Var först att veta när biljetter till nästa event släpps!
Ett fel uppstod.
Du är nu registerad för info om kommande event!

 

Aware DMS logo

 

Digital marknadsföring till nästa nivå med budskapet i fokus

14 november – Workshops, Stockholm
15 november – Konferens, Stockholm

 
Sociala medier    Content Marketing    Native    Digital Annonsering 

AWARE

Datum: 14-15 november
Plats: Bryggarsalen, Stockholm

Frågor och gruppbokning:
johanna@summitandfriends.se

DE BÄSTA TALARNA

På plats finns några av de bästa talarna inom
content marketing, sociala medier, video, native
och digital marknadsföring. Talarna kommer både
från privata bolag och offentlig sektor. Alla har
olika infallsvinklar för att du ska få en så varierande,
tydlig och inspirerande konferensdag som möjligt.

NÄTVERK OCH WORKSHOPS

För att du ska få ut så mycket som möjligt av
ditt deltagande kan du delta på workshops
dagen innan konferensen. Du kan välja mellan
content marketing och annonsering i sociala medier.
Under bägge dagarna finns goda möjligheter för
mingel, nätverkande och kunskapsdelning med
deltagare, talare och partners.

PROGRAM

Konferens 15 november
Bryggarsalen, Norrtullsgatan 12N, Odenplan.

Med reservation för eventuella förändringar.

Timo Paulsson

Digital marknadsföring inom bilindustrin – kan jag köpa min bil online?

Timo Paulsson, Senior Director Marketing Platforms Volvo Car Group, berättar om hur Volvo Cars använder digitala marknadsföringsverktyg för att hjälpa kunder världen över att välja och beställa sin Volvo online.

Per Backman och Alexander Pärleros

Nordea satsar på nya kanaler, podden, för att nå en ung målgrupp

Företag måste våga testa ny kanaler och marknasföringsgrepp för att sticka ut och för att nå en kräsen ung målgrupp. Per Backman, Nordea och Alexander Pärleros, Framgångspodden berättar om sitt samarbete.

Louise Barnekow

Hur Schibsted arbetar med styrningar och målgrupper för att öka annonsörens effekt

Schibsted är en av skandinaviens stösta mediekoncerner med verksamhet inom bland annat press, media och mobila tjänster. Från att ha jobbat framför allt med tidningar och publiaktioner är Schibsted idag drivande inom den digitala utvecklingen med bolag som Blocket, Hitta.se och Aftonbladet i sin portfölj. Louise Barnekow, produktchef för Schibsted Sales & Inventory, berättar om hur de genom styrningar och målgrupper ökar annönsörernas effekt i digitala kanaler.

Jonna Ekman

Video i sociala kanaler – så gör KIT

Om ett par år kommer majoriteten av all internettrafik att bestå av video och att tänka rörlig bild är därför viktigare än någonsin. För ett år sedan publicerade KIT sin första video – idag har KIT-video blivit ett begrepp i branschen med miljontals visningar i veckan. Jonna Ekman, Marketing Manager på KIT, delar med sig av hemligheterna bakom framgången.

Anton Vanhatalo Van Rijn

Att bygga varumärke, sälja och inspirera i sociala medier

Sociala medier har öppnat upp för en ny typ av marknadsföring. Anton Vanhatalo Van Rijn, Digital Marketing Manager på SAS, delar med sig om hur de jobbar med redaktionellt och rörligt content i sociala kanaler. Hur använder SAS sin data och hur jobbar de med sälj och branding tillsammans?

Robert Forss och Johannes Hellqvist

Relevant, intressant och trovärdig. En inblick i Försvarsmaktens marknadskommunikation.

Hör marknadschefen Robert Forss och projektledaren inom marknadskommunikation Johannes Hellqvist berätta om hur Försvarsmakten tog steget in i den digitala världen. Med relevanta referenspunkter i vardagen skapar de intressant, träffsäker kommunikation. De kommer även att prata om Försvarsmaktens träningsklubb, FMTK, som lanserades under våren.

Pär Lindroos 

Från radiobil till vardagsrum – så jobbar Polisen med sociala medier

Polisen är största svenska myndigheten på sociala medier med sina 2,1 miljoner följare. Pär berättar om hur polisen skapar engagemang hos allmänheten för att minska brottsligheten och öka tryggheten i Sverige. Hon tar även upp goda exempel och lärdomar inför framtiden.

Så genererar vi kvalitativa leads från Facebook (som konverterar)
Rikard Lindholm & Tommy Skålberg från Semantiko, som betyder relevans på latin, berättar sina historier om hur de rent strategiskt går till väga för att upprätta sina klienters långsiktiga content-baserade leads-generering/nurturings processer. De lovar inspirerande cases, pixelstrategier, målgruppssegmentering, offline conversions och multi-plattformtänk.

Petra Andersson

3 sätt att stärka ett varumärke med sociala medier

Petra Andersson, Social Media Manager på Fyndiq, om hur Fyndiq arbetar med influencers för att stärka varumärket, inspirerar den yngre målgruppen på Instagram och använder buzzfeed-approachen på Facebook.

Markus Gustafsson

Att utveckla en produkt tillsammans med målgruppen

Hur blir det när man låter slutkunden vara med på den digitala resan för att föra ett varumärke framåt? Markus Gustafson från Omni berättar om hur de utvecklar produkten, annonsformaten och varumärket tillsammans med läsarna. Transparens, tillit och lyhördhet har tagit Omni långt, på kort tid.

TALARE

Ulrika Sund Schibsted
Ulrika Sund
Hur Schibsted arbetar med styrningar och målgrupper för att öka annonsörens effekt
Hur Schibsted arbetar med styrningar och målgrupper för att öka annonsörens effekt

Schibsted är en av Skandinaviens största mediekoncerner med verksamhet inom bland annat press, media och mobila tjänster. Från att ha jobbat framför allt med tidningar och publikationer är Schibsted idag drivande inom den digitala utvecklingen med bolag som Blocket, Hitta.se och Aftonbladet i sin portfölj. Ulrika Sund berättar om hur de genom styrningar och målgrupper ökar annonsörernas effekt i digitala kanaler.

Anton Vanhatalo Van Rijn SAS
Anton Vanhatalo Van Rijn
Att bygga varumärke, sälja och inspirera i sociala medier
Att bygga varumärke, sälja och inspirera i sociala medier

Sociala medier har öppnat upp för en ny typ av marknadsföring. Anton Vanhatalo Van Rijn, Digital Marketing Manager på SAS, delar med sig om hur de jobbar med redaktionellt och rörligt content i sociala kanaler. Hur använder SAS sin data och hur jobbar de med sälj och branding tillsammans?

Petra Andersson Fyndiq
Petra Andersson
3 sätt att stärka ett varumärke med sociala medier
3 sätt att stärka ett varumärke med sociala medier

Petra Andersson, Social Media Manager på Fyndiq, om hur Fyndiq arbetar med influencers för att stärka varumärket, inspirerar den yngre målgruppen på Instagram och använder buzzfeed-approachen på Facebook.

Per Backmann
Per Backman
Nordea och Framgångspodden satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp
Nordea och Framgångspodden satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp

Företag måste våga testa ny kanaler och marknasföringsgrepp för att sticka ut och för att nå en kräsen ung målgrupp. Per Backman, Nordea och Alexander Pärleros, Framgångspodden berättar om sitt samarbete i en live-pod för deltagarna.

Alexander Pärleros Framgångspodden
Alexander Pärleros
Nordea och Framgångspodden satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp
Nordea och Framgångspodden satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp

Företag måste våga testa ny kanaler och marknadsföringsgrepp för att sticka ut och för att nå en kräsen ung målgrupp. Per Backman, Nordea och Alexander Pärleros, Framgångspodden berättar om sitt samarbete i en live-pod för deltagarna.

Timo Paulsson Volvo
Timo Paulsson
Digital marknadsföring inom bilindustrin - kan jag köpa min bil online?
Digital marknadsföring inom bilindustrin - kan jag köpa min bil online?

Timo Paulsson, Senior Director Marketing Platforms Volvo Car Group, berättar om hur Volvo Cars använder digitala marknadsföringsverktyg för att hjälpa kunder världen över att välja och beställa sin Volvo online.

Magnus Helander Linas Matkasse
Magnus Helander
Hur Lina blev en del av folkets vardag
Hur Lina blev en del av folkets vardag

Att inspirera familjer till att äta god och sund mat och spara tid när det är som allra mest ont om den – det är tanken bakom Linas Matkasse. Genom effektiv kommunikation och smarta samarbeten har Linas matkasse blivit den ledande aktören på marknaden. Magnus Helander berättar om hur Linas digitala resa ser ut.

Jonna Ekman
Jonna Ekman
Video i sociala kanaler - så gör KIT
Video i sociala kanaler - så gör KIT

Om ett par år kommer majoriteten av all internettrafik att bestå av video och att tänka rörlig bild är därför viktigare än någonsin. För ett år sedan publicerade KIT sin första video – idag har KIT-video blivit ett begrepp i branschen med miljontals visningar i veckan. Jonna Ekman, Marketing Manager på KIT, delar med sig av hemligheterna bakom framgången.

Markus Gustafsson Omni
Markus Gustafsson
Att utveckla en produkt tillsammans med målgruppen
Att utveckla en produkt tillsammans med målgruppen

Hur blir det när man låter slutkunden vara med på den digitala resan för att föra ett varumärke framåt? Markus Gustafson från Omni berättar om hur de utvecklar produkten, annonsformaten och varumärket tillsammans med läsarna. Transparens, tillit och lyhördhet har tagit Omni långt, på kort tid.

Pär Lindroos
Från radiobil till vardagsrum – så jobbar Polisen med sociala medier
Från radiobil till vardagsrum – så jobbar Polisen med sociala medier

Polisen är största svenska myndigheten på sociala medier med sina 2,1 miljoner följare. Pär berättar om hur polisen skapar engagemang hos allmänheten för att minska brottsligheten och öka tryggheten i Sverige. Hon tar även upp goda exempel och lärdomar inför framtiden.

Robert Forss FörsvarsmaktenJohannes Hellqvist FörsvarsmaktenJohannes Hellqvist Försvarsmakten
Robert Forss & Johannes Hellqvist
Relevant, intressant och trovärdig. En inblick i Försvarsmaktens marknadskommunikation.
Relevant, intressant och trovärdig. En inblick i Försvarsmaktens marknadskommunikation.

Hör marknadschefen Robert Forss och projektledaren inom marknadskommunikation Johannes Hellqvist berätta om hur Försvarsmakten tog steget in i den digitala världen. Med relevanta referenspunkter i vardagen skapar de intressant, träffsäker kommunikation. De kommer även att prata om Försvarsmaktens träningsklubb, FMTK, som lanserades under våren.

Björn Owen Glad Spoon Agency
Björn Owen Glad
WORKSHOPLEDARE
WORKSHOPLEDARE

Björn Owen Glad är marknadschef på Spoon, Nordens största contentbyrå. Han leder workshops, föreläser och undervisar regelbundet om content marketing, både i Sverige och internationellt. Björn hjälper också företag att ta fram och implementera content marketing-strategier som ger tydlig och mätbar effekt.

Tommy Skålberg Semantiko
Tommy Skålberg
WORKSHOPLEDARE
WORKSHOPLEDARE

Tommy Skålberg, välkänd SEO-strateg med spetskompetens inom SEO & CRO. Erfaren i branschen som tidigare huvudansvarig för utvecklingen och utbildningen av VivaMedias (tidigare Mediaanalys) SEO-strategi 2007-2015. Utbildad webbutvecklare i grunden och en av frontfigurerna inom svensk SEO. Grundare av semantiko.com.

Rikard Lindholm Sematiko
Rikard Lindholm
WORKSHOPLEDARE
WORKSHOPLEDARE

Rikard Lindholm, specialiserad på optimering och målgruppsegmentering av annonsering på Facebook, Instagram & LinkedIn. Spetskompetens inom optimeringsverktyg, målgruppsegmentering och konverteringsstrategier av trafik från sociala medier. Grundare av semantiko.com.

Talare

Ulrika Sund Schibsted
Ulrika Sund
Hur Schibsted arbetar med styrningar och målgrupper för att öka annonsörens effekt
Hur Schibsted arbetar med styrningar och målgrupper för att öka annonsörens effekt

Schibsted är en av Skandinaviens största mediekoncerner med verksamhet inom bland annat press, media och mobila tjänster. Från att ha jobbat framför allt med tidningar och publikationer är Schibsted idag drivande inom den digitala utvecklingen med bolag som Blocket, Hitta.se och Aftonbladet i sin portfölj. Ulrika Sund berättar om hur de genom styrningar och målgrupper ökar annonsörernas effekt i digitala kanaler.

Anton Vanhatalo Van Rijn SAS
Anton Vanhatalo Van Rijn
Att bygga varumärke, sälja och inspirera i sociala medier
Att bygga varumärke, sälja och inspirera i sociala medier

Sociala medier har öppnat upp för en ny typ av marknadsföring. Anton Vanhatalo Van Rijn, Digital Marketing Manager på SAS, delar med sig om hur de jobbar med redaktionellt och rörligt content i sociala kanaler. Hur använder SAS sin data och hur jobbar de med sälj och branding tillsammans?

Petra Andersson Fyndiq
Petra Andersson
3 sätt att stärka ett varumärke med sociala medier
3 sätt att stärka ett varumärke med sociala medier

Petra Andersson, Social Media Manager på Fyndiq, om hur Fyndiq arbetar med influencers för att stärka varumärket, inspirerar den yngre målgruppen på Instagram och använder buzzfeed-approachen på Facebook.

Per Backmann
Per Backman
Nordea och Framgångspodden satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp
Nordea och Framgångspodden satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp

Företag måste våga testa ny kanaler och marknasföringsgrepp för att sticka ut och för att nå en kräsen ung målgrupp. Per Backman, Nordea och Alexander Pärleros, Framgångspodden berättar om sitt samarbete i en live-pod för deltagarna.

Alexander Pärleros Framgångspodden
Alexander Pärleros
Nordea och Framgångspodden satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp
Nordea och Framgångspodden satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp

Företag måste våga testa ny kanaler och marknadsföringsgrepp för att sticka ut och för att nå en kräsen ung målgrupp. Per Backman, Nordea och Alexander Pärleros, Framgångspodden berättar om sitt samarbete i en live-pod för deltagarna.

Timo Paulsson Volvo
Timo Paulsson
Digital marknadsföring inom bilindustrin - kan jag köpa min bil online?
Digital marknadsföring inom bilindustrin - kan jag köpa min bil online?

Timo Paulsson, Senior Director Marketing Platforms Volvo Car Group, berättar om hur Volvo Cars använder digitala marknadsföringsverktyg för att hjälpa kunder världen över att välja och beställa sin Volvo online.

Magnus Helander Linas Matkasse
Magnus Helander
Hur Lina blev en del av folkets vardag
Hur Lina blev en del av folkets vardag

Att inspirera familjer till att äta god och sund mat och spara tid när det är som allra mest ont om den – det är tanken bakom Linas Matkasse. Genom effektiv kommunikation och smarta samarbeten har Linas matkasse blivit den ledande aktören på marknaden. Magnus Helander berättar om hur Linas digitala resa ser ut.

Jonna Ekman
Jonna Ekman
Video i sociala kanaler - så gör KIT
Video i sociala kanaler - så gör KIT

Om ett par år kommer majoriteten av all internettrafik att bestå av video och att tänka rörlig bild är därför viktigare än någonsin. För ett år sedan publicerade KIT sin första video – idag har KIT-video blivit ett begrepp i branschen med miljontals visningar i veckan. Jonna Ekman, Marketing Manager på KIT, delar med sig av hemligheterna bakom framgången.

Markus Gustafsson Omni
Markus Gustafsson
Att utveckla en produkt tillsammans med målgruppen
Att utveckla en produkt tillsammans med målgruppen

Hur blir det när man låter slutkunden vara med på den digitala resan för att föra ett varumärke framåt? Markus Gustafson från Omni berättar om hur de utvecklar produkten, annonsformaten och varumärket tillsammans med läsarna. Transparens, tillit och lyhördhet har tagit Omni långt, på kort tid.

Pär Lindroos
Från radiobil till vardagsrum – så jobbar Polisen med sociala medier
Från radiobil till vardagsrum – så jobbar Polisen med sociala medier

Polisen är största svenska myndigheten på sociala medier med sina 2,1 miljoner följare. Pär berättar om hur polisen skapar engagemang hos allmänheten för att minska brottsligheten och öka tryggheten i Sverige. Hon tar även upp goda exempel och lärdomar inför framtiden.

Robert Forss FörsvarsmaktenJohannes Hellqvist FörsvarsmaktenJohannes Hellqvist Försvarsmakten
Robert Forss & Johannes Hellqvist
Relevant, intressant och trovärdig. En inblick i Försvarsmaktens marknadskommunikation.
Relevant, intressant och trovärdig. En inblick i Försvarsmaktens marknadskommunikation.

Hör marknadschefen Robert Forss och projektledaren inom marknadskommunikation Johannes Hellqvist berätta om hur Försvarsmakten tog steget in i den digitala världen. Med relevanta referenspunkter i vardagen skapar de intressant, träffsäker kommunikation. De kommer även att prata om Försvarsmaktens träningsklubb, FMTK, som lanserades under våren.

Björn Owen Glad Spoon Agency
Björn Owen Glad
WORKSHOPLEDARE
WORKSHOPLEDARE

Björn Owen Glad är marknadschef på Spoon, Nordens största contentbyrå. Han leder workshops, föreläser och undervisar regelbundet om content marketing, både i Sverige och internationellt. Björn hjälper också företag att ta fram och implementera content marketing-strategier som ger tydlig och mätbar effekt.

Tommy Skålberg Semantiko
Tommy Skålberg
WORKSHOPLEDARE
WORKSHOPLEDARE

Tommy Skålberg, välkänd SEO-strateg med spetskompetens inom SEO & CRO. Erfaren i branschen som tidigare huvudansvarig för utvecklingen och utbildningen av VivaMedias (tidigare Mediaanalys) SEO-strategi 2007-2015. Utbildad webbutvecklare i grunden och en av frontfigurerna inom svensk SEO. Grundare av semantiko.com.

Rikard Lindholm Sematiko
Rikard Lindholm
WORKSHOPLEDARE
WORKSHOPLEDARE

Rikard Lindholm, specialiserad på optimering och målgruppsegmentering av annonsering på Facebook, Instagram & LinkedIn. Spetskompetens inom optimeringsverktyg, målgruppsegmentering och konverteringsstrategier av trafik från sociala medier. Grundare av semantiko.com.

VARFÖR AWARE DIGITAL MARKETING SUMMIT?

HÖGKVALITATIVA WORKSHOP

Fördjupa dina kunskaper och lär dig nytt. Med workshop inom content marketing och hur du optimerar annonseringen i sociala medier får du konkreta verktyg som förändrar och förbättrar ditt arbete.

HÄNG MED I DIGITALISERINGEN

Som marknadsförare, kommunikatör, redaktör och webbstrateg är det viktigt att ha koll på de senaste trenderna och möjligheterna som digitaliseringen innebär. Den påverkar alla hela branschen och det är viktigt att inte halka efter redan i början.

BREDDA DITT NÄTVERK

Knyt nya kontakter med människor i liknande situation som dig egen, vem vet vad det leder till i framtiden? På plats finns deltagare, partners och talare som alla på ett eller annat sätt har en koppling till digital marknadsföring.

VARIERANDE TALARE

Talarna är alla experter inom sina områden och kommer från såväl privata bolag som offentlig verksamhet för att du ska få en så varierande dag som möjligt.

EXKLUSIVT INNEHÅLL

Talarna, moderatorn och deltagarna delar gärna med sig av sina erfarenheter på scen och i pauserna. Genom att vara på konferensen får du ta del av tal, material, undersökningar etc. som är väldigt svårt att få tag på från annat håll.

DAGSFÄRSKA INSIKTER

I en bransch som ständig förändras kan det vara svårt att få reda på vad som pågår i framgångsrika organisationer just nu. Här delar talarna med sig om aktuella utmaningar, lösningar och insikter.

40

Visuellt innehåll är 40 gånger mer troligt att bli delat i sociala medier.

70

70% av alla svenskar mellan 26-35 besöker Facebook dagligen.

50

50% ökande antalet som lyssnar på poddar under 2015.

WORKSHOPS

Delta på en workshop anpassad till din nivå
Alla kurser hålls av erfarna kursledare som är väl insatta i ämnet

Effektiv marknadsföring och annonsering på sociala medier, Workshop Stockholm 14/11

En workshop för dig som är relativt insatt i annonsering online och vill förstå gränsöverskridande annonsering med onsite/Google/Facebooks fulla potential. Önskar du en överblick av de olika annonseringsformerna, konverterinspixlar, skillnad mellan Googles cookies och Facebooks pixlars funktioner och möjligheter är detta en workshop för dig.

Läs mer

De flesta har gjort marknadsföring på Facebook, få har optimerat annonseringen och ännu färre har utnyttjat dess fulla potential. Denna workshop vänder sig till dig som vill ha fördjupad kunskap i optimering, målgrupps-segmentering, relevans och framtidens annonseringsformer online.

Du lär dig bland annat:
• Optimeringsmöjligheterna med insamlad data på sociala medier
• För och nackdelar med annonsering med Facebook/Instagram
• För och nackdelar med annonsering med Google Adwords
• Annonseringsverktyget Power Editor
• Konverteringspixelns olika möjligheter till re-targeting
• Återannonsering/re-targeting
• Hur man grupperar (segmenterar) sin målgrupp
• Vikten av att ha relevant innehåll
• Hur man kombinerar Facebook och Googles styrkor bäst
• Hur man maximerar konverteringen för en landningssida
• Framtiden på Facebook (Canvas, Lead, Wifi och Atlas)
• Kombinationen SEO – SMO – CRO.

Workshopen hålls av Rikard Lindholm och Tommy Skålberg på Semantiko.

Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen, ta med en bärbar dator.

Content marketing – Från strategi till distribution, Workshop Stockholm 14/11

Allt fler företag har insett att relevant, intressant och engagerande innehåll kan skapa långsiktiga och lojala kundrelationer, engagera olika målgrupper och leda till ökad försäljning. Men hur berättar man rätt historier, och hur lyckas man med content marketing?

Läs mer

Under denna workshop lär du dig grunderna i content marketing och får praktiska verktyg för att skapa en strategi och komma igång. Med hjälp av aktuella case, de senaste insikterna och beprövade modeller får du verktygen som krävs för att berätta bättre historier, bygga en publik och lyckas med content marketing.

Du lär dig bland annat:
• Vad är content marketing, och hur kan jag använda det i min marknadsföring?
• Hur, var och när når jag min målgrupp?
• Hur hittar jag bra historier, och hur berättar jag dem på rätt sätt?
• Hur tar jag fram en effektiv content marketing-strategi?
• Hur skapar jag en content- och kanalplan?
• Hur mäter jag effekten av content marketing?

Workshopen hålls av Björn Owen Glad på Spoon.

Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen, ta med en bärbar dator.

Effektiv marknadsföring och annonsering på sociala medier

Rikard Lindholm Sematiko

Rikard Lindholm, specialiserad på optimering och målgruppsegmentering av annonsering på Facebook, Instagram & LinkedIn. Spetskompetens inom optimeringsverktyg, målgruppsegmentering och konverteringsstrategier av trafik från sociala medier. Grundare av semantiko.com.

Tommy Skålberg Semantiko

Tommy Skålberg, välkänd SEO-strateg med spetskompetens inom SEO & CRO. Erfaren i branschen som tidigare huvudansvarig för utvecklingen och utbildningen av VivaMedias (tidigare Mediaanalys) SEO-strategi 2007-2015. Utbildad webbutvecklare i grunden och en av frontfigurerna inom svensk SEO. Grundare av semantiko.com.

Content marketing – från strategi till distribution

Björn Owen Glad Spoon Agency

Björn Owen Glad är marknadschef på Spoon, Nordens största contentbyrå. Han leder workshops, föreläser och undervisar regelbundet om content marketing, både i Sverige och internationellt. Björn hjälper också företag att ta fram och implementera content marketing-strategier som ger tydlig och mätbar effekt.

TIDIGARE EVENT

Nyfiken på att veta hur det är på våra konferenser? Ta en titt på filmen nedan!

ANALYTICSDAGARNA

Är du eller någon annan i din organisation även intresserad av affärsnyttan av webbanalys och konvertering?
Då kanske Analyticsdagarna är något för er.

PROGRAM

Workshops 14 november

Med reservation för eventuella förändringar.

CONTENT MARKETING
Skofabriken, Hornsbruksgatan 23, Hornstull

Registrering samt frukost.

• Vad är content marketing, och hur kan jag använda det i min marknadsföring?
• Hur, var och när når jag min målgrupp?
• Hur hittar jag bra historier, och hur berättar jag dem på rätt sätt?

• Hur tar jag fram en effektiv content marketing-strategi?
• Hur skapar jag en content- och kanalplan?
• Hur mäter jag effekten av content marketing?

DIGITAL ANNONSERING
Dalagatan 7, 2 tr, 111 23, Stockholm.

Registrering samt frukost.

• Optimeringsmöjligheterna med insamlad data på sociala medier
• För och nackdelar med annonsering med Facebook/Instagram
• För och nackdelar med annonsering med Google Adwords
• Annonseringsverktyget Power Editor
• Konverteringspixelns olika möjligheter till re-targeting
• Återannonsering/re-targeting

• Hur man grupperar (segmenterar) sin målgrupp
• Vikten av att ha relevant innehåll
• Hur man kombinerar Facebook och Googles styrkor bäst
• Hur man maximerar konverteringen för en landningssida
• Framtiden på Facebook (Canvas, Lead, Wifi och Atlas)
• Kombinationen SEO – SMO – CRO.

Mötesplats

Vi träffas på välkomnande Bryggarsalen.

Bryggarsalen

Norrtullsgatan 12N, 113 27 Stockholm

Hållplats: Odenplan

Norrtullsgatan 12N

PARTNERS

Vill du också bli partner? Kontakta johanna@summitandfriends.se för att
gemensamt skapa ett upplägg som passar just er verksamhet.

Bryggarsalen

Bryggarsalen är en unik och K-märkt mötesplats centralt i Stockholm, nära kommunikationer. De tar emot för dagkonferens, seminarium, föreläsning, fest, konsert och andra event. Sällskap på 100-150 personer vistas exklusivt i hela anläggningen. För mingel och konsert tar de emot upp till 360 personer.

Varmt välkommen till Bryggarsalen!

Parapix

Parapix is a production agency specialized in creating high-end digital content.

Spoon Agency
Semantiko

Semantiko MTWABP Sweden AB är experter på digital marknadsföring och hjälper företag att göra besökare till kunder. Företaget bildades i oktober 2015 och bygger på unik kunskap från både Google och Facebook i kombination med webbanalys och konvertering (SEO + SMO + CRO).

Semantiko står för nytänkande och innovation samt håller sig alltid i framkant av den digitala evolutionen. Med sin unika kunskap, uppfinningsrikedom och förmåga att se möjligheter levererar de lösningar som stärker företagens affärer, deras varumärken och digitala utveckling.

Observify

We want the world to find out about you notice you listen to you get to know you experience you engage with you grow with you fall in love with you be loyal to you return to you.

Less Friction

Less Friction är inte en webb- eller designbyrå. Inte heller en digital mediabyrå. Vi är en konverteringsbyrå som hjälper företag, stora som små, att utveckla och optimera sina digitala sälj- och marknadsföringskanaler. Genom att förbättra interna analysprocesser och sättet att kommunicera på webben kan ni omvandla fler besökare till potentiella kunder. Det betyder en högre omsättning, på existerande mediainvestering.

BOKA

14 november: Workshops. 15 november: Konferens.

Alla priser visas exklusive moms.
Ordinarie pris efter 14/10 – 5490 sek.

Workshops: 5690 sek/st.
OBS. Ange koden ADMS3for2 i nästa steg för att gå 3 för 2 på konferensen.

Din bokning har registrerats. Ett mail har skickats till angiven adress.

Hur kom du i kontakt med oss som ledde till denna bokning? (OBS flerval)


Deltagare {{ snf-clone-index-hr }}
  • Konferens
  • Workshop
Faktureringsinformation
×

Anmälningsvillkor

Bokningsvillkor, avbokning och överlåtelse
Anmälan är bindande, men du kan när som helst överlåta din plats till en kollega genom att informera Summit and Friends på boka@summitandfriends.se. Mottar vi din skriftliga avbokning senast 21 dagar före konferensstart får du ett värdebrev på fakturerat belopp. Värdebrevet är giltigt ett år från utfärdandet och kan utnyttjas av dig eller en kollega från din organisation på valfri kurs/evenemang hos Summit and Friends.

I det fall Summit and Friends ställer in ett evenemang (konferens, temadag, middag etc.) krediteras du det inbetalda beloppet. Summit and Friends reserverar sig för ändringar i programmet (t.ex. byte av talare eller lokal).

Betalningsvillkor
Betalning erläggs mot faktura trettio dagar netto.

Information om behandling av personuppgifter
Dina uppgifter behandlas med modern informationsteknik och hanteras i enlighet med personuppgiftslagens föreskrifter (PuL). Du kan läsa om personuppgiftslagen här

Fotografering och filmning
Ibland kan fotografering och filmning ske på våra evenemang. Dessa kan komma att användas i trycksaker, på webben eller i annat kommersiellt material.

KONTAKT

Hej! Tveka inte att kontakta oss ifall du har några frågor kring eventet.

Johanna Karlström
Telefon: 070-757 39 73
Mail: johanna@summitandfriends.se

Johanna round

Meddelande

Email*