NAS_logotyp_1

Stort tack till alla talare, deltagare och partners som möjliggjorde en fantastisk konferens!

Stockholm 

Konferens – 15 November
Kurser – 16 November

NAS_logotyp_1

Sveriges ledande event
inom mätning och
digital analys

Stockholm 

Konferens – 15 November
Kurser – 16 November

Analys – Insikt – Agera

Sveriges oberoende forum för kunskapsdelning inom webbanalys

Information

För dig som vill hantera data & webbanalys för effektivare marknadsföring & högre ROI.

Konferens

Håll dig uppdaterad om de senaste trenderna och var en del av den digital utvecklingen!

Utbildningar

Ta del av experter tips och konkreta verktyg samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar.

Konferens
Utbildningar
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET

Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Talare hösten 2017 Stockholm


Tack till våra fantastiska talare hösten 2017, vi strävar efter lika bra line up våren 2018

SimonBeyer
ingager

Simon Beyer

Analysera Facebookplattformen för att
skapa nya insikter och stärka affären.

linalarsson
googel

Lina Hansson

Nå nästa nivå
inom analytics

DidrikTessler
bookbeat

Didrik Tessier

Data-driven since day one
– a BookBeat case study

TomiMester
izettle

Tomi Mester

(ENG) The Online
Research Framework

Karolina_Loreal
loreal

Karolina Starkhammar

Web analytics to make advertising
more relevant, interesting and impactful

LinusLarsson_Thulegroup
Thulegroup

Linus Larsson

Skapa en dashboard och visualisera
datan för hela organisationen

LilyChristensen
usabilla2

Lily Christensen

(ENG) Using data to ask
actionable feedback questions

Alok
Adclouds

Alok Alström

A.I.-driven A/B-testning av annonser

LinusLarsson_Thulegroup

Linus Larsson

Skapa en dashboard och visualisera
datan för hela organisationen

Talare hösten 2017 Stockholm


Tack till våra fantastiska talare hösten 2017, vi strävar efter lika bra line up våren 2018

Workshops hösten 2017

Vårens workshops kommer inom kort. Signa upp dig på vårt nyhetsbrev för att få information om dessa.

WS_anvandarvanlighet

Ta dina kunskaper
till nästa nivå!

WS_Basic

Lär dig grunderna
och kom igång!

WS_gdpr

GDPR och
kundintegritet

WS_GAbasic

Lär dig grunderna och kom igång!

WS_aadv

Ta dina kunskaper
till nästa nivå!

WS_off

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande (offentlig sektor)

WS_anvandarvanlighet

Så skapar du struktur och processer kring informationshantering
INGET SÄLJSNACK PÅ SCEN
OBEROENDE KUNSKAPSHUB
VI HAR GJORT DETTA NIO GÅNGER NU
ANALYTICS OCH DATA ÄR FRAMTIDEN

På Analyticsdagarna fokuserar vi istället på att bidra med inspiration och kunskapsdelning på scen

Vi tror på att kunskapsdelning är sättet att lyckas, Vår ambition är att skapa världens största kunskapshub. Inget annat.

Och vi kommer fortsätta. Tack vare alla inspirerande människor som fortsätter att komma tillbaka år efter år.

Vi vill att du ska hantera din data från analys till insikt till åtgärd. Vi skapar därför ett forum som kan lära dig behärska ämnet och exekvera.

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Tack till våra Partners


Vi älskar dessa varumärken, det kommer du också att göra. Vill du också bli partner? Kontakta tobias.ogren@summitandfriends.se för att gemensamt skapa ett upplägg som passar just er verksamhet.

Blogg


Besök vår blogg för mer information och inspiration kring digital analys

Mötesplats

Har du bokat konferens och/eller workshop?
Se vart du ska befinna dig genom ikonerna bredvid
  • Konferens

    Konferensen håller till på Bryggarsalen
    Adress: Norrtullsgatan 12N, 102 35 Stockholm
    Närmsta tunnelbanestation: Odenplan
    För vägbeskrivning klicka här

  • Utbildningar

    Utbildningar håller i Hornstulls hjärta, Skofabriken
    Adress:  Hornsbruksgatan 23, 117 34 Stockholm
    Närmsta tunnelbanestation: Hornstull
    För vägbeskrivning klicka här

Kontakt

Tveka inte över att kontakta oss
om du har några frågor.

Tobias Ögren
Telefon: +46702009716
Mail: tobias.ogren@summitandfriends.se

Kontakt


Vid frågor kontakta oss gärna

Tobias Ögren
Telefon: +46702009716
Mail: tobias.ogren@summitandfriends.se

Om Analyticsdagarna

Analyticsdagarna är för dig som vill hantera data och webbanalys för effektivare marknadsföring och högre ROI. Vi pratar Analytics, Konvertering, A/B Testing, Dashboards, SEO och digital strategi.

Målet är att du ska få med dig inspiration, motivation och angripbara insikter tillbaka din organisation för att börja utveckla er analysstrategi.

DSC_0056

Om Konferensen

Ladda för en heldag med inspiration, diskussion och praktikfall från ledande organisationer. På förmiddagen ser du keynote speakers från iZettle, Google och Thule Group.

Konferensen hålls den 15 november i Bryggarsalen, Stockholm.

DSC_0056

Om våra workshops

Vill du skapa en ännu djupare förståelse kring Google Analytics?

Vi erbjuder workshops både på grundläggande och avancerad nivå. Ta del av experter tips och konkreta verktyg samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar.

Läs mer om våra utbildningar längre ner eller klicka på Utbildning i menyn.

 
DSC_0056

Om Konferensen

Ladda för en heldag med inspiration, diskussion och praktikfall från ledande organisationer. På förmiddagen ser du keynote speakers från iZettle, Google och Thule Group.

Konferensen hålls den 15 november i Bryggarsalen, Stockholm.

Om våra workshops

Vill du skapa en ännu djupare förståelse kring Google Analytics?

Vi erbjuder workshops både på grundläggande och avancerad nivå. Ta del av experter tips och konkreta verktyg samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar.

Läs mer om våra utbildningar längre ner eller klicka på Utbildning i menyn.

 

Analysera Facebookplattformen för attSimon_Beyer
skapa nya insikter och stärka affären

Simon Beyer

Simon kommer prata om det häftiga med det digitala, nämligen all data som skapas och hur man kan använda denna. Han kommer tala om hur man kan analysera datan som skapas från företags närvaro på Facebookplattformen och ge förslag på actions man kan ta baserat på nya insikter. Vidare kommer Simon tala om möjligheterna att hitta nya kunder genom att använda data från existerande kunder.

Nå nästa nivå inom analytics!Lina_Hansson

Lina Hansson

Om du älskar analytics, kommer du troligtvis älska det här. Google tar dig med på en resa där avfärden sker från Must Do Basics och anhalten är Analytical Excellence, utan att för en sekund lämna kartan för hur insikterna ska kopplas till ökade resultat inom din affär. Få veta gårdagens konkreta processer för att investera budgeten där det ger effekt, och dagens avancerade lösningar som gör samma jobb med ansträningen av ett knapptryck. Se till att din website förvandlar besökare till kunder, men kryp även bakom siffrorna och förstå människors känslor i din data. Analyticsnördarna Lina Hansson och Magnus Friberg för dig genom galna experiment, konkreta cases och inspirerande analyser, som kommer lämna dig med en ny syn på mätning.

Data-driven since day oneDidrik_Tessler– A BookBeat case study.

Didrik Tessier

Didrik arbetar som Conversion Manager och Product Owner på BookBeat.
Han kommer att prata om kulturen bakom datadriven konverteringsoptimering och avslöja några av insikterna och lärdomarna av att ha skapat ett framgångsrikt A/B-testprogram på BookBeat. Didrik har djup kunskap inom digital marknadsföring och webbutveckling från ett användarcentrerat perspektiv. Tidigare har han arbetat inom digital marknadsföring på både Com Hem och LOVEFiLM.

The Online

Tomi_Mester

Research Framework

Tomi Mester

iZettle arbetar med att bygga tjänster och appar som förändrar förutsättningarna för småföretagare – från kortläsare för smartphones och tablets, till kassaregister, och verktyg som förbättrar försäljningen. På Analyticsdagarna får vi möta Tomi Mester, f.d. Data Analyst på iZettle, i en spännande presentation under temat “The Online Research Framework”. Tomi beskriver det själv såhär:

”During my recent 6 years in online data analysis I have found that one of the most important things is to be strategical about how you research/analyze your data. I’ll show you the Online Research Framework. I am using on every research projects I do. The presentation comes with many real life examples (from the projects I personally worked on) and with a case study, I have never presented before.”

Web analytics to make advertising Karolina_Starkhammar
more relevant, interesting and impactful

Karolina Starkhammar

Karolina is the Digital Data & Analytics Manager at L’Oréal Copenhagen. As the world’s leading beauty company and with massive investments in media L’Oréal make sure to target the right audience with the right ads at the right time. Karolina will talk about how L’Oréal use digital data and web analytics to make advertising more relevant, interesting and impactful.

Skapa en dashboard ochLinus_Larsson
visualisera datan för hela organisationen

Linus Larsson

Linus är Global Online Traffic Manager på Thule Group. Han kommer tala om hur och vad du behöver tänka på när du skapar en dashboard. Han kommer även att prata om visualisering av data och hur Thule Group lyckats visualisera data och förändrat de anställda och organisationens inställning till data.

Using data to ask

Tomi_Mester

actionable feedback questions

Lily Christensen

Lily Christensen works as Head of International Development at Usabilla. Usabilla helps brands to improve the performance of their websites, apps and emails with live user feedback. Lily will talk about how we can use data to ask actionable feedback questions. Lily will, with examples from leading companies, among other thing talk about:

Skepticism: What the data only company looks like, including customer examples.

Incorporation: How customers paired data to get better insight into what sites needed more immediate action.

Evangelism: Interesting ways in which this actually delighted the customer and got incredibly high engagement (What did they ask? How did they ask?)

A.I.-driven A/B-testning av annonser

Alok Alström alok alström

Vill du lära dig hur A.I.-driven A/B-testning av annonser lyfter effekten av marknadsföringsteam till nästa nivå och utmanar den traditionella reklambranschen? Alok Alström – tidigare Sverigechef för Uber och numera investerare i adclouds.io – berättar hur A.I.-driven A/B-testning avslöjar vilka kreativa uttryck dina målsegment svarar bäst på samtidigt som det lyfter konverteringar till nästa nivå.

Marknadsföringsteam har fler verktyg än någonsin tidigare för att öka och mäta sitt genomslag. Och de är på väg att få fler. Den snabba spridningen av programmatiska medieköp, optimering av landningssidor, remarketing och intelligenta säljtunnlar är bara början. Om du är intresserad av att utforska hur du kan reducera komplexitet i annonsproduktion och sänka CPA samtidigt som du ökar genomslaget av annonskampanjer så är detta något för dig!

Skapa en dashboard ochLinus_Larsson
visualisera datan för hela organisationen

Linus Larsson

Linus är Global Online Traffic Manager på Thule Group. Han kommer tala om hur och vad du behöver tänka på när du skapar en dashboard. Han kommer även att prata om visualisering av data och hur Thule Group lyckats visualisera data och förändrat de anställda och organisationens inställning till data.

Analysera Facebookplattformen för att skapa nya insikter och stärka affären

Simon Beyer

Simon kommer prata om det häftiga med det digitala, nämligen all data som skapas och hur man kan använda denna. Han kommer tala om hur man kan analysera datan som skapas från företags närvaro på Facebookplattformen och ge förslag på actions man kan ta baserat på nya insikter. Vidare kommer Simon tala om möjligheterna att hitta nya kunder genom att använda data från existerande kunder.

Nå nästa nivå inom analytics!

Lina Hansson

Om du älskar analytics, kommer du troligtvis älska det här. Google tar dig med på en resa där avfärden sker från Must Do Basics och anhalten är Analytical Excellence, utan att för en sekund lämna kartan för hur insikterna ska kopplas till ökade resultat inom din affär. Få veta gårdagens konkreta processer för att investera budgeten där det ger effekt, och dagens avancerade lösningar som gör samma jobb med ansträningen av ett knapptryck. Se till att din website förvandlar besökare till kunder, men kryp även bakom siffrorna och förstå människors känslor i din data. Analyticsnördarna Lina Hansson och Magnus Friberg för dig genom galna experiment, konkreta cases och inspirerande analyser, som kommer lämna dig med en ny syn på mätning.

Data-driven since day one – A BookBeat case study.

Didrik Tessier

Didrik is a Conversion Manager and Product Owner at BookBeat.
He will talk about the culture of data-driven conversion optimization and reveal some of the insights and learnings from creating a successful A/B testing program at BookBeat. Didrik has a deep experience in digital marketing and web development from a user-centered perspective. Previously, he has worked in digital marketing management at Com Hem and LOVEFiLM.

The Online Research Framework

Tomi Mester

iZettle arbetar med att bygga tjänster och appar som förändrar förutsättningarna för småföretagare – från kortläsare för smartphones och tablets, till kassaregister, och verktyg som förbättrar försäljningen. På Analyticsdagarna får vi möta Tomi Mester, f.d. Data Analyst på iZettle, i en spännande presentation under temat “The Online Research Framework”. Tomi beskriver det själv såhär:

During my recent 6 years in online data analysis I have found that one of the most important things is to be strategical about how you research/analyze your data. I’ll show you the Online Research Framework. I am using on every research projects I do. The presentation comes with many real life examples (from the projects I personally worked on) and with a case study, I have never presented before.

Web analytics to make advertising more relevant, interesting and impactful

Karolina Starkhammar

Karolina is the Digital Data & Analytics Manager at L’Oréal Copenhagen. As the world’s leading beauty company and with massive investments in media L’Oréal make sure to target the right audience with the right ads at the right time. Karolina will talk about how L’Oréal use digital data and web analytics to make advertising more relevant, interesting and impactful.

Skapa en dashboard och visualisera datan för hela organisationen

Linus Larsson

Linus är Global Online Traffic Manager på Thule Group. Han kommer tala om hur och vad du behöver tänka på när du skapar en dashboard. Han kommer även att prata om visualisering av data och hur Thule Group lyckats visualisera data och förändrat de anställda och organisationens inställning till data.

Using data to ask actionable feedback questions

Lily Christensen

Lily Christensen works as Head of International Development at Usabilla. Usabilla helps brands to improve the performance of their websites, apps and emails with live user feedback. Lily will talk about how we can use data to ask actionable feedback questions. Lily will, with examples from leading companies, among other thing talk about:

Skepticism: What the data only company looks like, including customer examples.

Incorporation: How customers paired data to get better insight into what sites needed more immediate action.

Evangelism: Interesting ways in which this actually delighted the customer and got incredibly high engagement (What did they ask? How did they ask?)

A.I.-driven A/B-testning av annonser

alok alströmAlok Alström 

Vill du lära dig hur A.I.-driven A/B-testning av annonser lyfter effekten av marknadsföringsteam till nästa nivå och utmanar den traditionella reklambranschen? Alok Alström – tidigare Sverigechef för Uber och numera investerare i adclouds.io – berättar hur A.I.-driven A/B-testning avslöjar vilka kreativa uttryck dina målsegment svarar bäst på samtidigt som det lyfter konverteringar till nästa nivå.

Marknadsföringsteam har fler verktyg än någonsin tidigare för att öka och mäta sitt genomslag. Och de är på väg att få fler. Den snabba spridningen av programmatiska medieköp, optimering av landningssidor, remarketing och intelligenta säljtunnlar är bara början. Om du är intresserad av att utforska hur du kan reducera komplexitet i annonsproduktion och sänka CPA samtidigt som du ökar genomslaget av annonskampanjer så är detta något för dig!

Using data to ask actionable feedback questions

Lily Christensen

Lily Christensen works as Head of International Development at Usabilla. Usabilla helps brands to improve the performance of their websites, apps and emails with live user feedback. Lily will talk about how we can use data to ask actionable feedback questions. Lily will, with examples from leading companies, among other thing talk about:

Skepticism: What the data only company looks like, including customer examples.

Incorporation: How customers paired data to get better insight into what sites needed more immediate action.

Evangelism: Interesting ways in which this actually delighted the customer and got incredibly high engagement (What did they ask? How did they ask?)

A.I.-driven A/B-testning av annonser

alok alströmAlok Alström 

Vill du lära dig hur A.I.-driven A/B-testning av annonser lyfter effekten av marknadsföringsteam till nästa nivå och utmanar den traditionella reklambranschen? Alok Alström – tidigare Sverigechef för Uber och numera investerare i adclouds.io – berättar hur A.I.-driven A/B-testning avslöjar vilka kreativa uttryck dina målsegment svarar bäst på samtidigt som det lyfter konverteringar till nästa nivå.

Marknadsföringsteam har fler verktyg än någonsin tidigare för att öka och mäta sitt genomslag. Och de är på väg att få fler. Den snabba spridningen av programmatiska medieköp, optimering av landningssidor, remarketing och intelligenta säljtunnlar är bara början. Om du är intresserad av att utforska hur du kan reducera komplexitet i annonsproduktion och sänka CPA samtidigt som du ökar genomslaget av annonskampanjer så är detta något för dig!

Google Analytics Advanced

Ta dina kunskaper till nästa nivå

Denna workshop är för dig som: Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder dig av verktyget regelbundet, men skulle vilja ta det till nästa nivå, innehåller mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tankesätten, implementering och konfigurering.


Vi kommer att titta närmre på:

– Målstyrd analys – Varför?
– Tag Management – Hur och Varför?
– Eventspårning.
– Målspårning och E-commerce Tracking i Google Analytics.
– Multi Channel Funnels – Vilken kanal får kreditering för målet?
– Avancerad Filtrering och segmentering.
– Custom Dimensions and metrics – Vad är detta och när ska det användas?
– Innehållsgruppering – Gör analyser enklare.
– Möjligheterna med Enhanced e-commerce.


Ta med din dator:

Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator.

Workshopen kommer att ledas av Carl-Gustaf Öberg, som är ansvarig för digitala strategier på Be Better Online. Företaget som sedan 2009 växt in i ett komplett utbud av tjänster för att analysera, styra och optimera annonsering och organisk närvaro i sökmotorer, annonsnätverk och sociala medier. Carl-Gustaf har 15 års erfarenhet av webbutveckling, sökmotoroptimering och digital marknadsföring. 

CG_bebetteronline

Google Analytics Grundläggande

Lär dig grunderna och kom igång!

Denna workshop är för dig som: Skulle vilja implementera eller redan har implementerad verktyget utan att riktigt ha kommit igång. Du önskar en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt.

Innehåll: På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. Workshopen syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:
– Hur man bör använda GA som verktyg
– Att tolka några av de mest användbara rapporterna
– Följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
– Hur man sätter upp mål och följer upp aktiviteter, vilka KPI:er är rimliga?
– GA implementering
– Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
– Hur kravställer man sin byrå eller interna organisation för att få verifierad data
– Använda segment för att se hur olika besöksgrupper skiljer sig åt
– Kampanjspårning
– Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av GA
– Att löpande integrera data i organisationen
– Hur ska jag tänka och behöver jag en dashboard?
– Vad är möjligt och hur får jag budget eller allokerat resurser som är rätt för min nivå och min organisation

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.
Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopen hålls av Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. Henrik Nilsson, Lisa Martin och Johanna Fischerström leder er genom dagen.


HenrikNilsson_helloyLisamartin_helloyJohanna_Helloy

GDPR och kundintegritet

så skapar du struktur och processer kring informationshantering

GDPR som träder i kraft i april 2018 ställer höga krav på er dokumenthantering och informationshantering. Hur skapar du bra processser och ramverk utifrån detta? Denna workshop fokuserar på dokumenthantering med GDPR i fokus.

Många undersökningar visar att en av de största tidstjuvarna i en organisation är att söka efter rätt dokument i arbetsplatsens nätverk. Går detta att lösa med en effektivare dokumenthantering och informationshantering? Hur går du till väga? Målet med workshopen är att förstå hur du ska arbeta med dokumenthantering kopplat till en digital arbetsplats på ett effektivt sätt och dessutom får slutanvändarna att förstå nyttan av det och hur de ska arbeta med processen på ett optimalt sätt. Alltså med fokus kring förändringsledningen.

Syfte och mål:
– Få förståelse för dokumenthanteringens problem och möjligheter
– Få förståelse för olika typer av dokument och applikationer Metadata
– Få förståelse för Dokumenthanteringsprocess
– Få förståelse för Versions- och revisionshantering
– Få förståelse för fällorna vid införande av dokumenthantering.
– Få förståelse för förändringsledning vid ett införande av dokumenthantering i en organisation.
– GDPRs påverkan på doukmenthantering
– Vad behöver du veta?
– Vilka actions bör tas?
– Hur prioriterar du detta?

Google Analytics Grundläggande

Lär dig grunderna och kom igång!

Denna workshop är för dig som: Skulle vilja implementera eller redan har implementerad verktyget utan att riktigt ha kommit igång. Du önskar en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt.

Innehåll: På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. Workshopen syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:
– Hur man bör använda GA som verktyg
– Att tolka några av de mest användbara rapporterna
– Följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
– Hur man sätter upp mål och följer upp aktiviteter, vilka KPI:er är rimliga?
– GA implementering
– Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
– Hur kravställer man sin byrå eller interna organisation för att få verifierad data
– Använda segment för att se hur olika besöksgrupper skiljer sig åt
– Kampanjspårning
– Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av GA
– Att löpande integrera data i organisationen
– Hur ska jag tänka och behöver jag en dashboard?
– Vad är möjligt och hur får jag budget eller allokerat resurser som är rätt för min nivå och min organisation

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.
Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Workshopen hålls av Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. Henrik Nilsson, Lisa Martin och Johanna Fischerström leder er genom dagen.

HenrikNilsson_helloyLisamartin_helloyJohanna_Helloy

Google Analytics Advanced

Ta dina kunskaper till nästa nivå

Denna workshop är för dig som: Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder dig av verktyget regelbundet, men skulle vilja ta det till nästa nivå, innehåller mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tankesätten, implementering och konfigurering.


Vi kommer att titta närmre på:

– Målstyrd analys – Varför?
– Tag Management – Hur och Varför?
– Eventspårning.
– Målspårning och E-commerce Tracking i Google Analytics.
– Multi Channel Funnels – Vilken kanal får kreditering för målet?
– Avancerad Filtrering och segmentering.
– Custom Dimensions and metrics – Vad är detta och när ska det användas?
– Innehållsgruppering – Gör analyser enklare.
– Möjligheterna med Enhanced e-commerce.

Ta med din dator:
Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator.

Workshopen kommer att ledas av Carl-Gustaf Öberg, som är ansvarig för digitala strategier på Be Better Online. Företaget som sedan 2009 växt in i ett komplett utbud av tjänster för att analysera, styra och optimera annonsering och organisk närvaro i sökmotorer, annonsnätverk och sociala medier. Carl-Gustaf har 15 års erfarenhet av webbutveckling, sökmotoroptimering och digital marknadsföring. 

CG_bebetteronline

Google Analytics Offentlig Sektor

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande, för dig som arbetar inom offentlig sektor.

Innehåll: Du får en grundläggande för Analytics inom offentlig sektor. Vilka verktyg finns, dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt, medtag därmed egen dator.

Du kommer lära dig:
· Vilka verktyg finns och hur bör man använda dem
· Hur sätter man upp mål och följer upp aktiviteter, vilka mål är rimliga inom offentlig sektor?
· Att tolka några av de mest användbara rapporterna
· Att följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
Implementering:
· Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
· Hur kravställer man byrå eller den interna organisationen för att få verifierad data
Kampanjspårning:
· Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av Analytics
Att integrera data i organisationen:
· Hur ska jag tänka och behövs en dashboard?
· Hur ska man allokera budget och resurser som är rätt för individens och organisationens nivå
· Hur kan räkna på ROI och påvisa datans värde i organisationen?

Under dagen fokuseras det mindre på teknik och mer på själva användandet och värdet för organisationen. Genom att ta del av praktiska exempel och övningar får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.

Workshopen hålls av Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. Johanna Fischerström och Lisa Martin leder er genom dagen.

johannaLisa_Helloy

Dokumenthantering och GDPR

så skapar du struktur och processer kring informationshantering

GDPR som träder i kraft i april 2018 ställer höga krav på er dokumenthantering och informationshantering. Hur skapar du bra processser och ramverk utifrån detta? Denna workshop fokuserar på dokumenthantering med GDPR i fokus.

Många undersökningar visar att en av de största tidstjuvarna i en organisation är att söka efter rätt dokument i arbetsplatsens nätverk. Går detta att lösa med en effektivare dokumenthantering och informationshantering? Hur går du till väga? Målet med workshopen är att förstå hur du ska arbeta med dokumenthantering kopplat till en digital arbetsplats på ett effektivt sätt och dessutom får slutanvändarna att förstå nyttan av det och hur de ska arbeta med processen på ett optimalt sätt. Alltså med fokus kring förändringsledningen.

Syfte och mål:
– Få förståelse för dokumenthanteringens problem och möjligheter
– Få förståelse för olika typer av dokument och applikationer Metadata
– Få förståelse för Dokumenthanteringsprocess
– Få förståelse för Versions- och revisionshantering
– Få förståelse för fällorna vid införande av dokumenthantering.
– Få förståelse för förändringsledning vid ett införande av dokumenthantering i en organisation.
– GDPRs påverkan på doukmenthantering
– Vad behöver du veta?
– Vilka actions bör tas?
– Hur prioriterar du detta?

wgp

Web Guide Partner is one of Sweden’s leading and fastest growing agencies in digital marketing, with a complete product portfolio in search engine optimization (SEO), paid search (SEM), social media as well as conversion and analysis.

Usabilla

Usabilla helps brands like HP, Philips, Booking.com, Lufthansa, KLM, Transavia and The Economist to improve the performance of their websites, apps and emails with live user feedback. Our clients utilize our software to stop guessing what users want, and start listening to what they need.

Digitala_Strateger

Digitala Strateger i Sverige is with 3150 members the largest and the leading LinkedIn-group for digital strategists and digital specialists in Sweden.
The group-motto is: ”If you don’t measure you can’t improve”
Join us here:

www.linkedin.com/groups/6937520