Aware DMS logo

 

Ta din digitala marknadsföring till nästa nivå med budskapet i fokus

 
Sociala medier    Content Marketing    Native    Digital Annonsering 

AWARE

Datum: 14-15 november
Plats: Bryggarsalen, Stockholm
Pris just nu:
Konferens 4990:- samt 3 för 2.
Workshops 5690:-

(samtliga priser anges ex. moms)
Frågor och gruppbokning:
johanna@summitandfriends.se

DE BÄSTA TALARNA

På plats finns några av de bästa talarna inom content marketing, sociala medier och digital marknadsföring. Talarna kommer både från privata bolag och offentlig sektor och på eftermiddagen erbjuds två olika spår med dessa inriktningar. Alla har olika infallsvinklar för att du ska få en så varierande, tydlig och inspirerande konferensdag som möjligt.

NÄTVERK OCH WORKSHOPS

För att du ska få ut så mycket som möjligt av ditt deltagande kan du delta på workshops dagen innan konferensen. Du kan välja mellan content marketing och annonsering i sociala medier. Under bägge dagarna finns goda möjligheter för mingel, nätverkande och kunskapsdelning med deltagare, talare och partners.

TALARE

F = Talare förmiddag (gemensamt spår)
P = Privat sektor     O = Offentlig sektor

Ulrika Sund Schibsted
Ulrika Sund
F: Hur Schibsted arbetar med styrningar och målgrupper för att öka annonsörens effekt
F: Hur Schibsted arbetar med styrningar och målgrupper för att öka annonsörens effekt

Schibsted är en av Skandinaviens största mediekoncerner med verksamhet inom bland annat press, media och mobila tjänster. Från att ha jobbat framför allt med tidningar och publikationer är Schibsted idag drivande inom den digitala utvecklingen med bolag som Blocket, Hitta.se och Aftonbladet i sin portfölj. Ulrika Sund berättar om hur de genom styrningar och målgrupper ökar annonsörernas effekt i digitala kanaler.

Anton Vanhatalo Van Rijn SAS
Anton Vanhatalo Van Rijn
F: Att bygga varumärke, sälja och inspirera i sociala medier
F: Att bygga varumärke, sälja och inspirera i sociala medier

Sociala medier har öppnat upp för en ny typ av marknadsföring. Anton Vanhatalo Van Rijn, Digital Marketing Manager på SAS, delar med sig om hur de jobbar med redaktionellt och rörligt content i sociala kanaler. Hur använder SAS sin data och hur jobbar de med sälj och branding tillsammans?

Petra Andersson Fyndiq
Petra Andersson
F: 3 sätt att stärka ett varumärke med sociala medier
F: 3 sätt att stärka ett varumärke med sociala medier

Petra Andersson, Social Media Manager på Fyndiq, om hur Fyndiq arbetar med influencers för att stärka varumärket, inspirerar den yngre målgruppen på Instagram och använder buzzfeed-approachen på Facebook.

Therese Litzen NordeaAlexander Pärleros FramgångspoddenAlexander Pärleros Framgångspodden
Therese Litzén & Alexander Pärleros
F: Nordea satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp
F: Nordea satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp

Företag måste våga testa ny kanaler och marknasföringsgrepp för att sticka ut och för att nå en kräsen ung målgrupp. Therese Litzén, Nordea och Alexander Pärleros, Framgångspodden berättar om sitt samarbete.

Timo Paulsson Volvo
Timo Paulsson
F: Digital marknadsföring inom bilindustrin - kan jag köpa min bil online?
F: Digital marknadsföring inom bilindustrin - kan jag köpa min bil online?

Timo Paulsson, Senior Director Marketing Platforms Volvo Car Group, berättar om hur Volvo Cars använder digitala marknadsföringsverktyg för att hjälpa kunder världen över att välja och beställa sin Volvo online.

Johan Ydring TUI
Johan Ydring
P: Från Nöjesmasakern till Pewdiepie – om ett medialandskap i förändring
P: Från Nöjesmasakern till Pewdiepie – om ett medialandskap i förändring

Förändring är inte längre något som händer då och då, utan har nu blivit en del av vardagen. Hör Johan Ydring, Head of Media på TUI Nordic, berätta om deras navigering genom ett aldrig stillastående medielandskap.

Magnus Helander Linas Matkasse
Magnus Helander
P: Hur Lina blev en del av folkets vardag
P: Hur Lina blev en del av folkets vardag

Att inspirera familjer till att äta god och sund mat och spara tid när det är som allra mest ont om den – det är tanken bakom Linas Matkasse. Genom effektiv kommunikation och smarta samarbeten har Linas matkasse blivit den ledande aktören på marknaden. Magnus Helander berättar om hur Linas digitala resa ser ut.

Tim Nilsson & Robin Nilsson
P: Från partnersajt till native på riktigt
P: Från partnersajt till native på riktigt

Från att ha varit ett utskällt format är native tillbaka som en effektiv marknadsföringskanal, men bara om det görs på rätt sätt. Tim Nilsson och Robin Nilsson från SvD berättar om företaget resa genom det digitala.

Markus Gustafsson Omni
Markus Gustafsson
P: Att utveckla en produkt tillsammans med målgruppen
P: Att utveckla en produkt tillsammans med målgruppen

Hur blir det när man låter slutkunden vara med på den digitala resan för att föra ett varumärke framåt? Markus Gustafson från Omni berättar om hur de utvecklar produkten, annonsformaten och varumärket tillsammans med läsarna. Transparens, tillit och lyhördhet har tagit Omni långt, på kort tid.

Lars Rystadius Nyköpings KommunPalaemona Mörner NyköpingPalaemona Mörner Nyköping
Lars Rystadius & Palaemona Mörner
O: När kommunen behöver agera på kommersiella villkor
O: När kommunen behöver agera på kommersiella villkor

Campus Nyköping, som är en del av Nyköpings kommun, erbjuder ett brett utbud av yrkeshögskoleutbildningar. Hälften av de studerande bor utanför Nyköping, vissa till och med långt utanför. Samtidigt finns det många andra, både privata och kommunala, utbildningsamordnare i Sverige som också erbjuder YH-utbildningar. Hör Lars och Palaemona berätta hur Campus Nyköping har överträffat sina mål med hjälp av en effektiv digital kommunikationsstrategi.

Emma Sillman Polisen
Emma Sillman
Från radiobil till vardagsrum – så jobbar Polisen med sociala medier
Från radiobil till vardagsrum – så jobbar Polisen med sociala medier

Polisen är största svenska myndigheten på sociala medier med sina 1,7 miljoner följare. Emma berättar om hur polisen skapar engagemang hos allmänheten för att minska brottsligheten och öka tryggheten i Sverige. Hon tar även upp goda exempel och lärdomar inför framtiden.

Robert Forss FörsvarsmaktenJohannes Hellqvist FörsvarsmaktenJohannes Hellqvist Försvarsmakten
Robert Forss & Johannes Hellqvist
O: Relevant, intressant och trovärdig. En inblick i Försvarsmaktens marknadskommunikation.
O: Relevant, intressant och trovärdig. En inblick i Försvarsmaktens marknadskommunikation.

Hör marknadschefen Robert Forss och projektledaren inom marknadskommunikation Johannes Hellqvist berätta om hur Försvarsmakten tog steget in i den digitala världen. Med relevanta referenspunkter i vardagen skapar de intressant, träffsäker kommunikation. De kommer även att prata om Försvarsmaktens träningsklubb, FMTK, som lanserades under våren.

Sandra Thunström Försäkringskassan
Sandra Thunström
O: Ökad service och kortare köer med hjälp av digitala kanaler
O: Ökad service och kortare köer med hjälp av digitala kanaler

Hör Sandra Thunström berätta hur Försäkringskassan arbetar för att ge sina kunder mer service i digitala kanaler. Du får ta del av lyckade och mindre lyckade exempel av deras arbete med kundtjänst i sociala medier. Hon berättar även om deras tjänst ”Personligt webbmöte” där de ger kunder realtidssupport på sin webbplats.

Morgan Olofsson Röda KorsetPaul Jones Winlund Röda KorsetPaul Jones Winlund Röda Korset
Morgan Olofsson & Paul Jones Winlund
O: Digitala kanaler för att förstärka engagemanget
O: Digitala kanaler för att förstärka engagemanget

Som frivilligorganisation använder sig Röda Korset av digitala kanaler för att förstärka det digitala engagemanget. Hör Morgan Olofsson och Paul Jones Winlund berätta om hur de sedan jobbar med att omvandla digitalt engagemang till engagemang IRL.

Talare

F = Talare förmiddag (gemensamt spår)
P = Privat sektor     O = Offentlig sektor

Ulrika Sund Schibsted
Ulrika Sund
F: Hur Schibsted arbetar med styrningar och målgrupper för att öka annonsörens effekt
F: Hur Schibsted arbetar med styrningar och målgrupper för att öka annonsörens effekt

Schibsted är en av Skandinaviens största mediekoncerner med verksamhet inom bland annat press, media och mobila tjänster. Från att ha jobbat framför allt med tidningar och publikationer är Schibsted idag drivande inom den digitala utvecklingen med bolag som Blocket, Hitta.se och Aftonbladet i sin portfölj. Ulrika Sund berättar om hur de genom styrningar och målgrupper ökar annonsörernas effekt i digitala kanaler.

Anton Vanhatalo Van Rijn SAS
Anton Vanhatalo Van Rijn
F: Att bygga varumärke, sälja och inspirera i sociala medier
F: Att bygga varumärke, sälja och inspirera i sociala medier

Sociala medier har öppnat upp för en ny typ av marknadsföring. Anton Vanhatalo Van Rijn, Digital Marketing Manager på SAS, delar med sig om hur de jobbar med redaktionellt och rörligt content i sociala kanaler. Hur använder SAS sin data och hur jobbar de med sälj och branding tillsammans?

Petra Andersson Fyndiq
Petra Andersson
F: 3 sätt att stärka ett varumärke med sociala medier
F: 3 sätt att stärka ett varumärke med sociala medier

Petra Andersson, Social Media Manager på Fyndiq, om hur Fyndiq arbetar med influencers för att stärka varumärket, inspirerar den yngre målgruppen på Instagram och använder buzzfeed-approachen på Facebook.

Therese Litzen NordeaAlexander Pärleros FramgångspoddenAlexander Pärleros Framgångspodden
Therese Litzén & Alexander Pärleros
F: Nordea satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp
F: Nordea satsar på nya kanaler för att nå en ung målgrupp

Företag måste våga testa ny kanaler och marknasföringsgrepp för att sticka ut och för att nå en kräsen ung målgrupp. Therese Litzén, Nordea och Alexander Pärleros, Framgångspodden berättar om sitt samarbete.

Timo Paulsson Volvo
Timo Paulsson
F: Digital marknadsföring inom bilindustrin - kan jag köpa min bil online?
F: Digital marknadsföring inom bilindustrin - kan jag köpa min bil online?

Timo Paulsson, Senior Director Marketing Platforms Volvo Car Group, berättar om hur Volvo Cars använder digitala marknadsföringsverktyg för att hjälpa kunder världen över att välja och beställa sin Volvo online.

Johan Ydring TUI
Johan Ydring
P: Från Nöjesmasakern till Pewdiepie – om ett medialandskap i förändring
P: Från Nöjesmasakern till Pewdiepie – om ett medialandskap i förändring

Förändring är inte längre något som händer då och då, utan har nu blivit en del av vardagen. Hör Johan Ydring, Head of Media på TUI Nordic, berätta om deras navigering genom ett aldrig stillastående medielandskap.

Magnus Helander Linas Matkasse
Magnus Helander
P: Hur Lina blev en del av folkets vardag
P: Hur Lina blev en del av folkets vardag

Att inspirera familjer till att äta god och sund mat och spara tid när det är som allra mest ont om den – det är tanken bakom Linas Matkasse. Genom effektiv kommunikation och smarta samarbeten har Linas matkasse blivit den ledande aktören på marknaden. Magnus Helander berättar om hur Linas digitala resa ser ut.

Tim Nilsson & Robin Nilsson
P: Från partnersajt till native på riktigt
P: Från partnersajt till native på riktigt

Från att ha varit ett utskällt format är native tillbaka som en effektiv marknadsföringskanal, men bara om det görs på rätt sätt. Tim Nilsson och Robin Nilsson från SvD berättar om företaget resa genom det digitala.

Markus Gustafsson Omni
Markus Gustafsson
P: Att utveckla en produkt tillsammans med målgruppen
P: Att utveckla en produkt tillsammans med målgruppen

Hur blir det när man låter slutkunden vara med på den digitala resan för att föra ett varumärke framåt? Markus Gustafson från Omni berättar om hur de utvecklar produkten, annonsformaten och varumärket tillsammans med läsarna. Transparens, tillit och lyhördhet har tagit Omni långt, på kort tid.

Lars Rystadius Nyköpings KommunPalaemona Mörner NyköpingPalaemona Mörner Nyköping
Lars Rystadius & Palaemona Mörner
O: När kommunen behöver agera på kommersiella villkor
O: När kommunen behöver agera på kommersiella villkor

Campus Nyköping, som är en del av Nyköpings kommun, erbjuder ett brett utbud av yrkeshögskoleutbildningar. Hälften av de studerande bor utanför Nyköping, vissa till och med långt utanför. Samtidigt finns det många andra, både privata och kommunala, utbildningsamordnare i Sverige som också erbjuder YH-utbildningar. Hör Lars och Palaemona berätta hur Campus Nyköping har överträffat sina mål med hjälp av en effektiv digital kommunikationsstrategi.

Emma Sillman Polisen
Emma Sillman
Från radiobil till vardagsrum – så jobbar Polisen med sociala medier
Från radiobil till vardagsrum – så jobbar Polisen med sociala medier

Polisen är största svenska myndigheten på sociala medier med sina 1,7 miljoner följare. Emma berättar om hur polisen skapar engagemang hos allmänheten för att minska brottsligheten och öka tryggheten i Sverige. Hon tar även upp goda exempel och lärdomar inför framtiden.

Robert Forss FörsvarsmaktenJohannes Hellqvist FörsvarsmaktenJohannes Hellqvist Försvarsmakten
Robert Forss & Johannes Hellqvist
O: Relevant, intressant och trovärdig. En inblick i Försvarsmaktens marknadskommunikation.
O: Relevant, intressant och trovärdig. En inblick i Försvarsmaktens marknadskommunikation.

Hör marknadschefen Robert Forss och projektledaren inom marknadskommunikation Johannes Hellqvist berätta om hur Försvarsmakten tog steget in i den digitala världen. Med relevanta referenspunkter i vardagen skapar de intressant, träffsäker kommunikation. De kommer även att prata om Försvarsmaktens träningsklubb, FMTK, som lanserades under våren.

Sandra Thunström Försäkringskassan
Sandra Thunström
O: Ökad service och kortare köer med hjälp av digitala kanaler
O: Ökad service och kortare köer med hjälp av digitala kanaler

Hör Sandra Thunström berätta hur Försäkringskassan arbetar för att ge sina kunder mer service i digitala kanaler. Du får ta del av lyckade och mindre lyckade exempel av deras arbete med kundtjänst i sociala medier. Hon berättar även om deras tjänst ”Personligt webbmöte” där de ger kunder realtidssupport på sin webbplats.

Morgan Olofsson Röda KorsetPaul Jones Winlund Röda KorsetPaul Jones Winlund Röda Korset
Morgan Olofsson & Paul Jones Winlund
O: Digitala kanaler för att förstärka engagemanget
O: Digitala kanaler för att förstärka engagemanget

Som frivilligorganisation använder sig Röda Korset av digitala kanaler för att förstärka det digitala engagemanget. Hör Morgan Olofsson och Paul Jones Winlund berätta om hur de sedan jobbar med att omvandla digitalt engagemang till engagemang IRL.

VARFÖR AWARE DIGITAL MARKETING SUMMIT?

HÖGKVALITATIVA WORKSHOP

Fördjupa dina kunskaper och lär dig nytt. Med workshop inom content marketing och hur du optimerar annonseringen i sociala medier får du konkreta verktyg som förändrar och förbättrar ditt arbete.

HÄNG MED I DIGITALISERINGEN

Som marknadsförare, kommunikatör, redaktör och webbstrateg är det viktigt att ha koll på de senaste trenderna och möjligheterna som digitaliseringen innebär. Den påverkar alla hela branschen och det är viktigt att inte halka efter redan i början.

BREDDA DITT NÄTVERK

Knyt nya kontakter med människor i liknande situation som dig egen, vem vet vad det leder till i framtiden? På plats finns deltagare, partners och talare som alla på ett eller annat sätt har en koppling till digital marknadsföring.

TVÅ SPÅR

På vissa sätt är alla branscher lika, på andra inte. Därför har Aware två spår: privat och offentlig sektor. På så vis får du mest relevant innehåll koppla till ditt arbete.

EXKLUSIVT INNEHÅLL

Talarna, moderatorn och deltagarna delar gärna med sig av sina erfarenheter på scen och i pauserna. Genom att vara på konferensen får du ta del av tal, material, undersökningar etc. som är väldigt svårt att få tag på från annat håll.

DAGSFÄRSKA INSIKTER

I en bransch som ständig förändras kan det vara svårt att få reda på vad som pågår i framgångsrika organisationer just nu. Här delar talarna med sig om aktuella utmaningar, lösningar och insikter.

40

Visuellt innehåll är 40 gånger mer troligt att bli delat i sociala medier.

70

70% av alla svenskar mellan 26-35 besöker Facebook dagligen.

50

50% ökande antalet som lyssnar på poddar under 2015.

WORKSHOPS

Delta på en workshop anpassad till din nivå
Alla kurser hålls av erfarna kursledare som är väl insatta i ämnet

Effektiv marknadsföring och annonsering på sociala medier, Workshop Stockholm 14/11

En workshop för dig som är relativt insatt i annonsering online och vill förstå gränsöverskridande annonsering med onsite/Google/Facebooks fulla potential. Önskar du en överblick av de olika annonseringsformerna, konverterinspixlar, skillnad mellan Googles cookies och Facebooks pixlars funktioner och möjligheter är detta en workshop för dig.

Läs mer

De flesta har gjort marknadsföring på Facebook, få har optimerat annonseringen och ännu färre har utnyttjat dess fulla potential. Denna workshop vänder sig till dig som vill ha fördjupad kunskap i optimering, målgrupps-segmentering, relevans och framtidens annonseringsformer online.

Du lär dig bland annat:
• Optimeringsmöjligheterna med insamlad data på sociala medier
• För och nackdelar med annonsering med Facebook/Instagram
• För och nackdelar med annonsering med Google Adwords
• Annonseringsverktyget Power Editor
• Konverteringspixelns olika möjligheter till re-targeting
• Återannonsering/re-targeting
• Hur man grupperar (segmenterar) sin målgrupp
• Vikten av att ha relevant innehåll
• Hur man kombinerar Facebook och Googles styrkor bäst
• Hur man maximerar konverteringen för en landningssida
• Framtiden på Facebook (Canvas, Lead, Wifi och Atlas)
• Kombinationen SEO – SMO – CRO.

Workshopen hålls av Rikard Lindholm och Tommy Skålberg på Semantiko.

Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen, ta med en bärbar dator.

Content marketing – Från strategi till distribution, Workshop Stockholm 14/11

Allt fler företag har insett att relevant, intressant och engagerande innehåll kan skapa långsiktiga och lojala kundrelationer, engagera olika målgrupper och leda till ökad försäljning. Men hur berättar man rätt historier, och hur lyckas man med content marketing?

Läs mer

Under denna workshop lär du dig grunderna i content marketing och får praktiska verktyg för att skapa en strategi och komma igång. Med hjälp av aktuella case, de senaste insikterna och beprövade modeller får du verktygen som krävs för att berätta bättre historier, bygga en publik och lyckas med content marketing.

Du lär dig bland annat:
• Vad är content marketing, och hur kan jag använda det i min marknadsföring?
• Hur, var och när når jag min målgrupp?
• Hur hittar jag bra historier, och hur berättar jag dem på rätt sätt?
• Hur tar jag fram en effektiv content marketing-strategi?
• Hur skapar jag en content- och kanalplan?
• Hur mäter jag effekten av content marketing?

Workshopen hålls av Björn Owen Glad på Spoon.

Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen, ta med en bärbar dator.

Effektiv marknadsföring och annonsering på sociala medier

Rikard Lindholm Sematiko

Rikard Lindholm, specialiserad på optimering och målgruppsegmentering av annonsering på Facebook, Instagram & LinkedIn. Spetskompetens inom optimeringsverktyg, målgruppsegmentering och konverteringsstrategier av trafik från sociala medier. Grundare av semantiko.com.

Tommy Skålberg Semantiko

Tommy Skålberg, välkänd SEO-strateg med spetskompetens inom SEO & CRO. Erfaren i branschen som tidigare huvudansvarig för utvecklingen och utbildningen av VivaMedias (tidigare Mediaanalys) SEO-strategi 2007-2015. Utbildad webbutvecklare i grunden och en av frontfigurerna inom svensk SEO. Grundare av semantiko.com.

Content marketing – från strategi till distribution

Björn Owen Glad Spoon Agency

Björn Owen Glad är marknadschef på Spoon, Nordens största contentbyrå. Han leder workshops, föreläser och undervisar regelbundet om content marketing, både i Sverige och internationellt. Björn hjälper också företag att ta fram och implementera content marketing-strategier som ger tydlig och mätbar effekt.

TIDIGARE EVENT

Nyfiken på att veta hur det är på våra konferenser? Ta en titt på filmen nedan!

ANALYTICSDAGARNA

Är du eller någon annan i din organisation även intresserad av affärsnyttan av webbanalys och konvertering?
Då kanske Analyticsdagarna är något för er.

PROGRAM

Konferens 15 november

Med reservation för eventuella förändringar.

Timo Paulsson

Digital marknadsföring inom bilindustrin – kan jag köpa min bil online?

Timo Paulsson, Senior Director Marketing Platforms Volvo Car Group, berättar om hur Volvo Cars använder digitala marknadsföringsverktyg för att hjälpa kunder världen över att välja och beställa sin Volvo online.

Therese Litzén och Alexander Pärleros

Nordea satsar på nya kanaler, podden, för att nå en ung målgrupp

Företag måste våga testa ny kanaler och marknasföringsgrepp för att sticka ut och för att nå en kräsen ung målgrupp. Therese Litzén, Nordea och Alexander Pärleros, Framgångspodden berättar om sitt samarbete.

Louise Barnekow

Hur Schibsted arbetar med styrningar och målgrupper för att öka annonsörens effekt

Schibsted är en av skandinaviens stösta mediekoncerner med verksamhet inom bland annat press, media och mobila tjänster. Från att ha jobbat framför allt med tidningar och publiaktioner är Schibsted idag drivande inom den digitala utvecklingen med bolag som Blocket, Hitta.se och Aftonbladet i sin portfölj. Louise Barnekow, produktchef för Schibsted Sales & Inventory, berättar om hur de genom styrningar och målgrupper ökar annönsörernas effekt i digitala kanaler.

Anton Vanhatalo Van Rijn

Att bygga varumärke, sälja och inspirera i sociala medier

Sociala medier har öppnat upp för en ny typ av marknadsföring. Anton Vanhatalo Van Rijn, Digital Marketing Manager på SAS, delar med sig om hur de jobbar med redaktionellt och rörligt content i sociala kanaler. Hur använder SAS sin data och hur jobbar de med sälj och branding tillsammans?

PRIVAT SEKTOR

Johan Ydring

Från Nöjesmasakern till Pewdiepie – om ett medialandskap i förändring

Förändring är inte längre något som händer då och då, utan har nu blivit en del av vardagen. Hör Johan Ydring, Head of Media på TUI Nordic, berätta om deras navigering genom ett aldrig stillastående medielandskap.

Tim Nilsson och Robin Nilsson

Från partnersajt till native på riktigt

Från att ha varit ett utskällt format är native tillbaka som en effektiv marknadsföringskanal. Men bara om det görs på rätt sätt.

Magnus Helander

Att inspirera familjer till att äta god och sund mat och spara tid när det är som allra mest ont om den – det är tanken bakom Linas Matkasse. Genom effektiv kommunikation och smarta samarbeten har Linas matkasse blivit den ledande aktören på marknaden. Magnus Helander berättar om hur Linas digitala resa ser ut.

Markus Gustafsson

Att utveckla en produkt tillsammans med målgruppen

Hur blir det när man låter slutkunden vara med på den digitala resan för att föra ett varumärke framåt? Markus Gustafson från Omni berättar om hur de utvecklar produkten, annonsformaten och varumärket tillsammans med läsarna. Transparens, tillit och lyhördhet har tagit Omni långt, på kort tid.

Petra Andersson

3 sätt att stärka ett varumärke med sociala medier

Petra Andersson, Social Media Manager på Fyndiq, om hur Fyndiq arbetar med influencers för att stärka varumärket, inspirerar den yngre målgruppen på Instagram och använder buzzfeed-approachen på Facebook.

OFFENTLIG SEKTOR

Emma Sillman

Från radiobil till vardagsrum – så jobbar Polisen med sociala medier

Polisen är största svenska myndigheten på sociala medier med sina 1,7 miljoner följare. Emma berättar om hur polisen skapar engagemang hos allmänheten för att minska brottsligheten och öka tryggheten i Sverige. Hon tar även upp goda exempel och lärdomar inför framtiden.

Robert Forss och Johannes Hellqvist

Relevant, intressant och trovärdig. En inblick i Försvarsmaktens marknadskommunikation.

Hör marknadschefen Robert Forss och projektledaren inom marknadskommunikation Johannes Hellqvist berätta om hur Försvarsmakten tog steget in i den digitala världen. Med relevanta referenspunkter i vardagen skapar de intressant, träffsäker kommunikation. De kommer även att prata om Försvarsmaktens träningsklubb, FMTK, som lanserades under våren.

Lars Rystadius och Palaemona Mörner

När kommunen behöver agera på kommersiella villkor

Campus Nyköping, som är en del av Nyköpings kommun, erbjuder ett brett utbud av yrkeshögskoleutbildningar. Hälften av de studerande bor utanför Nyköping,vissa till och med långt utanför. Samtidigt finns det många andra, både privata och kommunala, utbildningsamordnare i Sverige som också erbjuder YH-utbildningar. Hör Lars och Palaemona berätta hur Campus Nyköping har överträffat sina mål med hjälp av en effektiv digital kommunikationsstrategi.

Sandra Thunström

Ökad service och kortare köer med hjälp av digitala kanaler

Hör Sandra Thunström berätta hur Försäkringskassan arbetar för att ge sina kunder mer service i digitala kanaler. Du får ta del av lyckade och mindre lyckade exempel av deras arbete med kundtjänst i sociala medier. Hon berättar även om deras tjänst ”Personligt webbmöte” där de ger kunder realtidssupport på sin webbplats.

Morgan Olofsson och Paul Jones Winlund

Digitala kanaler för att förstärka engagemanget

Som frivilligorganisation använder sig Röda Korset av digitala kanaler för att förstärka det digitala engagemanget. Hör Morgan Olofsson och Paul Jones Winlund berätta om hur de sedan jobbar med att omvandla digitalt engagemang till engagemang IRL.

PROGRAM

Workshops 14 november

Med reservation för eventuella förändringar.

CONTENT MARKETING

Registrering samt frukost.

Mer info kommer inom kort. Se fullständig information under workshops.

Mer info kommer inom kort. Se fullständig information under workshops.

DIGITAL ANNONSERING 

Registrering samt frukost.

Mer info kommer inom kort. Se fullständig information under workshops.

Mer info kommer inom kort. Se fullständig information under workshops.

Mötesplats

Vi träffas på välkomnande Bryggarsalen.

Bryggarsalen

Norrtullsgatan 12N, 113 27 Stockholm

Hållplats: Odenplan

Norrtullsgatan 12N

PARTNERS

Vill du också bli partner? Kontakta johanna@summitandfriends.se för att
gemensamt skapa ett upplägg som passar just er verksamhet.

Bryggarsalen

Bryggarsalen är en unik och K-märkt mötesplats centralt i Stockholm, nära kommunikationer. De tar emot för dagkonferens, seminarium, föreläsning, fest, konsert och andra event. Sällskap på 100-150 personer vistas exklusivt i hela anläggningen. För mingel och konsert tar de emot upp till 360 personer.

Varmt välkommen till Bryggarsalen!

Parapix

Parapix is a production agency specialized in creating high-end digital content.

Spoon Agency
Semantiko

Semantiko MTWABP Sweden AB är experter på digital marknadsföring och hjälper företag att göra besökare till kunder. Företaget bildades i oktober 2015 och bygger på unik kunskap från både Google och Facebook i kombination med webbanalys och konvertering (SEO + SMO + CRO).

Semantiko står för nytänkande och innovation samt håller sig alltid i framkant av den digitala evolutionen. Med sin unika kunskap, uppfinningsrikedom och förmåga att se möjligheter levererar de lösningar som stärker företagens affärer, deras varumärken och digitala utveckling.

Observify

We want the world to find out about you notice you listen to you get to know you experience you engage with you grow with you fall in love with you be loyal to you return to you.

Less Friction

Less Friction är inte en webb- eller designbyrå. Inte heller en digital mediabyrå. Vi är en konverteringsbyrå som hjälper företag, stora som små, att utveckla och optimera sina digitala sälj- och marknadsföringskanaler. Genom att förbättra interna analysprocesser och sättet att kommunicera på webben kan ni omvandla fler besökare till potentiella kunder. Det betyder en högre omsättning, på existerande mediainvestering.

BOKA

14 november: Workshops. 15 november: Konferens.

Alla priser visas exklusive moms.

Super early bird t.o.m. 31/8 – 4490 sek.
Early bird t.o.m 14/10 – 4990 sek.
Ordinarie pris efter 14/10 – 6490 sek.

Workshops: 5690 sek/st.

OBS. Ange koden ADMS3for2 i nästa steg för att gå 3 för 2 på konferensen.

Din bokning har registrerats. Ett mail har skickats till angiven adress.

Hur kom du i kontakt med oss som ledde till denna bokning? (OBS flerval)


Deltagare {{ snf-clone-index-hr }}
  • Konferens
  • Workshop
Faktureringsinformation
×

Anmälningsvillkor

Bokningsvillkor, avbokning och överlåtelse
Anmälan är bindande, men du kan när som helst överlåta din plats till en kollega genom att informera Summit and Friends på boka@summitandfriends.se. Mottar vi din skriftliga avbokning senast 21 dagar före konferensstart får du ett värdebrev på fakturerat belopp. Värdebrevet är giltigt ett år från utfärdandet och kan utnyttjas av dig eller en kollega från din organisation på valfri kurs/evenemang hos Summit and Friends.

I det fall Summit and Friends ställer in ett evenemang (konferens, temadag, middag etc.) krediteras du det inbetalda beloppet. Summit and Friends reserverar sig för ändringar i programmet (t.ex. byte av talare eller lokal).

Betalningsvillkor
Betalning erläggs mot faktura trettio dagar netto.

Information om behandling av personuppgifter
Dina uppgifter behandlas med modern informationsteknik och hanteras i enlighet med personuppgiftslagens föreskrifter (PuL). Du kan läsa om personuppgiftslagen här

Fotografering och filmning
Ibland kan fotografering och filmning ske på våra evenemang. Dessa kan komma att användas i trycksaker, på webben eller i annat kommersiellt material.

KONTAKT

Hej! Tveka inte att kontakta oss ifall du har några frågor kring eventet.

Johanna Karlström
Telefon: 070-757 39 73
Mail: johanna@summitandfriends.se

Johanna round

Meddelande

Email*