NAS_logotyp_1

Sveriges ledande
event inom mätning
och digital analys

Stockholm 

Konferens – 15 maj
Kurser – 16 maj

NAS_logotyp_1

Sveriges ledande 
event inom mätning 
och digital analys

Stockholm 

Konferens – 15 maj
Kurser – 16 maj

Analys – Insikt – Agera

Sveriges oberoende forum för kunskapsdelning inom webbanalys

Information

Oberoende forum för kunskapsdelning och kompetensförsörjning inom data- och webb analys.

Konferens

Lyssna till andras erfarenheter och best practice från ledande organisationer.

Utbildningar

Ta del av experter tips och konkreta verktyg samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar.

Konferens
Utbildningar
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET

Talare Stockholm


Vi är stolta över att presentera våra fantastiska talare

MarieNilsson
ikea

Marie Nilsson

Analytics i en komplex, global och
decentraliserad omnichannel miljö

MartinHehrne
facebook

Martin Hehrne

Att mäta och
förstå effekten

christianviklund
hemnet

Christian Viklund

Från analys
till insikt

SaraCain
benify

Sarah Cain

Data-driven storytelling

EmmaEkman
Leovegas

Emma Ekman

Hur KPI:er för A/B tester mappar
mot företagets generella mål

JohanRikner
N365Group

Johan Rikner

Skapa världens mest virala
filmer med datadriven optimering

Oleysa
google

Olesya Moosman

Marketing measurement
tools and habits

MarieNilsson
ikea

Emma Ekman

Analytics i en komplex, global och
decentraliserad omnichannel miljö

LinusLarsson_Thulegroup

Linus Larsson

Att mäta och förstå effekten

Talare våren 2018


Vi är stolta över att presentera våra fantastiska talare

Workshops våren 2018

WS_Basic

Lär dig grunderna
och kom igång!

WS_googleanalytics

Ta dina kunskaper
till nästa nivå!

WS_anvandarvanlighet

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande (offentlig sektor)

WS_gdpr

GDPR och
kundintegritet

WS_GAbasic

Lär dig grunderna och kom igång!

WS_googleanalytics

Ta dina kunskaper
till nästa nivå!

Agenda Konferens
15 maj, Stockholm

 
15 maj

 
Bryggarsalen

 
08:30- 16:30

08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion till dagen
09:15 Google
10:00 Rast
10:20 Facebook
11:05 IKEA
11:40 Diskussion
12:00 Lunch

13:00 Hemnet
13:30
 Leo Vegas
14:00 Rast
14:15 N365
14:45 Benify
15:15 Rast
15:40 AI-case
16:10 Summering
16:20  After Work

Agenda Workshops
16 maj, Stockholm

 
16 maj

 
Helio

 
08:30- 16:30

08:30 Registrering och frukost
09:00 
Workshop
10:20 
Fika
10:40 
Workshopen fortsätter

12:00 Lunch
13:00 
Workshopen fortsätter
14:20 
Fika
14:40 
Workshopen fortsätter
16:00 Summering
16:15 Avslut

Agenda Konferens
15 maj, Stockholm

 
15 maj

 
Bryggarsalen

 
08:30- 16:30

08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion till dagen
09:15 Google
10:00 Rast
10:20 Facebook
11:05 IKEA
11:40 Diskussion
12:00 Lunch
13:00 Hemnet
13:30
 Leo Vegas
14:00 Rast
14:15 N365
14:45 Benify
15:15 Rast
15:40 AI-case
16:10 Summering
16:20  After Work

Agenda Workshops
16 maj, Stockholm

 
16 maj

 
Helio

 
08:30- 16:30

08:30 Registrering och frukost
09:00 
Workshop
10:20 
Fika
10:40 
Workshopen fortsätter
12:00 Lunch
13:00 
Workshopen fortsätter
14:20 
Fika
14:40 
Workshopen fortsätter
16:00 Summering
16:15 
Avslut

INGET SÄLJSNACK PÅ SCEN
OBEROENDE KUNSKAPSHUB
VI HAR GJORT DETTA TIO GÅNGER NU
ANALYTICS OCH DATA ÄR FRAMTIDEN

På Analyticsdagarna fokuserar vi istället på att bidra med inspiration och kunskapsdelning på scen.

Vi tror på att kunskapsdelning är sättet att lyckas. Vår ambition är att skapa världens största kunskapshub.

Och vi kommer fortsätta. Tack vare alla inspirerande människor som fortsätter att komma tillbaka år efter år.

Vi vill att du ska hantera din data från analys till insikt till åtgärd. Vi skapar därför ett forum som kan lära dig att exekvera.

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Tack till våra Partners


Vi älskar dessa varumärken, det kommer du också att göra. Vill du också bli partner? Kontakta tobias.ogren@summitandfriends.se för att gemensamt skapa ett upplägg som passar just er verksamhet.

Boka


Vi är glada att du vill deltaga på Analyticsdagarna våren 2018. Glöm inte att du kan välja mellan många olika alternativ, konferens, utbildningar och kombinera dessa. Kontakta tobias.ogren@summitandfriends.se om ni är fler än tre från samma organisation som vill gå.

Priser

Konferens
Early Bird: 4 800 kr exkl. moms (t.o.m. 28:e Februari)
Ord Pris: 6 800 kr exkl. moms

Workshops
Workshops:  6 800 kr exkl. moms

Få 1 500 i rabatt
Paketpris 1

1 Konferensbiljett + 1 Valfri Google Analytics workshop

NASGA1*

*Använd koden NASGA1 i steg två när du bokar

Få 3 500 i rabatt
Paketpris 2

2 Konferensbiljett + 2 Valfria Google Analytics workshops

NASGA2*

*Använd koden NASGA2 i steg två när du bokar

Få 3 000 i rabatt
Paketpris 3

3 Stycken konferensbiljetter till Analyticsdagarna

NASGA3*

*Använd koden NASGA3 i steg två när du bokar

Din bokning har registrerats. Ett mail har skickats till angiven adress.

Hur kom du i kontakt med oss som ledde till denna bokning? (OBS flerval)


Deltagare {{ snf-clone-index-hr }}
  • Konferens
  • Workshop
Faktureringsinformation
×

Anmälningsvillkor

Bokningsvillkor, avbokning och överlåtelse
Anmälan är bindande, men du kan när som helst överlåta din plats till en kollega genom att informera Summit and Friends på boka@summitandfriends.se. Mottar vi din skriftliga avbokning senast 21 dagar före konferensstart får du ett värdebrev på fakturerat belopp. Värdebrevet är giltigt ett år från utfärdandet och kan utnyttjas av dig eller en kollega från din organisation på valfri kurs/evenemang hos Summit and Friends.

I det fall Summit and Friends ställer in ett evenemang (konferens, temadag, middag etc.) krediteras du det inbetalda beloppet. Summit and Friends reserverar sig för ändringar i programmet (t.ex. byte av talare eller lokal).

Betalningsvillkor
Betalning erläggs mot faktura trettio dagar netto.

Information om behandling av personuppgifter
Dina uppgifter behandlas med modern informationsteknik och hanteras i enlighet med personuppgiftslagens föreskrifter (PuL). Du kan läsa om personuppgiftslagen här

Fotografering och filmning
Ibland kan fotografering och filmning ske på våra evenemang. Dessa kan komma att användas i trycksaker, på webben eller i annat kommersiellt material.

Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Blogg


Besök vår blogg för mer information och inspiration kring digital analys

Mötesplats

Har du bokat konferens och/eller workshop?
Se vart du ska befinna dig genom ikonerna bredvid
  • Konferens

    Konferensen håller till på Bryggarsalen
    Adress: Norrtullsgatan 12N, 102 35 Stockholm
    Närmsta tunnelbanestation: Odenplan
    För vägbeskrivning klicka här

  • Utbildningar

    Utbildningar håller i Hornstulls hjärta, Helio
    Adress:  Hornsbruksgatan 23, 117 34 Stockholm
    Närmsta tunnelbanestation: Hornstull
    För vägbeskrivning klicka här

Kontakt

Tveka inte över att kontakta oss
om du har några frågor.

Tobias Ögren
Telefon: +46702009716
Mail: tobias.ogren@summitandfriends.se

Kontakt


Vid frågor kontakta oss gärna

Tobias Ögren
Telefon: +46702009716
Mail: tobias.ogren@summitandfriends.se

Om Analyticsdagarna

Analys av data har genererat nya upptäckter och insikter under hundratals år. Människan har länge förstått att en instinkt och magkänsla inte är pålitlig. Att analys av data kan avslöja beteenden, visa på effekter och svara på frågor som:
– Vad hände?
– Hur och varför hände det?
– Vad händer nu?
– Vad kommer sannolikt att hända?

Idag har analys av data blivit en central del för de flesta organisationer, där majoriteten arbetar med det på ett eller annat sätt. Utveckligen går fort fram och intresset har ökat rejält de senaste åren, vilket märks då allt fler inser nyttan av data och analys. Idag handlar det mer om hur du optimerar och skapar maximal nytta för din organisation kontra din insats. Hur skapar din organisation maximal nytta och hur arbetar ni för att bli mer datadrivna?

DSC_0056

Om Konferensen

Analyticsdagarna är för dig som vill vara uppdaterad om de senaste trenderna och vara en del av utvecklingen inom data och webbanalys. Här får du ta del av erfarenheter, tips och best practice från organisationer som är ledande inom analytics. På scenen står talare och experter från företag och organisationer i olika branscher som var och en djupdyker i någon del av analysarbetet. Målet med dagen är att du som deltagare ska bli fylld med ny kunskap, inspiration, tips och insikter att ta med dig tillbaka till din organisation för att ni ska kunna utveckla och förbättra ert analysarbete och analysstrategi. Oavsett storlek på din organisation eller hur din kund, användare eller målgrupp ser ut, så kommer dagen att ge dig konkreta tips som du kan ta med dig tillbaka till din organisation.

Analyticsdagarna finns för dig som på något sätt är involverad i eller jobbar med analys av data, och som vill effektivisera och förbättra hur ni jobbar med datahantering och webbanalys för att skapa en effektivare marknadsföring och högre ROI. Under dagen får du insikter i hur du blir mer datadriven genom analytics, konvertering, A/B-testing, dashboards, SEO och digital strategier.

Konferensen går av stapeln den 15:e Maj i Bryggarsalen, Stockholm.

DSC_0056

Om våra workshops

Vilka trafikkällor är viktigast för din organisation och hur samspelar de med varandra? Vill du skapa en ännu djupare förståelse kring hur du använder Google Analytics för att analysera datan?

Dagen efter konferensen erbjuder vi workshops både på grundläggande och avancerad nivå av Google Analytics. Under dessa workshops får du ta del av experternas tips och konkreta verktyg för att du ska kunna använda Google Analytics på ett så effektivt sätt som möjligt i din organisation. Stort fokus på interaktion och att tillsammans med övriga deltagare diskutera utmaningar, möjligheter och lösningar.
Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör verktyget mer lättförståeligt och användbart.

Läs mer om våra utbildningar längre ner eller klicka på Workshops i menyn.

DSC_0056

Om Konferensen

Analyticsdagarna är till för dig som vill hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna och vara en del av utvecklingen inom data och webbanalys. Ta del av andras erfarenheter och best practice från ledande organisationer. Förbered dig för en heldag tillsammans med talare, experter och andra deltagare, och få med dig kunskap, inspiration och konkreta lösningar för att kunna driva utvecklingen framåt i din organisation.

Oavsett storlek på din organisation eller hur din kund, användare eller målgrupp ser ut, så kommer dagen att ge dig konkreta tips som du kan ta med dig tillbaka till din organisation. Målet är att du ska få med dig inspiration, motivation och användbara insikter tillbaka till din organisation för att utveckla och förbättra er analysstrategi.

Analyticsdagarna är till för dig som arbetar med analys av data, som vill förbättra datahantering och webbanalys för effektivare marknadsföring och högre ROI.
Under dagen får du insikter i hur du blir mer datadriven genom Analytics, Konvertering, A/B Testing, Dashboards, SEO och digital strategier.

Konferensen går av stapeln den 15:e Maj i Bryggarsalen, Stockholm.

Om våra workshops

Vilka trafikkällor är viktigast för din organisation och hur samspelar de med varandra? Vill du skapa en ännu djupare förståelse kring hur du använder Google Analytics för att analysera datan?

Dagen efter konferensen erbjuder vi workshops både på grundläggande och avancerad nivå av Google Analytics. Under dessa workshops får du ta del av experternas tips och konkreta verktyg för att du ska kunna använda Google Analytics på ett så effektivt sätt som möjligt i din organisation. Stort fokus på interaktion och att tillsammans med övriga deltagare diskutera utmaningar, möjligheter och lösningar.
Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör verktyget mer lättförståeligt och användbart.

Läs mer om våra utbildningar längre ner eller klicka på Workshops i menyn.

Analytics i en komplex,Marie Nilssonglobal och decentraliserad omnichannel miljö

Marie Nilsson

Marie Nilsson arbetar som Global Digital Performance Manager på IKEA sedan 1,5 år vilket innebär att hon fokuserar på digital analys men också på att försöka följa hela kundresan för den digitala kunden, dvs från Google till returer. Innan dess arbetade hon som Global eCommerce Business Leader där hon var del av den stora satsning som IKEA har gjort på e-handeln de senaste åren.

Att vara stor är inte alltid en fördel utan det ökar också komplexiteten. Marie kommer att berätta om hur IKEA jobbar med analytics i en komplex, global och decentraliserad omnichannel miljö. Hur håller man ihop mätningen globalt när man har många plattformar med olika implementationer av analytics och där länderna gör egna utvecklingar? Vilka utmaningar står IKEA inför när det gäller att kunna följa kunderna mellan olika enheter (devices) och kanaler?

Att mäta och förstå effekten
Martin Hehrne

Martin Hehrne

Martin Hehrne ansvarar för marketing science på Facebook Norden och har lång erfarenhet av att arbeta med mätning och uppföljning av marknadskommunikation.

Idag är det mycket fokus på så kallade last-click modeller som är cookie-baserade. Detta ger en förenklad, och ofta felaktig bild, av vilka kanaler som bidrar. Att nå sin målgrupp och vara relevant blir allt viktigare vid kommunikation. Därav ökar vikten att fokusera på rätt nyckeltal samt möjligheten att följa konsumenten under hela resan, cross-device och mellan olika plattformar. Facebook kommer under Analyticsdagarna att dela med sig av sina erfarenheter kring att mäta och följa upp effekten av digital kommunikation.

Från analys till affärsnytta

Christian Viklund

Christian Viklund

Varje vecka kommer 2,8 miljoner unika besökare till Sveriges största bostadssajt via mobilen, surfplattan eller datorn. Oavsett vad besökaren är ute efter, försöker Hemnet göra allt de kan för att hjälpa sina besökare att uppfylla sina bostadsdrömmar.

Christian Viklund är ansvarig för Kommersiell Analys på Hemnet. I hans roll ingår det att analysera användarflöden, räckvidder, målgrupper, försäljningsdata etc. Vad (eller vem?) är det som Hemnet erbjuder?

Christian kommer att prata om affärsnyttan av Hemnets analysarbete. Det finns inget självändamål med deras digitala analys utan all analys har som mål att skapa värde.

Data-driven storytellingsarah cain Benify

Sarah Cain

Benify är ett snabbväxande tillväxtbolag med miljontals användare i deras förmånsportal, som har revolutionerat HR-branschen och hjälper företag att bli en mer attraktiv arbetsgivare. Miljontals användare gör att Benify sitter på väldigt mycket data, utspridd i en mängd olika system och format.

Sarah Cain har jobbat inom Benifys säljorganisation i över två års tid, med olika typer av analytiska projekt. I dagsläget jobbar hon inom säljutveckling där hon bland annat ansvarar för Benifys stora utvärderings- och benchmarkingskoncept; Förmånskollen, samt arbetar med att göra Benifys säljorganisation ännu mer data-driven.

Under Analyticsdagarna så kommer Sarah att dela med sig om hur Benify har använt data från multipla källor till att skapa en dashboard, med syfte att kunna ta enklare beslut och basera sin utveckling efter faktabaserade analyser. Sarah kommer att berätta hur de använder data för att berätta trovärdiga och övertygande stories, samt dela med sig av hur de har gjort för att göra dessa data användbara och tillgängliga, till och med för säljare!

Hur KPI:er för A/B-testerLina_Hansson mappar mot företagets generella mål

Emma Ekman

Emma Ekman har de senaste 2 åren arbetat med digital analys och konverteringsoptimering på det prisbelönta spelbolaget LeoVegas.

Emma kommer att dela med sig om hur LeoVegas jobbar med olika conversion funnels för att förstå vilken del av kundens resa vi bör fokusera på och var konverteringsoptimering kan få bäst resultat. Hon kommer att visa hur KPI:er för A/B tester faktiskt mappar mot företagets generella mål och hur du kan definiera områden där din site läcker. En liten förändring på sajten kan göra stor skillnad på konverteringsgraden och en enorm skillnad på nedersta raden.

Skapa världens mestJohan Rikner
virala filmer med datadriven optimering

Johan Rikner

Johan Rikner är grundaren och CEO på N365 Group. N365 Group är Sveriges ledande content marketing byrå och ligger också bakom sociala medier sidan Newsner. Med digitala native advertising-kampanjer och fokus på datadriven optimering, säkerställs effektiva resultat.

Newsner är en av världens största sidor med drygt 50 miljoner besökare varje månad. Video har blivit en stor del av framgången och under 2017 skapade Newsner flera av världens mest delade videos. Förutom virala filmer skapar Newsner även mycket rörligt material, både för att driva konvertering, men också för att nå fram till så många som möjligt.

Under Analyticsdagarna kommer Johan Rikner att dela med sig av framgångsreceptet om hur du skapar världens mest virala videos. Förhoppningen är att du själv med hjälp av Johans konkreta tips ska kunna skapa dina egna succévideos!

Marketing measurement

Olesya Google

tools and habits

Oleysa Moosman

Olesya Moosman working at Google with Measurement & Attribution. She is a marketing professional with focus on brand ROI analysis to drive data-informed business strategy.

When it comes to measuring marketing effectiveness, there is no silver bullet solution. Which tools should a marketer use to demonstrate the value of marketing and how should marketing teams evolve in order to be truly data-driven? This will be some things Olesya will show you during the presentation!

 

Analytics i en komplex, global och
decentraliserad omnichannel miljö

Marie Nilsson

Marie Nilsson arbetar som Global Digital Performance Manager på IKEA sedan 1,5 år vilket innebär att hon fokuserar på digital analys men också på att försöka följa hela kundresan för den digitala kunden, dvs från Google till returer. Innan dess arbetade hon som Global eCommerce Business Leader där hon var del av den stora satsning som IKEA har gjort på e-handeln de senaste åren.

Marie kommer att berätta om hur IKEA jobbar med analytics i en komplex, global och decentraliserad omnichannel miljö. Hur håller man ihop mätningen globalt när man har många plattformar med olika implementationer av analytics och där länderna gör egna utvecklingar? Vilka utmaningar står IKEA inför när det gäller att kunna följa kunderna mellan olika enheter (devices) och kanaler?
Att vara stor är inte alltid en fördel utan det ökar också komplexiteten.

 

Skapa en dashboard ochLinus_Larsson
visualisera datan för hela organisationen

Linus Larsson

Linus är Global Online Traffic Manager på Thule Group. Han kommer tala om hur och vad du behöver tänka på när du skapar en dashboard. Han kommer även att prata om visualisering av data och hur Thule Group lyckats visualisera data och förändrat de anställda och organisationens inställning till data.

Analytics i en komplex, global och
decentraliserad omnichannel miljö

Marie Nilsson

Marie Nilsson arbetar som Global Digital Performance Manager på IKEA sedan 1,5 år vilket innebär att hon fokuserar på digital analys men också på att försöka följa hela kundresan för den digitala kunden, dvs från Google till returer. Innan dess arbetade hon som Global eCommerce Business Leader där hon var del av den stora satsning som IKEA har gjort på e-handeln de senaste åren.

Att vara stor är inte alltid en fördel utan det ökar också komplexiteten. Marie kommer att berätta om hur IKEA jobbar med analytics i en komplex, global och decentraliserad omnichannel miljö. Hur håller man ihop mätningen globalt när man har många plattformar med olika implementationer av analytics och där länderna gör egna utvecklingar? Vilka utmaningar står IKEA inför när det gäller att kunna följa kunderna mellan olika enheter (devices) och kanaler?

 

Att mäta och förstå effekt

Martin Hehrne

Martin Hehrne ansvarar för marketing science på Facebook Norden och har lång erfarenhet av att arbetat med mätning och uppföljning av marknadskommunikation.

Idag är det mycket fokus på så kallade last-click modeller som är cookie-baserade. Detta ger en förenklad, och ofta felaktig bild, av vilka kanaler som bidrar. Att nå sin målgrupp och vara relevant blir allt viktigare vid kommunikation. Därav ökar vikten att fokusera på rätt nyckeltal samt möjligheten att följa konsumenten under hela resan, cross-device och mellan olika plattformar. Facebook kommer under Analyticsdagarna att dela med sig av sina erfarenheter kring att mäta och följa upp effekten av digital kommunikation.

Från analys till affärsnytta

Christian Viklund

Varje vecka kommer 2,8 miljoner unika besökare till Sveriges största bostadssajt via mobilen, surfplattan eller datorn. Oavsett vad besökaren är ute efter, försöker Hemnet göra allt de kan för att hjälpa sina besökare att uppfylla sina bostadsdrömmar.

Christian Viklund är ansvarig för Kommersiell Analys på Hemnet. I hans roll ingår det att analysera användarflöden, räckvidder, målgrupper, försäljningsdata etc. Vad (eller vem?) är det som Hemnet erbjuder?

Christian kommer att prata om affärsnyttan av Hemnets analysarbete. Det finns inget självändamål med deras digitala analys utan all analys har som mål att skapa värde.

Hur du använder BIG data för beslut och produktutveckling

Sarah Cain

Benify är ett snabbväxande tillväxtbolag med miljontals användare i deras förmånsportal, som har revolutionerat HR-branschen och hjälper företag att bli en mer attraktiv arbetsgivare. Miljontals användare gör att Benify sitter på väldigt mycket data, utspridd i en mängd olika system och format.

Sarah Cain har jobbat inom Benifys säljorganisation i över två års tid, med olika typer av analytiska projekt. I dagsläget jobbar hon inom säljutveckling där hon bland annat ansvarar för Benifys stora utvärderings- och benchmarkingskoncept; Förmånskollen, samt arbetar med att göra Benifys säljorganisation ännu mer data-driven.

Under Analyticsdagarna så kommer Sarah att dela med sig om hur Benify har använt data från multipla källor till att skapa en dashboard, med syfte att kunna ta enklare beslut och basera sin utveckling efter faktabaserade analyser. Sarah kommer att berätta hur de använder data för att berätta trovärdiga och övertygande stories, samt dela med sig av hur de har gjort för att göra dessa data användbara och tillgängliga, till och med för säljare!

Hur KPI:er för A/B tester mappar mot företagets generella mål

Emma Ekman

Emma Ekman har dem senaste 2 åren arbetat med digital analys och konverteringsoptimering på det prisbelönta spelbolaget LeoVegas.

Emma kommer att dela med sig om hur LeoVegas jobbar med olika conversion funnels för att förstå vilken del av kundens resa vi bör fokusera på och var konverteringsoptimering kan få bäst resultat. Hon kommer att visa hur KPI:er för A/B tester faktiskt mappar mot företagets generella mål och hur du kan definiera områden där din site läcker. En liten förändring på sajten kan göra stor skillnad på konverteringsgraden och en enorm skillnad på nedersta raden.

Skapa världens mest virala filmer med datadriven optimering

Johan Rikner

Johan Rikner är grundaren och CEO på N365 Group. N365 Group är Sveriges ledande content marketing byrå och ligger också bakom sociala medier sidan Newsner. Med digitala native advertising-kampanjer och fokus på datadriven optimering, säkerställs effektiva resultat.

Newsner är en av världens största sidor med drygt 50 miljoner besökare varje månad. Video har blivit en stor del av framgången och under 2017 skapade Newsner flera av världens mest delade videos. Förutom virala filmer skapar Newsner även mycket rörligt material, både för att driva konvertering, men också för att nå fram till så många som möjligt.

Under Analyticsdagarna kommer Johan Rikner att dela med sig av framgångsreceptet om hur du skapar världens mest virala videos. Förhoppningen är att du själv med hjälp av Johans konkreta tips ska kunna skapa dina egna succévideos!

Marketing measurement tools and habits

Olesya Moosman

Olesya Moosman working at Google with Measurement & Attribution. She is a marketing professional with focus on brand ROI analysis to drive data-informed business strategy.

When it comes to measuring marketing effectiveness, there is no silver bullet solution. Which tools should a marketer use to demonstrate the value of marketing and how should marketing teams evolve in order to be truly data-driven? This will be some things Olesya will show you during the presentation!

A.I.-driven A/B-testning av annonser

Alok Alström 

Vill du lära dig hur A.I.-driven A/B-testning av annonser lyfter effekten av marknadsföringsteam till nästa nivå och utmanar den traditionella reklambranschen? Alok Alström – tidigare Sverigechef för Uber och numera investerare i adclouds.io – berättar hur A.I.-driven A/B-testning avslöjar vilka kreativa uttryck dina målsegment svarar bäst på samtidigt som det lyfter konverteringar till nästa nivå.

Marknadsföringsteam har fler verktyg än någonsin tidigare för att öka och mäta sitt genomslag. Och de är på väg att få fler. Den snabba spridningen av programmatiska medieköp, optimering av landningssidor, remarketing och intelligenta säljtunnlar är bara början. Om du är intresserad av att utforska hur du kan reducera komplexitet i annonsproduktion och sänka CPA samtidigt som du ökar genomslaget av annonskampanjer så är detta något för dig!

Google Analytics Grundläggande

Lär dig grunderna och kom igång!
16 maj, Stockholm

Denna workshop är för dig som:

Behöver få grundläggande kunskaper för att komma igång med ditt användande. Workshopen kommer att ge dig en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt.

Innehåll: På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. Workshopen syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:
– Hur man bör använda GA som verktyg
– Att tolka några av de mest användbara rapporterna
– Följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
– Hur man sätter upp mål och följer upp aktiviteter, vilka KPI:er är rimliga?
– Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
– Hur kravställer man sin byrå eller interna organisation för att få verifierad data
– Använda segment för att se hur olika besöksgrupper skiljer sig åt
– Kampanjspårning
– Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av GA
– Att löpande integrera data i organisationen
– Dashboard

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.

Ta med din dator:
Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator med Google Analytics implementerat.

Workshopen kommer att ledas av Lisa Martin från Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. 

Lisamartin_helloy

Google Analytics Advanced

Ta dina kunskaper till nästa nivå
16 maj, Stockholm

Denna workshop är för dig som:

Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder dig av verktyget regelbundet, men som vill ta din kunskap och ditt användande till nästa nivå, genom att lära dig mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tankesätten, implementering och konfigurering.


Vi kommer att titta närmre på:

– Målstyrd analys – Varför?
– Tag Management – Hur och Varför?
– Eventspårning.
– Målspårning och E-commerce Tracking i Google Analytics.
– Multi Channel Funnels – Vilken kanal får kreditering för målet?
– Avancerad Filtrering och segmentering.
– Felsökning
– Custom Dimensions and metrics – Vad är detta och när ska det användas?
– Innehållsgruppering – Gör analyser enklare.
– Möjligheterna med Enhanced e-commerce.


Ta med din dator:

Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator med Google Analytics implementerat.

Workshopen kommer att ledas av Henrik Nilsson från Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål.

HenrikNilsson_helloy

Google Analytics Offentlig Sektor

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande, för dig som arbetar inom offentlig sektor.

Innehåll: Du får en grundläggande kunskap för Analytics inom offentlig sektor. Vilka verktyg finns, dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt, medtag därmed egen dator.

Du kommer lära dig:

· Vilka verktyg finns och hur bör man använda dem
· Hur sätter man upp mål och följer upp aktiviteter, vilka mål är rimliga inom offentlig sektor?
· Att tolka några av de mest användbara rapporterna
· Att följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
Implementering:
· Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
· Hur kravställer man byrå eller den interna organisationen för att få verifierad data
Kampanjspårning
:
· Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av Analytics
Att integrera data i organisationen:
· Hur ska jag tänka och behövs en dashboard?
· Hur ska man allokera budget och resurser som är rätt för individens och organisationens nivå
· Hur kan räkna på ROI och påvisa datans värde i organisationen?

Under dagen fokuseras det mindre på teknik och mer på själva användandet och värdet för organisationen. Genom att ta del av praktiska exempel och övningar får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.

Workshopen hålls av Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. Johanna Fischerström och Lisa Martin leder er genom dagen.

johannaLisa_Helloy

GDPR och kundintegritet

så skapar du struktur och processer kring informationshantering

GDPR som träder i kraft i april 2018 ställer höga krav på er dokumenthantering och informationshantering. Hur skapar du bra processser och ramverk utifrån detta? Denna workshop fokuserar på dokumenthantering med GDPR i fokus.

Många undersökningar visar att en av de största tidstjuvarna i en organisation är att söka efter rätt dokument i arbetsplatsens nätverk. Går detta att lösa med en effektivare dokumenthantering och informationshantering? Hur går du till väga? Målet med workshopen är att förstå hur du ska arbeta med dokumenthantering kopplat till en digital arbetsplats på ett effektivt sätt och dessutom får slutanvändarna att förstå nyttan av det och hur de ska arbeta med processen på ett optimalt sätt. Alltså med fokus kring förändringsledningen.

Syfte och mål:
– Få förståelse för dokumenthanteringens problem och möjligheter
– Få förståelse för olika typer av dokument och applikationer Metadata
– Få förståelse för Dokumenthanteringsprocess
– Få förståelse för Versions- och revisionshantering
– Få förståelse för fällorna vid införande av dokumenthantering.
– Få förståelse för förändringsledning vid ett införande av dokumenthantering i en organisation.
– GDPRs påverkan på doukmenthantering
– Vad behöver du veta?
– Vilka actions bör tas?
– Hur prioriterar du detta?

Google Analytics Grundläggande

Lär dig grunderna och kom igång!
16 maj, Stockholm

Denna workshop är för dig som:

Behöver få grundläggande kunskaper för att komma igång med ditt användande. Workshopen kommer att ge dig en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt.

Innehåll: På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. Workshopen syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:
– Hur man bör använda GA som verktyg
– Att tolka några av de mest användbara rapporterna
– Följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
– Hur man sätter upp mål och följer upp aktiviteter, vilka KPI:er är rimliga?
– Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
– Hur kravställer man sin byrå eller interna organisation för att få verifierad data
– Använda segment för att se hur olika besöksgrupper skiljer sig åt
– Kampanjspårning
– Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av GA
– Att löpande integrera data i organisationen
– Dashboard

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.

Ta med din dator:
Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator med Google Analytics implementerat.

Workshopen kommer att ledas av Lisa Martin från Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. 

Lisamartin_helloy

Google Analytics Advanced

Ta dina kunskaper till nästa nivå
16 maj, Stockholm

Denna workshop är för dig som:

Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder dig av verktyget regelbundet, men som vill ta din kunskap och ditt användande till nästa nivå, genom att lära dig mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tankesätten, implementering och konfigurering.


Vi kommer att titta närmre på:

– Målstyrd analys – Varför?
– Tag Management – Hur och Varför?
– Eventspårning.
– Målspårning och E-commerce Tracking i Google Analytics.
– Multi Channel Funnels – Vilken kanal får kreditering för målet?
– Avancerad Filtrering och segmentering.
– Felsökning
– Custom Dimensions and metrics – Vad är detta och när ska det användas?
– Innehållsgruppering – Gör analyser enklare.
– Möjligheterna med Enhanced e-commerce.


Ta med din dator:

Praktiska övningar kommer att genomföras under dagen så glöm inte att ta med din dator med Google Analytics implementerat.

Workshopen kommer att ledas av Henrik Nilsson från Helloy som är experter på datadriven online marknadsföring. De brinner för att hjälpa företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål.

HenrikNilsson_helloy

Usabilla

Usabilla helps brands like HP, Philips, Booking.com, Lufthansa, KLM, Transavia and The Economist to improve the performance of their websites, apps and emails with live user feedback. Our clients utilize our software to stop guessing what users want, and start listening to what they need.

helloy

Helloy är experter på datadriven onlinemarknadsföring. Med tjänster inom webbanalys, SEM och konverteringsoptimering hjälper de företag att öka lönsamheten och uppnå sina affärsmål. De är ett glatt gäng som brinner för digital marknadsföring och försäljning. De värdesätter deras samarbeten och blir stolta varje gång de tillsammans överträffar uppsatta mål. De tror att om man älskar det man gör och har roligt under tiden blir man också bäst på marknaden.

wgp

Web Guide Partner is one of Sweden’s leading and fastest growing agencies in digital marketing, with a complete product portfolio in search engine optimization (SEO), paid search (SEM), social media as well as conversion and analysis.

Digitala_Strateger

Digitala Strateger i Sverige is with 3150 members the largest and the leading LinkedIn-group for digital strategists and digital specialists in Sweden.
The group-motto is: ”If you don’t measure you can’t improve”
Join us here:
www.linkedin.com/groups/6937520