Nordens
största event om

den digitala arbetsplatsen


Stort tack till alla talare, deltagare och partners för att ni bidrog till fantastiska dagar!

Hoppas att vi ses igen den 22 november 2017!

Stort grattis till Bonnier Broadcasting, ICA och Telia Company som tilldelades varsin utmärkelse i Nordens Bästa Digitala Arbetsplats!

Nordens största
event om den
digitala arbetsplatsen

Konferens – 17 maj
Workshops – 18 maj

 Förstå – Bemästra – Applicera

Syftet med dagarna är att du ska bli grym på ditt arbete oavsett din relation till den digitala arbetsplatsen och intranätet

Information

Arbetsplatsen är inte en fysisk plats, det är något vi gör. Den digitala arbetsplatsens evolution går hand i hand med transformationen av den fysiska arbetsplatsen. I det nya arbetslivet spenderar vi allt mindre tid vid våra skrivbord vilket ställer krav på en digital arbetsplats/intranät som främjar produktivitet och skapar affärsnytta oavsett tid och rum.

LÄS MER

Begreppet Den Digitala Arbetsplatsen eller Digital Workplace har kommit att bli en starkt växande trend som en följd av ny teknik och förändringar i arbetskulturen. Vad är en digital arbetsplats och vad är intranätets roll i detta?

Den digitala arbetsplatsen är ett perspektiv som möjliggör ett nytt sätt att arbeta. Det är ett mindset och en strategi som utgår från daglig produktivitet och strävar efter att driva beteenden som bidrar till ökad innovation, produktivitet, effektivitet och gynnsam kultur. Den digitala arbetsplatsen handlar om att tillämpa ett användarperspektiv framför ett redaktörsperspektiv. Ett perspektiv som ökar relevans, delaktighet och daglig produktivitet för användarna. Det handlar betydligt mer om kulturell förändring och förståelse för verksamhet än vad det handlar om teknik. Den digitala arbetsplatsen har gjort entré i takt med att det traditionella intranätet har spelat ut sin roll.

Konferens

Att jobba för att den digitala arbetsplatsen och intranätet ska uppnå full potential är inte enkelt. Det är en spännande men utmanande resa. Därför är det viktigt att utbyta erfarenheter och dela med sig av sin kunskap för att nå nya nivåer. Syftet är att du som deltagare ska bli grym på det du gör oavsett din relation till den digitala arbetsplatsen.

LÄS MER

Bli en ännu bättre Rockstar i ditt arbete!

Oavsett vilket skede du/ni är i kopplat till den digitala arbetsplatsens resa så är Digital Workplace Summit en konferens för dig. Här samlas deltagare, talare och partners för att driva utvecklingen kring området framåt.

Områden som kommer lyftas under dagen är Digital Arbetsplats Strategi, Samverkan, Konkreta lösningar, Utformning av arbetsplatsen ur ett digitalt perspektiv, Digitalt Ledarskap, Mätning, Säkerhet, Information och Dokumenthantering, Informationsspridning i det nya intranätet, så skapar du engagemang, UX, Gamification, Intranät och utmärkelsen Nordens Bästa Digitala Arbetsplats.

Utbildningar

Vill du skapa en ännu djupare förståelse kring Gamification, Dokumenthantering, Projektmetodik och UX så kan du gå på olika utbildningar dagen efter konferensen. Ta del av experter tips och konkreta verktyg samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar. Dessa utbildningar tar dig till en ny nivå.

LÄS MER

Läs mer om våra utbildningar längre ner eller klicka på Utbildning i menyn.

Konferens

LÄS MER

Att jobba för att den digitala arbetsplatsen ska uppnå full potential är inte enkelt. Det är en spännande men utmanande resa. Därför är det viktigt att utbyta erfarenheter och dela med sig av sin kunskap för att nå nya nivåer. Syftet är att du som deltagare ska bli grym på det du gör oavsett din relation till den digitala arbetsplatsen. Bli en ännu bättre Rockstar i ditt arbete!

Utbildningar

LÄS MER

Vill du skapa en ännu djupare förståelse kring Gamification, Dokumenthantering, Projektmetodik och UX så kan du gå på olika utbildningar dagen efter konferensen. Ta del av experter tips och konkreta verktyg samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar. Dessa utbildningar tar dig till en ny nivå.

Smarta företag skickar sina skarpaste personer på området
Smarta företag skickar sina skarpaste personer på området

Håll dig uppdaterad inför
nästa konferens via vårt nyhetsbrev 


Håll dig uppdaterad inför
nästa konferens via vårt nyhetsbrev 


Varför ska du gå på Digital Workplace Summit?


 
Kunskapsforum och trendspaning

Ett unikt kunskapsforum där Nordens ledande bolag samlas på ett och samma ställe och diskuterar, berättar och delar med sig av sin kunskap kring den digitala arbetsplatsen.

 
Exklusivt innehåll

Demar sina digitala arbetsplatser. Diskuterar tankar och koncept kring digital arbetsplats samt intranät. Delar med sig av exklusivt presentationsmaterial, konkreta verktyg och tips.

 
Engagemang och nya arbetssätt

Så skapar du engagemang hos dina medarbetare. Dessutom får inspiration kring nya och effektiva arbetssätt som möjliggörs av den digitala arbetsplatsen.

 
Ämnen som kommer beröras

Digital Workplace Strategy, Intranät, UX, Mobilt, Förändringsledning, Social Collaboration, Sök, Säkerhet, Dokumenthantering.

 
Strategier och förståelse för ny teknik

Förstå hur ny innovativ teknik påverkar och möjliggör kring arbetsplatsen. Ta dessutom del av strategier som förebygger förändringsmotstånd vilket är vanligt förekommande.

 
Vinnarna i utmärkelsen

Vinnaren i utmärkelsen Nordens Bästa Digitala Arbetsplats kommer att utses på eventet av en extern jury.

Det oberoende forumet för kunskapsdelning

Läs mer

Arbetsplatsens brister i siffror


Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Blogg


Besök vår blogg för mer information och inspiration kring den digitala arbetsplatsen. Nedan ser du ett urval.

Tack till våra Partners


Vi älskar dessa varumärken, det kommer du också att göra. Vill du också bli partner? Kontakta edward.ringborg@summitandfriends.se för att gemensamt skapa ett upplägg som passar just er verksamhet.

Kontakt


Tveka inte på att kontakta oss om du har några frågor

Edward Ringborg
Telefon: +46760068007
Mail: edward.ringborg@summitandfriends.se

Meddelande

Email*

Kontakt


Vid frågor, kontakta oss gärna

Edward Ringborg
Telefon: +46760068007
Mail: edward.ringborg@summitandfriends.se

MICROSOFT

Kan dina anställda arbeta tillsammans var de än är? Kan du på ett enkelt sätt lägga till nya anställda och de verktyg de behöver? Är du förberedd på oväntade driftstopp? Kan du anpassa din datalagring i takt med att behoven växer? Är dina mobila enheter skyddade? Känner du kunderna bättre än vad dina konkurrenter gör? Är dina företagsdata säkerhetskopierade?

Planera din egen väg till det moderna företaget. Med digitala lösningar från Microsoft kan du tillgodose företagets behov med den senaste tekniken.

AVANTIME

På Avantime Group utvecklar vi digitala affärslösningar, strategier och integrerad marknadsföring med målsättning att skapa konkurrensfördelar och mätbara resultat för våra uppdragsgivare. Vi gör detta genom att skapa synergier mellan våra fem affärsområden Management, Marketing, Media, Creative och Development. Vi producerar bland annat tekniska förstudier, webbtillämpningar, intranätlösningar, iPhone- och Android-appar samt marknadsplaner för digital media.

SPINTR

Spintr erbjuder företag och kommuner en modern intranätlösning som enkelt kan startas igång på webben. Genom mindre fokus på teknik och mer fokus på innehåll och användare har Spintr idag över 50 000 nöjda användare. Testa gratis på www.spintr.com

Varför välja Spintr som plattform och tjänst för ert intranät? Här följer några av våra många fördelar:

-Obefintlig projektrisk – startklar molntjänst
-Okomplicerat projekt utan konsulter och partners
-Färdiga integrationer
-Standardiserad teknik
-Tilltalande gränssnitt och låg användartröskel
-Nöjda kunder inom offentlig och privat sektor
-Nya funktioner fyra gånger per år

APEGROUP

Apegroup är en Stockholmsbaserad digital studio som hjälper företag att designa, utveckla och förvalta digitala produkter, innehåll och affärer.

Sedan starten 2001 så har vi levererat 100-tals digitala initiativ som drivit, tillväxt, lönsamhet och värde för kunder som McDonald’s, ICA, Hemnet, MTG, Fortum, TV4, IKEA, Hyreslandslaget och Söderberg & Partners mfl

DIWO

WHAT WE DO
We drive engagement and productivity by moving away from traditional intranets towards great digital workplaces.

PRESTUDY
Successful digital workplaces spring from the impact of cultural change that leads to a new way of working. The road to success is about backing off the solution and start with the questions “why”, “who” and “what”. Prior to identifying the best possible digital solution, we first have to understand the user behaviors and how they contribute to various effect areas and strategic targets. The Diwo teams adapt a well-proven pre-study methodology ensuring a successful digital and cultural transformation. A methodology that starts with inspiration from case studies to show what is possible and to create a feeling of “wow” in your organisation that smoothens your digital transformation.

AGILE DEVELOPMENT
The Diwo teams are highly skilled and experienced in agile development. We focus on continuous improvement, scope flexibility, team input, and delivering essential quality products within the digital workplace.

PROACTIVE GOVERNANCE
We believe in a proactive governance model including the strategic perspective of the digital workplace. This way we can ensure an intuitive digital experience for the employees and align the digital workplace features with the overall strategic business targets.

HIQ

HiQ skapar en bättre värld genom att förenkla och förbättra människors liv med teknik och kommunikation.

Vi är en given partner till alla som vill skapa resultat som gör skillnad i en digitaliserad värld. HiQ har fler än 1500 specialister och finns i fyra länder. Bolaget grundades 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

Vi är ett ledande nordiskt bolag med både regionala och globala kunder. Vår bredd gör att vi i dag jobbar på alla nivåer hos våra kunder – med IT och FoU såväl som på marknads- och affärsutvecklingssidan. Vi verkar inom alla typer av branscher och hjälper organisationer att stärka sin affär, förenkla för sina användare och effektivisera sina verksamheter.

Sitevision

SiteVision är en plattform för portalintegration och webbpublicering (CMS), innehållande en mängd färdiga verktyg som du använder när du bygger din webbplats. SiteVision kombinerar avancerad funktionalitet med ett lättlärt och användarvänligt gränssnitt. Det är ett flexibelt system som passar alla – från det lilla företaget till stora organisationer. SiteVision erbjuder många moduler som du bygger upp en webbsida med. Ska du lägga till en bild på webbsidan använder man en bildmodul, ska man lägga till en enkät använder man en enkätmodul osv. I SiteVision finns också många funktioner för att underlätta för redaktören. Funktionerna är inbyggda i SiteVision och hanteras ofta centralt. Det finns allt ifrån onlinehjälp till publiceringsflöden till kvalitetskontroll av webbsidorna (länk, validerings och tillgänglighetskontroll.

DELL EMC

Dell EMC, en del av Dell Technologies, levererar affärskritisk infrastruktur till organisationer som vill bygga sin digitala framtid, omvandla sin IT-miljö och skydda sin absolut viktigaste tillgång: information. Företaget har branschens mest omfattande och innovativa teknikportfölj, med lösningar för bland annat konvergerad infrastruktur, servrar, lagring och datasäkerhet – allt en organisation behöver för att modernisera, automatisera och omvandla sin verksamhet med hjälp av molnbaserade applikationer och big data-lösningar.

Telia

WE ARE THE NEW GENERATION TELCO

Telia Company have 19,800 talented colleagues serve millions of customers every day in one of the world’s most connected regions. With a strong connectivity base, they’re the hub in the digital ecosystem, empowering people, companies and societies to stay in touch with everything that matters 24/7/365 – on their terms. Headquartered in Stockholm, the heart of innovation and technology, they’re set to change the industry and bring the world even closer for our customers.

Precio Fishbone

Precio och Fishbone Systems har nyligen gått samman och bildat Precio Fishbone. Vi har därmed skapat Sveriges största och ledande specialistföretag inom SharePoint och Office 365. Med 100 SharePoint-konsulter inom kravhantering, projektledning, utveckling och arkitektur, fördelade på 8 platser i Sverige samlar Precio Fishbone marknadens högsta SharePoint-kompetens och erfarenhetsbas. Vår gemensamma erfarenhet summerar upp till drygt 600 genomförda SharePoint-uppdrag omfattande paketerade och skräddarsydda lösningar för intranät, ledningssystem, dokumenthantering, projekthantering, ärendehantering mm. Våra paketerade intranätslösningar har blivit en benchmark för intranätsmarknaden.

REDPILL LINPRO

Redpill Linpro is laying the path for the digital transformation of our customers. The three cornerstones of our digital transformation solution is: API & Integration, Automation and DevOps. Focusing on these areas will ensure streamlined development from concept to delivery, creating space for innovation through automation on all levels from information flow to production environments and efficient use and control of information through integration and API management.

XLLNC

Med våra enkla, flexibla IT-lösningar för arbetsplatsen kan du fokusera på det du gör bäst. Vi hjälper dig att utveckla din verksamhet och affär.

Xllnc bildades redan 1993. Vårt fokus har hela tiden legat på en enda sak – att genom den digitala arbetsplatsen göra arbetslivet enklare för våra kunder och deras medarbetare. Vi är specialiserade på de så nödvändiga IT-tjänsterna som kretsar kring den enskilde medarbetarens arbetsplats. Datorer, surfplattor, telefoner och, förstås, skrivare. Vi har förenklat vardagen för 250 000 personer på stora bolag och myndigheter inom en rad olika branscher. Vi brukar kalla dem Workplace Heroes.

ALTRAN

Som världsledande inom digital transformation och innovation hjälper vi våra kunder med information management och digitala arbetsplatser. Under mer än 30 år har Altran levererat lösningar till ledande företag och organisationer inom sektorer som tillverkande industri, bank och finans, offentlig sektor, transport, telekom och life science.

Altran erbjuder både paketerade och skräddasydda lösningar för intranät, samarbete och digitala arbetsplatser på Microsoftplattformen såväl som support- och förvaltningstjänster.

I Skandinavien är Altran representerat i Borlänge, Göteborg, Karlstad, Linköping, Malmö, Stockholm och Oslo med över 500 medarbetare. Globalt finns Altran i över 20 länder med mer än 27 000 medarbetare.

SOLEIL

Soleil är den enda SiteVision-partnern som är helt specialiserad på att bygga intranät på SiteVision. På Soleil tror vi att vi kan göra ditt arbete roligare, enklare och effektivare. Det åstadkommer vi genom att ge dig en digital, social och sökvänlig samarbetsyta. Vi bygger smartare intranät.

Soleil har levererat flera av de mest uppmärksammade intranäten byggda i SiteVision. Exempel på det är: Upplands Väsby kommuns sociala intranät som levererades i tid och 10% under budget, Lidingö stads intranät som vann guldhanden för årets bästa intranät 2014 och Göteborgs stadsmissions intranät som fått uppmärksamhet av bland annat SiteVision, Smarta Intranät och Digital Workplace Summit.

NetRelations

NetRelations är ett framgångsrikt tillväxtbolag som flera år i rad har blivit utsedda till både Gasell-vinnare och Superföretag av Veckans Affärer.

Vi hjälper våra kunder att ta rätt position i den digitala förändringen. Med design som metod och kundupplevelsen i fokus utmanar vi föråldrade strategier och formar nya digitala affärsmöjligheter. Dessa förverkligar vi med en teknisk leverans i världsklass. På våra tre kontor finns sammanlagt ca 95 passionerade medarbetare i form av strateger, interaktionsdesigners, grafiska designers, systemutvecklare, testare, gränssnittsutvecklare och projektledare.

Vi brinner för att skapa digitala lösningar i form av webbplatser, e-handelslösningar och intranät som sätter användarens upplevelse främst och skapar effekt för våra uppdragsgivare. Under åren har vi skapat målinriktade lösningar på framförallt Episerver och SharePoint till uppdragsgivare som bland annat Sandvik, Nobia, Svenskt Tenn, Nacka kommun, BillerudKorsnäs, Medborgarskolan, Folktandvården, HusmanHagberg, Hultafors Group, Bjurfors och Svenska Fotbollförbundet.

BOOL

Bool startade våren 2008 med väldigt tydliga mål redan från början. Vi skulle helt enkelt bli marknadsledande på portallösningar på Microsoft SharePoint i Sverige. Situationen var spännande för det fanns ett stort behov av kompetens hos kunderna men få leverantörer som kunde bemästra tekniken. Vilket är sant även idag.