data ger dig möjlighet att se vad som fungerar och var du kan göra förbättringar. Analytics på rätt sätt, ger dig värdefulla insikter och fakta om din webbplats och dina besökare.

Mängden data som produceras i världen växer exponentiellt och fördubblas i storlek vartannat år. Det är helt omöjligt att hänga med i utvecklingen och vara framgångsrik i hantering och analys av data, både som organisation och som individ, om du inte samverkar och pratar med andra. Ensam är inte stark. Därför är det viktigt med ett oberoende forum och nätverk som främjar kunskapsdelning, ger dig best practice, konkreta tips och verktyg inom Analytics.

Om Eventet

Analyticsdagarna är eventet för dig som arbetar med analys och mätning av webb och data, och som vill förstå dina besökare och användare. Dagen ger dig som deltagare praktisk kunskap om trender inom mätning av data och webbanalys. Här får du ta del av andras erfarenheter, tips, verktyg och best practice från organisationer som är ledande inom Analytics. På scenen står talare och experter från företag och organisationer i olika branscher som var och en djupdyker i någon del av analysarbetet. Oavsett storlek på din organisation eller hur din kund, användare eller målgrupp ser ut, så kommer dagen att ge dig ny kunskap, inspiration, tips och insikter att ta med dig tillbaka till din organisation. Målet är att efter ditt deltagande på Analyticsdagarna ska du kunna gå tillbaka till din organisation med insikter om hur du kan utveckla och förbättra ert analysarbete och analysstrategi.

Ta chansen om du vill effektivisera och förbättra er mätning, datahantering och webbanalys för att skapa en effektivare marknadsföring och högre ROI. Under dagen får du insikter i ämnen som hur du kombinerar Kvantitativ och kvalitativ Data, Skapar datadrivna organisationer, Analytics med begränsade resurser, Konvertering, A/B-testing, Big Data, Analys som förändrar affärsmodellen.

Eventet är 14 November 2018 på Bryggarsalen i Stockholm.

DSC_0056

Om våra kurser

Vilka trafikkällor är viktigast för din organisation och hur samspelar de med varandra?

Dagen innan och efter konferensen erbjuder vi kurser både på grundläggande och avancerad nivå av Google Analytics, SEO, Adwords, hur du mäter och följer upp Sociala medier, och hur du sätter upp en Dashboard. Under dessa kurser får du ta del av experternas tips och konkreta verktyg som sedan hjälper dig i ditt dagliga arbete i din organisation. Stort fokus på att förstå analysen och verktygen och sedan hur du använder dem praktiskt.
Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör  kursens innehåll mer lättförståeligt och användbart.

Läs mer om våra kurser längre ner eller klicka på Workshops i menyn.

DSC_0056

Om Eventet

Analyticsdagarna är eventet för dig som arbetar med analys och mätning av webb och data, och som vill förstå dina besökare och användare. Dagen ger dig som deltagare praktisk kunskap om trender inom mätning av data och webbanalys. Här får du ta del av andras erfarenheter, tips, verktyg och best practice från organisationer som är ledande inom Analytics. På scenen står talare och experter från företag och organisationer i olika branscher som var och en djupdyker i någon del av analysarbetet. Oavsett storlek på din organisation eller hur din kund, användare eller målgrupp ser ut, så kommer dagen att ge dig ny kunskap, inspiration, tips och insikter att ta med dig tillbaka till din organisation. Målet är att efter ditt deltagande på Analyticsdagarna ska du kunna gå tillbaka till din organisation med insikter om hur du kan utveckla och förbättra ert analysarbete och analysstrategi.

Ta chansen om du vill effektivisera och förbättra er mätning, datahantering och webbanalys för att skapa en effektivare marknadsföring och högre ROI. Under dagen får du insikter i ämnen som hur du kombinerar Kvantitativ och kvalitativ Data, Skapar datadrivna organisationer, Analytics med begränsade resurser, Konvertering, A/B-testing, Big Data, Analys som förändrar affärsmodellen.

Eventet är 14 November 2018 på Bryggarsalen i Stockholm.

Om våra kurser

Vilka trafikkällor är viktigast för din organisation och hur samspelar de med varandra?

Dagen innan och efter konferensen erbjuder vi kurser både på grundläggande och avancerad nivå av Google Analytics, SEO, Adwords, hur du mäter och följer upp Sociala medier, och hur du sätter upp en Dashboard. Under dessa kurser får du ta del av experternas tips och konkreta verktyg som sedan hjälper dig i ditt dagliga arbete i din organisation. Stort fokus på att förstå analysen och verktygen och sedan hur du använder dem praktiskt.
Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör  kursens innehåll mer lättförståeligt och användbart.

Läs mer om våra kurser längre ner eller klicka på Workshops i menyn.

Nå nästa nivå inom Analytics LinaHanssonGoogle

Lina Hansson

Lina Hansson är Conversion Specialist på Google, med Norden som bas och jobbar därmed med flera av Nordens största företag. Hennes jobb är att studera kundernas webb och data för att hitta möjligheter att höja konverteringarna.

Om du gillar analytics, kommer du troligtvis älska det här. Lina Hansson på Google tar dig med på en resa där avfärden sker från Must Do Basics och anhalten är Analytical Excellence, utan att för en sekund lämna kartan för hur insikterna ska kopplas till ökade resultat inom din affär. Få veta gårdagens konkreta processer för att investera budgeten där det ger effekt, och dagens avancerade lösningar som gör samma jobb med ansträngingen av ett knapptryck. Se till att din website förvandlar besökare till kunder, men kryp även bakom siffrorna och förstå människors känslor i din data. Det blir konkreta cases och inspirerande analyser, som kommer lämna dig med en ny syn på mätning!

Analysen som förändrade vår affärsmodell
från grunden
Andre & Rickard, Lyko

Rickard Lyko & Andre Ihlar

Lyko är hårvård- och skönhetspecialisten med ambitionen att förändra branschen. De har verksamhet både Online och Offline, och ligger i framkant när det kommer till att skapa bra och smidiga köpupplevelser för sina kunder. Under 2018 prisades Lyko som årets E-handlare under Retail Awards. Rickard Lyko är grundare och CDO på företaget och Andre Ihlar arbetar som Online Sales Manager. Under Analyticsdagarna så kommer de att berätta om hur Analys förändrade Lykos affärsmodell från grunden.


Kombinera kvantitativ och kvalitativ data

Edin Säker

Mer information inom kort!

Lean Analytics – Analytics med begränsade resurser

Kim FKim Frithiof

Tink grundades 2012 men har redan över 70 anställda, 500.000 användare och de växer så det knakar! Genom maskininlärning och bearbetning av finansiell data, ger Tink smarta insikter och privatekonomiska råd till sina användare.

Kim Frithof har en bakgrund som konsult i Capgeminis Insights & Data team där han arbetade med några av storbankerna i Sverige. På Tink har Kim rollen som Product Analytics och är den första och hittills enda som arbetar heltid med Analytics. Kims huvuduppgift är att främja en datadriven kultur genom att arbeta nära de olika teamen internt för att förstå deras behov och genom att bygga upp analysfunktioner som Dashboards, rapporter och mer ad hoc-analys. Målet är att ännu mer integrera datadrivna beslut i den Agila produktutvecklingen och skala det tillsammans med resten av företaget.

Under Analyticsdagarna kommer Kim att dela med sig av hur Tink har prioriterat sin Analytics när de är ett litet bolag med väldigt snabb tillväxt. Det gäller att lägga resurser på rätt saker, eftersom Analytics inte är gratis. Det går inte att börja med ett dyrt BI system eller att ta in ett gäng data scientists. Finns varken tid eller pengar så gäller det att fokusera på några få key metrics med tydligt ägarskap. Denna presentation vill du inte missa, när ett av nordens hetaste fintech bolag står på scenen och ger tips på hur du kan få ut mycket värde med begränsade resurser!

Hur KPI:er för A/B-testerLina_Hansson mappar mot företagets generella mål

Emma Ekman

Emma Ekman har de senaste 2 åren arbetat med digital analys och konverteringsoptimering på det prisbelönta spelbolaget LeoVegas.

Emma kommer att dela med sig om hur LeoVegas jobbar med olika conversion funnels för att förstå vilken del av kundens resa vi bör fokusera på och var konverteringsoptimering kan få bäst resultat. Hon kommer att visa hur KPI:er för A/B tester faktiskt mappar mot företagets generella mål och hur du kan definiera områden där din site läcker. En liten förändring på sajten kan göra stor skillnad på konverteringsgraden och en enorm skillnad på nedersta raden.

Skapa världens mestJohan Rikner
virala filmer med datadriven optimering

Johan Rikner

Johan Rikner är grundaren och CEO på N365 Group. N365 Group är Sveriges ledande content marketing byrå och ligger också bakom sociala medier sidan Newsner. Med digitala native advertising-kampanjer och fokus på datadriven optimering, säkerställs effektiva resultat.

Newsner är en av världens största sidor med drygt 50 miljoner besökare varje månad. Video har blivit en stor del av framgången och under 2017 skapade Newsner flera av världens mest delade videos. Förutom virala filmer skapar Newsner även mycket rörligt material, både för att driva konvertering, men också för att nå fram till så många som möjligt.

Under Analyticsdagarna kommer Johan Rikner att dela med sig av framgångsreceptet om hur du skapar världens mest virala videos. Förhoppningen är att du själv med hjälp av Johans konkreta tips ska kunna skapa dina egna succévideos!

Data-driven storytellingsarah cain Benify

Sarah Cain

Benify är ett snabbväxande tillväxtbolag med miljontals användare i deras förmånsportal, som har revolutionerat HR-branschen och hjälper företag att bli en mer attraktiv arbetsgivare. Miljontals användare gör att Benify sitter på väldigt mycket data, utspridd i en mängd olika system och format.

Sarah Cain har jobbat inom Benifys säljorganisation i över två års tid, med olika typer av analytiska projekt. I dagsläget jobbar hon inom säljutveckling där hon bland annat ansvarar för Benifys stora utvärderings- och benchmarkingskoncept; Förmånskollen, samt arbetar med att göra Benifys säljorganisation ännu mer data-driven.

Under Analyticsdagarna så kommer Sarah att dela med sig om hur Benify har använt data från multipla källor till att skapa en dashboard, med syfte att kunna ta enklare beslut och basera sin utveckling efter faktabaserade analyser. Sarah kommer att berätta hur de använder data för att berätta trovärdiga och övertygande stories, samt dela med sig av hur de har gjort för att göra dessa data användbara och tillgängliga, till och med för säljare!

Personlig datadriven kommunikation genom AI

Robert Kimber & Fatima Ekekrantz

Robert har i sin roll som VD på Compost Marketing jobbat med hur man med hjälp av innovation kan förenkla kundens kommunikationsutmaningar. Särskilt nu när behovet av att nå ut till kunden i dennes preferred channel blivit allt viktigare. Fatima Ekekrantz har i sin roll som Director of Sales och sitt nära arbete med kunder fångat upp kommunikationsutmaningar och tillsammans med kunder konkretiserat lösningar som förenklar CRM-teamets vardag.

De senaste åren har kanalbredden ökat vilket har lett till helt nya utmaningar vad gäller översikt över kanalkommunikationen. Hur lyckas man hålla ihop kommunikationen i alla kanaler och samtidigt upplevas relevant och personlig? Hur mäter man och följer upp KPI:erna för samtliga kanaler och hur kan denna kunskap omsättas till rätt kanalval för respektive kund? Vilken roll kommer AI spela för din framtida kommunikation?

 

Dagens ModeratorSkärmavbild 2018-05-03 kl. 14.25.44

Johan Swärdh

Johan Swärdh är Head of Marketing and Business Transformation på Nordic Morning sedan februari 2018. Det innebär att Johan är ansvarig för att hjälpa Nordic Mornings kunder att definiera, driva och genomföra förändring med fokus på kundupplevelse och konkreta data drivna beslut och tydliga affärsresultat. Johan har lång erfarenhet av att driva förändring i komplexa organisationer inom både privat och offentlig sektor. Johan har bl a tidigare arbetet som ansvarig på ett av Nordens ledande analysföretag och där arbetet med data och analys som stöd i affärs- och organisationsutveckling.

Nå nästa nivå inom Analytics

Lina Hansson

Lina Hansson är Conversion Specialist på Google, med Norden som bas och jobbar därmed med flera av Nordens största företag. Hennes jobb är att studera kundernas webb och data för att hitta möjligheter att höja konverteringarna.

Om du gillar analytics, kommer du troligtvis älska det här. Lina Hansson på Google tar dig med på en resa där avfärden sker från Must Do Basics och anhalten är Analytical Excellence, utan att för en sekund lämna kartan för hur insikterna ska kopplas till ökade resultat inom din affär. Få veta gårdagens konkreta processer för att investera budgeten där det ger effekt, och dagens avancerade lösningar som gör samma jobb med ansträngingen av ett knapptryck. Se till att din website förvandlar besökare till kunder, men kryp även bakom siffrorna och förstå människors känslor i din data. Det blir konkreta cases och inspirerande analyser, som kommer lämna dig med en ny syn på mätning!

 

Analysen som förändrade vår affärsmodell från grunden

Rickard Lyko & Andre Ihlar

Lyko är hårvård- och skönhetspecialisten med ambitionen att förändra branschen. De har verksamhet både Online och Offline, och ligger i framkant när det kommer till att skapa bra och smidiga köpupplevelser för sina kunder. Under 2018 prisades Lyko som årets E-handlare under Retail Awards. Rickard Lyko är grundare och CDO på företaget och Andre Ihlar arbetar som Online Sales Manager. Under Analyticsdagarna så kommer de att berätta om hur Analys förändrade Lykos affärsmodell från grunden.

Kombinera kvantitativ och kvalitativ data

Edin Säker

Mer information inom kort!

Marketing measurement tools and habits (ENG)

Olesya Moosman

Tink grundades 2012 men har redan över 70 anställda, 500.000 användare och de växer så det knakar! Genom maskininlärning och bearbetning av finansiell data, ger Tink smarta insikter och privatekonomiska råd till sina användare.

Kim Frithof har en bakgrund som konsult i Capgeminis Insights & Data team där han arbetade med några av storbankerna i Sverige. På Tink har Kim rollen som Product Analytics och är den första och hittills enda som arbetar heltid med Analytics. Kims huvuduppgift är att främja en datadriven kultur genom att arbeta nära de olika teamen internt för att förstå deras behov och genom att bygga upp analysfunktioner som Dashboards, rapporter och mer ad hoc-analys. Målet är att ännu mer integrera datadrivna beslut i den Agila produktutvecklingen och skala det tillsammans med resten av företaget.

Under Analyticsdagarna kommer Kim att dela med sig av hur Tink har prioriterat sin Analytics när de är ett litet bolag med väldigt snabb tillväxt. Det gäller att lägga resurser på rätt saker, eftersom Analytics inte är gratis. Det går inte att börja med ett dyrt BI system eller att ta in ett gäng data scientists. Finns varken tid eller pengar så gäller det att fokusera på några få key metrics med tydligt ägarskap. Denna presentation vill du inte missa, när ett av nordens hetaste fintech bolag står på scenen och ger tips på hur du kan få ut mycket värde med begränsade resurser!

Hur KPI:er för A/B tester mappar mot företagets generella mål

Emma Ekman

Emma Ekman har dem senaste 2 åren arbetat med digital analys och konverteringsoptimering på det prisbelönta spelbolaget LeoVegas.

Emma kommer att dela med sig om hur LeoVegas jobbar med olika conversion funnels för att förstå vilken del av kundens resa vi bör fokusera på och var konverteringsoptimering kan få bäst resultat. Hon kommer att visa hur KPI:er för A/B tester faktiskt mappar mot företagets generella mål och hur du kan definiera områden där din site läcker. En liten förändring på sajten kan göra stor skillnad på konverteringsgraden och en enorm skillnad på nedersta raden.

Skapa världens mest virala filmer med datadriven optimering

Johan Rikner

Johan Rikner är grundaren och CEO på N365 Group. N365 Group är Sveriges ledande content marketing byrå och ligger också bakom sociala medier sidan Newsner. Med digitala native advertising-kampanjer och fokus på datadriven optimering, säkerställs effektiva resultat.

Newsner är en av världens största sidor med drygt 50 miljoner besökare varje månad. Video har blivit en stor del av framgången och under 2017 skapade Newsner flera av världens mest delade videos. Förutom virala filmer skapar Newsner även mycket rörligt material, både för att driva konvertering, men också för att nå fram till så många som möjligt.

Under Analyticsdagarna kommer Johan Rikner att dela med sig av framgångsreceptet om hur du skapar världens mest virala videos. Förhoppningen är att du själv med hjälp av Johans konkreta tips ska kunna skapa dina egna succévideos!

Personlig datadriven kommunikation genom AI

Robert Kimber & Fatima Ekekrantz

Robert Kimber har i sin roll som VD på Compost Marketing jobbat med hur man med hjälp av innovation kan förenkla kundens kommunikationsutmaningar. Särskilt nu när behovet av att nå ut till kunden i dennes preferred channel blivit allt viktigare. Fatima Ekekrantz har i sin roll som Director of Sales och sitt nära arbete med kunder fångat upp kommunikationsutmaningar och tillsammans med kunder konkretiserat lösningar som förenklar CRM-teamets vardag.

De senaste åren har kanalbredden ökat vilket har lett till helt nya utmaningar vad gäller översikt över kanalkommunikationen. Hur lyckas man hålla ihop kommunikationen i alla kanaler och samtidigt upplevas relevant och personlig? Hur mäter man och följer upp KPI:erna för samtliga kanaler och hur kan denna kunskap omsättas till rätt kanalval för respektive kund? Vilken roll kommer AI spela för din framtida kommunikation?

Hur du använder BIG data för beslut och produktutveckling

Sarah Cain

Benify är ett snabbväxande tillväxtbolag med miljontals användare i deras förmånsportal, som har revolutionerat HR-branschen och hjälper företag att bli en mer attraktiv arbetsgivare. Miljontals användare gör att Benify sitter på väldigt mycket data, utspridd i en mängd olika system och format.

Sarah Cain har jobbat inom Benifys säljorganisation i över två års tid, med olika typer av analytiska projekt. I dagsläget jobbar hon inom säljutveckling där hon bland annat ansvarar för Benifys stora utvärderings- och benchmarkingskoncept; Förmånskollen, samt arbetar med att göra Benifys säljorganisation ännu mer data-driven.

Under Analyticsdagarna så kommer Sarah att dela med sig om hur Benify har använt data från multipla källor till att skapa en dashboard, med syfte att kunna ta enklare beslut och basera sin utveckling efter faktabaserade analyser. Sarah kommer att berätta hur de använder data för att berätta trovärdiga och övertygande stories, samt dela med sig av hur de har gjort för att göra dessa data användbara och tillgängliga, till och med för säljare!

Dagens moderator

Johan Swärdh

Johan Swärdh är Head of Marketing and Business Transformation på Nordic Morning sedan februari 2018. Det innebär att Johan är ansvarig för att hjälpa Nordic Mornings kunder att definiera, driva och genomföra förändring med fokus på kundupplevelse och konkreta data drivna beslut och tydliga affärsresultat. Johan har lång erfarenhet av att driva förändring i komplexa organisationer inom både privat och offentlig sektor. Johan har bl a tidigare arbetet som ansvarig på ett av Nordens ledande analysföretag och där arbetet med data och analys som stöd i affärs- och organisationsutveckling.

Hur du använder BIG data för beslut och produktutveckling

Sarah Cain

Benify är ett snabbväxande tillväxtbolag med miljontals användare i deras förmånsportal, som har revolutionerat HR-branschen och hjälper företag att bli en mer attraktiv arbetsgivare. Miljontals användare gör att Benify sitter på väldigt mycket data, utspridd i en mängd olika system och format.

Sarah Cain har jobbat inom Benifys säljorganisation i över två års tid, med olika typer av analytiska projekt. I dagsläget jobbar hon inom säljutveckling där hon bland annat ansvarar för Benifys stora utvärderings- och benchmarkingskoncept; Förmånskollen, samt arbetar med att göra Benifys säljorganisation ännu mer data-driven.

Under Analyticsdagarna så kommer Sarah att dela med sig om hur Benify har använt data från multipla källor till att skapa en dashboard, med syfte att kunna ta enklare beslut och basera sin utveckling efter faktabaserade analyser. Sarah kommer att berätta hur de använder data för att berätta trovärdiga och övertygande stories, samt dela med sig av hur de har gjort för att göra dessa data användbara och tillgängliga, till och med för säljare!

Google Analytics Grundläggande

Lär dig grunderna och kom igång!
15 November, Stockholm

Denna workshop är för dig som:
Behöver få grundläggande kunskaper för att komma igång med ditt användande. Workshopen kommer att ge dig en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt.

Innehåll: På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. Workshopen syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:
– Navigera i verktyget och förstå de viktigaste funktionerna
– Hitta korrekt och relevant data för just din verksamhet
– Göra enklare analyser och ta action på datan
– Utvärdera digitala marknadsföringskampanjer
– Konfigurera grundläggande mätning på din webbplats
– Skapa enklare rapporteringspaneler/dashboards
– Förmedla och använda datan i din organisation

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.

Ta med din dator:
Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator med Google Analytics implementerat.

Workshopen kommer att ledas av Johanna Fischerström och Lisa Martin från Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. 

johannaLisa_Helloy

Google Analytics Advanced

Ta dina kunskaper till nästa nivå
15 November, Stockholm

Denna workshop är för dig som:
Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder dig av verktyget regelbundet, men som vill ta din kunskap och ditt användande till nästa nivå, genom att lära dig mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tankesätten, implementering och konfigurering.


Vi kommer att titta närmre på:

– Mer avancerade användningsområden och fördjupa dina kunskaper
– Felsökning av data i Google Analytics
– Mer om konvertering och attribution (multi channel funnels)
– Mer om e-commerce tracking
– Eventspårning med hjälp av Google Tag Manager
– Hur besökare rör sig mellan sajter med Cross domain tracking


Ta med din dator:

Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator med Google Analytics implementerat.

Workshopen kommer att ledas av Henrik Nilsson från Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål.

HenrikNilsson_helloy

AdWords

Kom igång med SEM och bli synlig online!
13 November, Stockholm

Genom att använda sig av Google Adwords ökar du antalet besökare till din hemsida och får en större chans till en ökad försäljning. Med en teoretisk grund och praktiska övningar kommer du som deltagare att få en bra överblick i Adwords som annonseringsplattform. Under dagen kommer en certifierad workshopledare att gå igenom allt från hur annonseringen fungerar till hur man bäst optimerar sina sökord och fördelar budget rätt.

Passar dig som

Är ny inom AdWords och vill få ut maximalt av din annonsering i söknätverket. Du vill lära dig grunderna kring hur du på ett kostnadseffektivt sätt sprider ditt varumärke med hjälp av Adwords. Oavsett om du köper tjänsten från byrå eller inte, kan denna kurs hjälpa dig få ökad insikt, bli en bättre beställare och kostnadsoptimera din strategi.

Du kommer bland annat att lära dig

• Grundläggande kunskap kring Google AdWords och dess möjligheter
• Hur du strukturerar ett konto och skapar annonser
• Hur du kostnadsoptimerar och prioriterar din budget
• Hur du utför sökordsanalys och utifrån den sätter upp din strategi
• Hur du kan optimera landningssidor och kampanjinställningar
• Hur du sätter de viktigaste KPI:erna utifrån din organisations behov
• Hur du kan utvärdera och förbättra din annonsering enligt dina mål

Ta med din dator

Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopen kommer att ledas av Johanna Fischerström och Lisa Martin från Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. 

johannaLisa_Helloy

SEO Grundläggande

Optimera din synlighet i sökmotorer!
13 November, Stockholm

Med ett SEO användande kan du få din webbsida att synas så högt upp som möjligt vid sökningar i sökmotorer. Med denna workshop får du en bra grund att stå på för att kunna impelementera ditt SEO arbete. Du som deltagare får en praktisk grund och introduktion till SEO som verktyg samt praktiska övningar på hur du arbetar med både innehåll och länkningar.

Passar dig som

Nyligen börjat eller vill börja arbeta med SEO och få en bättre förståelse för hur du kan förbättra din synlighet hos sökmotorer och sökresultatet. Du lär dig grunderna för att kunna sätta upp en SEO-strategi för din verksamhet.

Du kommer bland annat att lära dig

• Hur man bör använda GA som verktyg
• Grunderna till SEO
• Sökordsanalys – Vad är en sökordsanalys och hur identifierar man vilka sökord man ska synas på?

Teknisk SEO

Innehåll – On page:
• Element som kan optimeras för att påverka hur du syns på Google
• Best practice för meta-data
• Att skapa innehåll för webben och dina besökare
• Hur bör man jobba med sina interna sajtstruktur?

Länkningar – Off Page:
• Hur du arbetar med extern länkning till din webbplats
• Vad menas med olika typer av länkar och hur ska man sätta upp länkarbetet utifrån sin verksamhet?
•  Vad bör du undvika?

Övrigt 

Ta med din dator: Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Martin Hall WS-ledare

Workshopledare: Martin Hall, Web Guide Partner. Martin har jobbat med SEO sedan 2008 i en mängd olika roller och branscher – bland annat som inhouse-specialist inom affiliate mot USA-marknaden, som team lead och som konsult. Idag jobbar han som konsult på Web Guide Partner med fokus främst på internationella e-handelsbolag.

SEO Advanced

Maximera din webbplats synlighet
15 November, Stockholm

Ta dina SEO kunskaper till nästa nivå! Med denna workshop får du kunskaperna att kunna maximera din webbplats synlighet samt mäta det som sker på din webbplats och vilka aktiviteter som är mest effektiva. Under dagen kommer du som deltagare även få en bättre inblick i hur du ska komplementera med andra verktyg för att lyckas med ditt SEO arbete.

Passar dig som

Har en god förståelse och arbetar kontinuerligt med SEO. Du kommer att lära dig nya funktioner och vi går in djupare på hur du bäst använder SEO som verktyg.

Du kommer bland annat att lära dig

• Hur man bör använda GA som verktyg
• Struktur och innehåll
• Utvärdera resultat
• Analysera målgruppens sökbeteendeen
• Att mäta och följa upp SEO i Analytics
• Andra användbara SEO verktyg för framgång
• Rankning av webbplatser

Övrigt 

Ta med din dator: Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopledare

Claudia & Joel

Joel Tukiainen & Claudia Oljemark, Keybroker

Keybroker är en digital tillväxtbyrå. De har hjälpt företag att driva tillväxt från digitala kanaler sedan 2006. Joel jobbar som affärsområdesansvarig för SEO och webbanalys på Keybroker och har arbetat med SEO i över 5 år i olika vertikaler. Joel tycker att det roligaste med SEO är att skapa långsiktig och hållbar trafik som faktiskt konverterar enligt uppsatt mätplan. Claudia jobbar på Keybroker som digital specialist med inriktning på SEO. Hon har en stor bredd i sina kunduppdrag och jobbar med allt från etablerade e-handlare till stora redaktionella mediahus.

Dashboard & KPI:er

Att sätta upp en dashboard och
få organisationen att förstå datan!
13 November Stockholm

När volymen av data ökar, blir kraven allt högre på att organisationer har en bra dashboard för att få en överblick av organisationens olika data. Den insamlade datan kan sedan visualiseras internt för din organisation eller externt för din kund, med syfte att ge värdefulla insikter och för att kunna ta faktabaserade beslut. Dashboards hjälper organisationer att få en tydlig bild av sin verksamhet genom en ögonblicksbild. Men att sätta upp en Dashboard på rätt sätt är ingen quick fix. Det kan få stora konsekvenser för din organisation om du inte lyckas implementera en effektiv Dashboard och jobbar med den på rätt sätt.

Passar dig som

Är marknadschef eller projektleder ett digitalt team och som vill få en bättre, snabbare översikt över era resultat och er status. Eller dig som är en del i ett team eller bolag med ansvar för flera olika kanaler och vill dela och tydliggöra de resultaten ni presterar.

Du kommer bland annat att lära dig

För det första så måste den underliggande datan till din dashboard, samlas in på ett korrekt sätt givetvis. Har du inte ren data i din Dashboard, så gör din Dashboard inte speciellt stor nytta (läs mer om hur du samlar in data i våra Google Analytics-workshops).

I den här Workshopen så kommer du att få kunskap i hur du ska implementera och arbeta med Dashboards för att uppnå bästa effekt i din organisation. Det är många moment som berörs under workshopen, här är ett axplock från dagen:

• Vilka delar måste en effektiv dashboards innehålla
• Vad skiljer en lyckad och effektiv dashboard från en misslyckad dashboard
• Automatiserade vs. manuella dataflöden
• Vad behöver du tänka på när du skapar en dashboard?
• Hur du får med hela storyn i Dashboarden
• Hur ska du visualisera din data
• Hur du kan förändra de anställdas och organisationens inställning till data

Övrigt

Ta med din dator: Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopledare

Analyticsdagarna-nologo-s[1]

Linus Larsson, Agency Director på Web Guide Partner (WGP).
Med många års erfarenhet inom olika delar av webbstrategi- och produktion har han både levererat projekt till kunder och delat med sig av kunskap till branschkollegor.

Kunddatan i fokus

Lär dig jobba mer målgruppsanpassat i dina kanaler
31 Maj, Stockholm

Genom att analysera hela kundresan kan ni jobba mer effektivt med att hitta nya kunder samt hitta nya vägar att bearbeta sina befintliga kunder. Att endast fokusera på specifika digitala kanaler kan göra att man missar viktiga delar av kundresan.

Med denna workshop kommer du att få en bättre överblick i hur ni kan jobba mer målgruppsanpassat i samtliga digitala kanaler. Vi kommer att gå in på hur du når och hittar nya kunder, hur du bearbetar dina befintliga kunder samt hur du kan jobba mer effektivt med tvillingmålgrupper.

Passar dig som

Jobbar som marknadschef, digital strateg eller i annan beslutsfattande roll där du lägger digitala strategier.

Du kommer bland annat att lära dig

– Hur en kundreseanalys görs datadrivet
– Hur du kan jobba med olika kundsegment genom hela kundresan
– Hur du ur ett strategiskt perspektiv når rätt kund med rätt budskap i rätt tid
– Hur du lägger en strategi med utgångspunkt i kundresan
– Du kommer få smakprov på hur du vs dina branschkollegor syns digitalt på Google samt i sociala medier

Workshopledare

Skärmavbild 2018-04-09 kl. 18.01.53

Ida Hällkvist, Keybroker. Ida jobbar som Head of commercial development och ansvarar för affärsutveckling och kunderbjudandet på Keybroker. Hon har mer än 8-års erfarenhet av digital kommunikation och har bland annat arbetat som analytiker, marknadschef och konverteringsspecialist. Keybroker är en digital tillväxtbyrå. De har hjälpt företag att driva tillväxt från digitala kanaler sedan 2006. Med deras iterativa tillväxtmetodologi, erfarenhet från
onlinemarknadsföring, hands-on teknik, skills och digitala specialister kompletterar de ert team och skapar en digital tillväxtmotor.

Dashboard & KPI:er

Att sätta upp en dashboard och
få organisationen att förstå datan!
22 Maj Stockholm

När volymen av data ökar, blir kraven allt högre på att organisationer har en bra dashboard för att få en överblick av organisationens olika data. Den insamlade datan kan sedan visualiseras internt för din organisation eller externt för din kund, med syfte att ge värdefulla insikter och för att kunna ta faktabaserade beslut. Dashboards hjälper organisationer att få en tydlig bild av sin verksamhet genom en ögonblicksbild. Men att sätta upp en Dashboard på rätt sätt är ingen quick fix. Det kan få stora konsekvenser för din organisation om du inte lyckas implementera en effektiv Dashboard och jobbar med den på rätt sätt.

Passar dig som

Är marknadschef eller projektleder ett digitalt team och som vill få en bättre, snabbare översikt över era resultat och er status. Eller dig som är en del i ett team eller bolag med ansvar för flera olika kanaler och vill dela och tydliggöra de resultaten ni presterar.

Du kommer bland annat att lära dig

För det första så måste den underliggande datan till din dashboard, samlas in på ett korrekt sätt givetvis. Har du inte ren data i din Dashboard, så gör din Dashboard inte speciellt stor nytta (läs mer om hur du samlar in data i våra Google Analytics-workshops).

I den här Workshopen så kommer du att få kunskap i hur du ska implementera och arbeta med Dashboards för att uppnå bästa effekt i din organisation. Det är många moment som berörs under workshopen, här är ett axplock från dagen:

• Vilka delar måste en effektiv dashboards innehålla
• Vad skiljer en lyckad och effektiv dashboard från en misslyckad dashboard
• Automatiserade vs. manuella dataflöden
• Vad behöver du tänka på när du skapar en dashboard?
• Hur du får med hela storyn i Dashboarden
• Hur ska du visualisera din data
• Hur du kan förändra de anställdas och organisationens inställning till data

Övrigt

Ta med din dator: Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Analyticsdagarna-nologo-s[1]Workshopledare: Linus Larsson, Agency Director på Web Guide Partner (WGP).
Med många års erfarenhet inom olika delar av webbstrategi- och produktion har han både levererat projekt till kunder och delat med sig av kunskap till branschkollegor.

Google Analytics Grundläggande

Lär dig grunderna och kom igång!
15 November, Stockholm

Denna workshop är för dig som:
Behöver få grundläggande kunskaper för att komma igång med ditt användande. Workshopen kommer att ge dig en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt.

Innehåll: På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. Workshopen syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:
– Navigera i verktyget och förstå de viktigaste funktionerna
– Hitta korrekt och relevant data för just din verksamhet
– Göra enklare analyser och ta action på datan
– Utvärdera digitala marknadsföringskampanjer
– Konfigurera grundläggande mätning på din webbplats
– Skapa enklare rapporteringspaneler/dashboards
– Förmedla och använda datan i din organisation

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.

Ta med din dator:
Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator med Google Analytics implementerat.

Workshopen kommer att ledas av Johanna Fischerström och Lisa Martin från Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. 

johannaLisa_Helloy

Google Analytics Advanced

Ta dina kunskaper till nästa nivå
15 November, Stockholm

Denna workshop är för dig som:
Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder dig av verktyget regelbundet, men som vill ta din kunskap och ditt användande till nästa nivå, genom att lära dig mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tankesätten, implementering och konfigurering.

 Vi kommer att titta närmre på:
– Mer avancerade användningsområden och fördjupa dina kunskaper
– Felsökning av data i Google Analytics
– Mer om konvertering och attribution (multi channel funnels)
– Mer om e-commerce tracking
– Eventspårning med hjälp av Google Tag Manager
– Hur besökare rör sig mellan sajter med Cross domain tracking

Ta med din dator:

Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator med Google Analytics implementerat.

Workshopen kommer att ledas av Henrik Nilsson från Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål.

HenrikNilsson_helloy

AdWords

Kom igång med SEM och bli synlig online!
13 November, Stockholm

Genom att använda sig av Google Adwords ökar du antalet besökare till din hemsida och får en större chans till en ökad försäljning. Med en teoretisk grund och praktiska övningar kommer du som deltagare att få en bra överblick i Adwords som annonseringsplattform. Under dagen kommer en certifierad workshopledare att gå igenom allt från hur annonseringen fungerar till hur man bäst optimerar sina sökord och fördelar budget rätt.

Passar dig som

Är ny inom AdWords och vill få ut maximalt av din annonsering i söknätverket. Du vill lära dig grunderna kring hur du på ett kostnadseffektivt sätt sprider ditt varumärke med hjälp av Adwords. Oavsett om du köper tjänsten från byrå eller inte, kan denna kurs hjälpa dig få ökad insikt, bli en bättre beställare och kostnadsoptimera din strategi.

Du kommer bland annat att lära dig

• Grundläggande kunskap kring Google AdWords och dess möjligheter
• Hur du strukturerar ett konto och skapar annonser
• Hur du kostnadsoptimerar och prioriterar din budget
• Hur du utför sökordsanalys och utifrån den sätter upp din strategi
• Hur du kan optimera landningssidor och kampanjinställningar
• Hur du sätter de viktigaste KPI:erna utifrån din organisations behov
• Hur du kan utvärdera och förbättra din annonsering enligt dina mål

Ta med din dator

Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopen kommer att ledas av Johanna Fischerström och Lisa Martin från Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. 

johannaLisa_Helloy

SEO Advanced

Maximera din webbplats synlighet
15 November, Stockholm

Ta dina SEO kunskaper till nästa nivå! Med denna workshop får du kunskaperna att kunna maximera din webbplats synlighet samt mäta det som sker på din webbplats och vilka aktiviteter som är mest effektiva. Under dagen kommer du som deltagare även få en bättre inblick i hur du ska komplementera med andra verktyg för att lyckas med ditt SEO arbete.

Passar dig som

Har en god förståelse och arbetar kontinuerligt med SEO. Du kommer att lära dig nya funktioner och vi går in djupare på hur du bäst använder SEO som verktyg.

Du kommer bland annat att lära dig

• Hur man bör använda GA som verktyg
• Struktur och innehåll
• Utvärdera resultat
• Analysera målgruppens sökbeteendeen
• Att mäta och följa upp SEO i Analytics
• Andra användbara SEO verktyg för framgång
• Rankning av webbplatser

Övrigt 

Ta med din dator: Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopledare

Claudia & Joel

Joel Tukiainen & Claudia Oljemark, Keybroker

Keybroker är en digital tillväxtbyrå. De har hjälpt företag att driva tillväxt från digitala kanaler sedan 2006. Joel jobbar som affärsområdesansvarig för SEO och webbanalys på Keybroker och har arbetat med SEO i över 5 år i olika vertikaler. Joel tycker att det roligaste med SEO är att skapa långsiktig och hållbar trafik som faktiskt konverterar enligt uppsatt mätplan. Claudia jobbar på Keybroker som digital specialist med inriktning på SEO. Hon har en stor bredd i sina kunduppdrag och jobbar med allt från etablerade e-handlare till stora redaktionella mediahus.

SEO Grundkurs

Optimera din synlighet i sökmotorer
13 November, Stockholm

Med ett SEO användande kan du få din webbsida att synas så högt upp som möjligt vid sökningar i sökmotorer. Med denna workshop får du en bra grund att stå på för att kunna impelementera ditt SEO arbete. Du som deltagare får en praktisk grund och introduktion till SEO som verktyg samt praktiska övningar på hur du arbetar med både innehåll och länkningar.

Passar dig som

Nyligen börjat eller vill börja arbeta med SEO och få en bättre förståelse för hur du kan förbättra din synlighet hos sökmotorer och sökresultatet. Du lär dig grunderna för att kunna sätta upp en SEO-strategi för din verksamhet.

Du kommer bland annat att lära dig

• Hur man bör använda GA som verktyg
• Grunderna till SEO
• Sökordsanalys – Vad är en sökordsanalys och hur identifierar man vilka sökord man ska synas på?

Teknisk SEO

Innehåll – On page:
• Element som kan optimeras för att påverka hur du syns på Google
• Best practice för meta-data
• Att skapa innehåll för webben och dina besökare
• Hur bör man jobba med sina interna sajtstruktur?

Länkningar – Off Page:
• Hur du arbetar med extern länkning till din webbplats
• Vad menas med olika typer av länkar och hur ska man sätta upp länkarbetet utifrån sin verksamhet?
•  Vad bör du undvika?

Övrigt 

Ta med din dator: Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Martin Hall WS-ledare

Workshopledare: Martin Hall, Web Guide Partner. Martin har jobbat med SEO sedan 2008 i en mängd olika roller och branscher – bland annat som inhouse-specialist inom affiliate mot USA-marknaden, som team lead och som konsult. Idag jobbar han som konsult på Web Guide Partner med fokus främst på internationella e-handelsbolag.

Dashboard & KPI:er

Att sätta upp en dashboard och
få organisationen att förstå datan!
13 November Stockholm

När volymen av data ökar, blir kraven allt högre på att organisationer har en bra dashboard för att få en överblick av organisationens olika data. Den insamlade datan kan sedan visualiseras internt för din organisation eller externt för din kund, med syfte att ge värdefulla insikter och för att kunna ta faktabaserade beslut. Dashboards hjälper organisationer att få en tydlig bild av sin verksamhet genom en ögonblicksbild. Men att sätta upp en Dashboard på rätt sätt är ingen quick fix. Det kan få stora konsekvenser för din organisation om du inte lyckas implementera en effektiv Dashboard och jobbar med den på rätt sätt.

Passar dig som

Är marknadschef eller projektleder ett digitalt team och som vill få en bättre, snabbare översikt över era resultat och er status. Eller dig som är en del i ett team eller bolag med ansvar för flera olika kanaler och vill dela och tydliggöra de resultaten ni presterar.

Du kommer bland annat att lära dig

För det första så måste den underliggande datan till din dashboard, samlas in på ett korrekt sätt givetvis. Har du inte ren data i din Dashboard, så gör din Dashboard inte speciellt stor nytta (läs mer om hur du samlar in data i våra Google Analytics-workshops).

I den här Workshopen så kommer du att få kunskap i hur du ska implementera och arbeta med Dashboards för att uppnå bästa effekt i din organisation. Det är många moment som berörs under workshopen, här är ett axplock från dagen:

• Vilka delar måste en effektiv dashboards innehålla
• Vad skiljer en lyckad och effektiv dashboard från en misslyckad dashboard
• Automatiserade vs. manuella dataflöden
• Vad behöver du tänka på när du skapar en dashboard?
• Hur du får med hela storyn i Dashboarden
• Hur ska du visualisera din data
• Hur du kan förändra de anställdas och organisationens inställning till data

Övrigt

Ta med din dator: Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopledare

Analyticsdagarna-nologo-s[1]

Linus Larsson, Agency Director på Web Guide Partner (WGP).
Med många års erfarenhet inom olika delar av webbstrategi- och produktion har han både levererat projekt till kunder och delat med sig av kunskap till branschkollegor.

Dashboard & KPI:er

Att sätta upp en dashboard och
få organisationen att förstå datan!
22 Maj Stockholm

När volymen av data ökar, blir kraven allt högre på att organisationer har en bra dashboard för att få en överblick av organisationens olika data. Den insamlade datan kan sedan visualiseras internt för din organisation eller externt för din kund, med syfte att ge värdefulla insikter och för att kunna ta faktabaserade beslut. Dashboards hjälper organisationer att få en tydlig bild av sin verksamhet genom en ögonblicksbild. Men att sätta upp en Dashboard på rätt sätt är ingen quick fix. Det kan få stora konsekvenser för din organisation om du inte lyckas implementera en effektiv Dashboard och jobbar med den på rätt sätt.

Passar dig som

Är marknadschef eller projektleder ett digitalt team och som vill få en bättre, snabbare översikt över era resultat och er status. Eller dig som är en del i ett team eller bolag med ansvar för flera olika kanaler och vill dela och tydliggöra de resultaten ni presterar.

Du kommer bland annat att lära dig

För det första så måste den underliggande datan till din dashboard, samlas in på ett korrekt sätt givetvis. Har du inte ren data i din Dashboard, så gör din Dashboard inte speciellt stor nytta (läs mer om hur du samlar in data i våra Google Analytics-workshops).

I den här Workshopen så kommer du att få kunskap i hur du ska implementera och arbeta med Dashboards för att uppnå bästa effekt i din organisation. Det är många moment som berörs under workshopen, här är ett axplock från dagen:

• Vilka delar måste en effektiv dashboards innehålla
• Vad skiljer en lyckad och effektiv dashboard från en misslyckad dashboard
• Automatiserade vs. manuella dataflöden
• Vad behöver du tänka på när du skapar en dashboard?
• Hur du får med hela storyn i Dashboarden
• Hur ska du visualisera din data
• Hur du kan förändra de anställdas och organisationens inställning till data

Övrigt

Ta med din dator: Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopledare

Analyticsdagarna-nologo-s[1]

Linus Larsson, Agency Director på Web Guide Partner (WGP).
Med många års erfarenhet inom olika delar av webbstrategi- och produktion har han både levererat projekt till kunder och delat med sig av kunskap till branschkollegor.

Kunddatan i fokus

Lär dig jobba mer målgruppsanpassat i dina kanaler
31 Maj, Stockholm

Genom att analysera hela kundresan kan ni jobba mer effektivt med att hitta nya kunder samt hitta nya vägar att bearbeta sina befintliga kunder. Att
endast fokusera på specifika digitala kanaler kan göra att man missar viktiga
delar av kundresan.

Med denna workshop kommer du att få en bättre överblick i hur ni kan jobba
mer målgruppsanpassat i samtliga digitala kanaler. Vi kommer att gå in på
hur du når och hittar nya kunder, hur du bearbetar dina befintliga kunder
samt hur du kan jobba mer effektivt med tvillingmålgrupper.

Passar dig som

Jobbar som marknadschef, digital strateg eller i annan beslutsfattande roll där du lägger digitala strategier.

Du kommer bland annat att lära dig

– Hur en kundreseanalys görs datadrivet
– Hur du kan jobba med olika kundsegment genom hela kundresan
– Hur du ur ett strategiskt perspektiv når rätt kund med rätt budskap i
rätt tid
– Hur du lägger en strategi med utgångspunkt i kundresan
– Du kommer få smakprov på hur du vs dina branschkollegor syns
digitalt på Google samt i sociala medier

Workshopledare

Skärmavbild 2018-04-09 kl. 18.01.53

Ida Hällkvist, Keybroker. Ida jobbar som Head of commercial development och ansvarar för affärsutveckling och kunderbjudandet på Keybroker. Hon har mer än 8-års erfarenhet av digital kommunikation och har bland annat arbetat som analytiker, marknadschef och konverteringsspecialist. Keybroker är en digital tillväxtbyrå. De har hjälpt företag att driva tillväxt från digitala kanaler sedan 2006. Med deras iterativa tillväxtmetodologi, erfarenhet från onlinemarknadsföring, hands-on teknik, skills och digitala specialister kompletterar de ert team och skapar en digital tillväxtmotor.

Usabilla

Usabilla helps brands like HP, Philips, Booking.com, Lufthansa, KLM, Transavia and The Economist to improve the performance of their websites, apps and emails with live user feedback. Our clients utilize our software to stop guessing what users want, and start listening to what they need.

helloy

Helloy är experter på datadriven onlinemarknadsföring. Med tjänster inom webbanalys, SEM och konverteringsoptimering hjälper de företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. De är ett glatt gäng som brinner för digital marknadsföring och försäljning. De värdesätter deras samarbeten och blir stolta varje gång de tillsammans överträffar uppsatta mål. De tror att om man älskar det man gör och har roligt under tiden blir man också bäst på marknaden.

wgp

Web Guide Partner is one of Sweden’s leading and fastest growing agencies in digital marketing, with a complete product portfolio in search engine optimization (SEO), paid search (SEM), social media as well as conversion and analysis.

Digitala_Strateger

Digitala Strateger i Sverige is with over 4000 members the largest and the leading LinkedIn-group for digital strategists and digital specialists in Sweden.
The group-motto is: ”If you don’t measure you can’t improve”
Join us here:
www.linkedin.com/groups/6937520

CMH-By-Compost-Hybrid-Logotype-DIGITAL-Color-RGB

Carma Marketing Hub är omnikanalsplattformen som förenklar ert sätt att nå er målgrupp: Rätt meddelande till rätt person vid rätt tidpunkt. Optimera din growth marketing genom att använda de kanaler du önskar för att skapa relevanta och personliga kundresor för alla dina kunder.

NM hemsida

We drive change for the largest enterprises and brands in the Nordics by building and running their Digital Growth Engines, which is our offering and systematic approach to creating digital growth. We help companies become customer-centric by combining capabilities within business transformation, service design, technology, data driven marketing and content.