Nordens
största event om

den digitala arbetsplatsen


Konferens – 22 november
Workshops – 23 november

Nordens största
event om den
digitala arbetsplatsen

Konferens – 22 november
Workshops – 23 november

Förstå – Bemästra – Applicera

Syftet med dagarna är att du ska bli grym på ditt arbete oavsett din relation till den digitala arbetsplatsen och intranätet

Information

I det nya arbetslivet spenderar vi allt mindre tid vid våra skrivbord vilket ställer krav på en digital arbetsplats som främjar produktivitet och skapar affärsnytta oavsett tid och rum.

Konferens

Att jobba för att den digitala arbetsplatsen och intranätet ska uppnå full potential är inte enkelt. Det är en spännande men utmanande resa. Ta del av best practice och konkreta lösningar.

Utbildningar

Vill du skapa en ännu djupare förståelse kring Gamification, Dokumenthantering och GDPR, Från Intranät till Digital Arbetsplats, Användarvänlighet och Sharepoint?

Konferens
Utbildningar
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET

Talare hösten 2017


Vi är stolta över att presentera våra fantastiska talare

ViktorWallstrom
tele2

Viktor Wallström

Embracing a digital first mindset
– The Tele2 perspective

LenaHilderberg
Bonnier_broadcasting

Lena Hildeberg

Best of breed inom
samverkan och kommunikation

NicolasZavala
benify

Nicolas Zavala

Nå ut till dina medarbetare med rätt
digitala verktyg och metoder

Microsoft_anna
microsoft_

Anna Ström

Att mäta en digital arbetsplats,
trender och digitalt ledarskap

JohanBook
motivationsbyran_250x80

Johan Book

Så förkortar du tiden från strategiskt
beslut till uppnådd effekt

Lifesum_MariahVictoria
lifesum

Mariah Strengnell & Victoria Bastide

How Lifesum adopts gamification in both
product & organisational development

StefanJansson
arbetsformedlingen

Stefan Jansson

Sharepoint med fokus på Samverkan och
Dokumenthantering

ht16-Diwo-Gustav
diwo

Gustav Molnar, Moderator

Vad är en digital arbetsplats, vilka aspekter är viktiga
och hur lyckas du med en förändringsresa?

AnnelieFriman
danderydskommun

Annelie Friman

En digital förändringsresa internt med fokus på digital arbetsplats, intranät och ett digitalt mind-set.

nbda-black

www.digitalworkplaceawards.com

Summering, erfarenheter och tips
från vårens utmärkelse och bidrag

Talare hösten 2017


Vi är stolta över att presentera våra fantastiska talare

Workshops hösten 2017

WS_anvandarvanlighet

Skapa en digital arbetsplats där tjänster och kanaler samspelar för att stödja medarbetarna

WS_gamification

Så skapar du
medarbetarengagemang

WS_anvandarvanlighet

Så förkortar du tiden från strategiskt
beslut till uppnådd effekt

WS_gdpr

Så skapar du struktur och processer
kring informationshantering

Vikten av förståelse för att skapa aktiva och nöjda slutanvändare med hög produktivitet

WS_anvandarvanlighet

Skapa tjänster och kanaler som samspelar

WS_gamification

Så skapar du engagemang hos dina medarbetare

WS_intranat

Så förkortar du tiden från strategiskt beslut till uppnådd effekt

gdpr

Så skapar du struktur och processer kring informationshantering

WS_office

Vikten av förståelse för att skapa aktiva och nöjda slutanvändare med hög produktivitet

Konferens
22 nov, Stockholm

Konferensen hålls på
Hotel Rival, Stockholm

Workshops
23 nov, Stockholm

Välj mellan två olika utbildningar på förmiddagen samt på eftermiddagen.

Konferens
22 nov, Stockholm

Konferensen hålls på
Hotel Rival, Stockholm

Workshops
23 nov, Stockholm

Välj mellan två olika utbildningar på
förmiddagen samt på eftermiddagen.
Kunskapsforum & trendspaning
Engagemang & nya arbetssätt
förståelse för ny teknik
Exklusivt innehåll

Ett unikt kunskapsforum där Nordens ledande bolag samlas på ett och samma ställe och diskuterar, berättar och delar med sig av sin kunskap kring den digitala arbetsplatsen.

Så skapar du engagemang hos dina medarbetare. Dessutom får inspiration kring nya och effektiva arbetssätt som möjliggörs av den digitala arbetsplatsen.

Förstå hur ny innovativ teknik påverkar och möjliggör kring arbetsplatsen. Ta dessutom del av strategier som förebygger förändringsmotstånd vilket är vanligt förekommande.

Demar sina digitala arbetsplatser. Diskuterar tankar och koncept kring digital arbetsplats samt intranät. Delar med sig av exklusivt presentationsmaterial, konkreta verktyg och tips.

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Tack till våra Partners


Vi älskar dessa varumärken, det kommer du också att göra. Vill du också bli partner? Kontakta edward.ringborg@summitandfriends.se för att gemensamt skapa ett upplägg som passar just er verksamhet.

Early Bird - Gå fyra för tre med koden: 4for3dws

Boka

Boka


Vi är glada att du vill joina Nordens största event om den digitala arbetsplatsen och intranätet. Glöm inte att du kan välja mellan många olika alternativ, konferens, utbildningar och kombinera dessa. Är ni många som ska gå så hör av er för paketpris.

Priser

Konferens
Pris: 7 800 kr exkl. moms

Workshops
Varje workshop är 3 h vilket gör att du kan gå 2 olika workshops under dagen – en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Det finns möjlighet att välja mellan två olika utbildningar på förmiddagen samt på eftermiddagen.

Workshops (halvdag): 3 500 kr exkl. moms
Utbildning Office 365: 8 400 kr exkl. moms

Din bokning har registrerats. Ett mail har skickats till angiven adress.

Hur kom du i kontakt med oss som ledde till denna bokning? (OBS flerval)


Deltagare {{ snf-clone-index-hr }}
  • Konferens
  • Workshop
Faktureringsinformation
×

Anmälningsvillkor

Bokningsvillkor, avbokning och överlåtelse
Anmälan är bindande, men du kan när som helst överlåta din plats till en kollega genom att informera Summit and Friends på boka@summitandfriends.se. Mottar vi din skriftliga avbokning senast 21 dagar före konferensstart får du ett värdebrev på fakturerat belopp. Värdebrevet är giltigt ett år från utfärdandet och kan utnyttjas av dig eller en kollega från din organisation på valfri kurs/evenemang hos Summit and Friends.

I det fall Summit and Friends ställer in ett evenemang (konferens, temadag, middag etc.) krediteras du det inbetalda beloppet. Summit and Friends reserverar sig för ändringar i programmet (t.ex. byte av talare eller lokal).

Betalningsvillkor
Betalning erläggs mot faktura trettio dagar netto.

Information om behandling av personuppgifter
Dina uppgifter behandlas med modern informationsteknik och hanteras i enlighet med personuppgiftslagens föreskrifter (PuL). Du kan läsa om personuppgiftslagen här

Fotografering och filmning
Ibland kan fotografering och filmning ske på våra evenemang. Dessa kan komma att användas i trycksaker, på webben eller i annat kommersiellt material.

Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Blogg


Besök vår blogg för mer information och inspiration kring den digitala arbetsplatsen

Mötesplats

Har du bokat konferens och/eller workshop?
Se vart du ska befinna dig genom ikonerna nedan
  • Konferens

    Konferensen håller till på anrika Hotel Rival
    Adress: Mariatorget 3, 118 91 Stockholm
    Närmsta tunnelbanestation: Mariatorget
    För vägbeskrivning klicka här

  • Utbildningar

    Utbildningar hålls på Summit, Hötorget
    Adress:  Sveavägen 9, 111 57 Stockholm
    Närmsta tunnelbanestation: Hötorget
    För vägbeskrivning klicka här

Kontakt

Tveka inte över att kontakta oss
om du har några frågor.

Edward Ringborg

Telefon: +46760068007
Mail: edward.ringborg@summitandfriends.se

Kontakt


Vid frågor kontakta oss gärna

Edward Ringborg
Telefon: +46760068007
Mail: edward.ringborg@summitandfriends.se

Om den digitala
arbetsplatsen

Begreppet Den Digitala Arbetsplatsen eller Digital Workplace har kommit att bli en starkt växande trend som en följd av ny teknik och förändringar i arbetskulturen. Vad är en digital arbetsplats och vad är intranätets roll i detta?

Den digitala arbetsplatsen är ett perspektiv som möjliggör ett nytt sätt att arbeta. Det är ett mindset och en strategi som utgår från daglig produktivitet och strävar efter att driva beteenden som bidrar till ökad innovation, produktivitet, effektivitet och gynnsam kultur. Den digitala arbetsplatsen handlar om att tillämpa ett användarperspektiv framför ett redaktörsperspektiv. Ett perspektiv som ökar relevans, delaktighet och daglig produktivitet för användarna. Det handlar betydligt mer om kulturell förändring och förståelse för verksamhet än vad det handlar om teknik. Den digitala arbetsplatsen har gjort entré i takt med att det traditionella intranätet har spelat ut sin roll.

DSC_0056

Om Konferensen

Bli en ännu bättre Rockstar i ditt arbete!

Oavsett vilket skede du/ni är i kopplat till den digitala arbetsplatsens resa så är Digital Workplace Summit en konferens för dig. Här samlas deltagare, talare och partners för att driva utvecklingen kring området framåt.

Områden som kommer diskuteras under dagen är Digital Arbetsplatsstrategi, Samverkan, Utmaningar och Konkreta lösningar, Utformning av arbetsplatsen ur ett digitalt perspektiv, Digitalt Ledarskap, Mätning, Säkerhet, Information och Dokumenthantering, GDPR, Informationsspridning i det nya intranätet, så skapar du Engagemang, Mätning och Effekt, UX, Gamification, Intranät och utmärkelsen Nordens Bästa Digitala Arbetsplats.

DSC_0056

Om workshops kopplade till den digitala arbetsplatsen

Vill du skapa en ännu djupare förståelse kring Gamification, Dokumenthantering med GDPR, Projektmetodik och Anändarvänlighet så kan du gå på olika utbildningar dagen efter konferensen. Dessutom lanserar vi en ny utbildning som handlar om Office 365 med Sharepoint som fokus.

Ta del av experter tips och konkreta verktyg samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar. Dessa utbildningar tar dig till en ny nivå.

Läs mer om våra utbildningar längre ner eller klicka på Utbildning i menyn.

 
DSC_0056

Om Konferensen

Bli en ännu bättre Rockstar i ditt arbete!

Oavsett vilket skede du/ni är i kopplat till den digitala arbetsplatsens resa så är Digital Workplace Summit en konferens för dig. Här samlas deltagare, talare och partners för att driva utvecklingen kring området framåt.

Om Workshops

Vill du skapa en ännu djupare förståelse kring Gamification, Dokumenthantering med GDPR, Projektmetodik och Anändarvänlighet så kan du gå på olika utbildningar dagen efter konferensen. Dessutom lanserar vi en ny utbildning som handlar om Office 365 med Sharepoint som fokus.

Ta del av experter tips och konkreta verktyg samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar.

Embracing a digital first mindsetViktorWallstrom
– The Tele2 perspective

Viktor Wallström

Tele2 har gjort och gör en omfattande förändringsresa kring nya arbetsätt kopplat till en modern arbetsplats. Tele2 har implementerat Aktivitetsbaserat arbetsätt och kontor och har dessutom under samma tidsperiod lanserat en ny digital arbetsplats. En omfattande och spännande resa som ställt höga krav på alla medarebetare. Vad har de största utmaningarna varit? Vilka är de viktigaste erfarenheterna och hur har Tele2 lyckats bygga en digital arbetsplats med hög aktivitet och produktivitet hos sina medarbetare? Vilka är de 5 största tipsen vid denna typ av förändringsresa? 

Best of breedLena_Hildeberg
inom samverkan och kommunikation

Lena Hildeberg

Bonnier Broadcasting har de senaste året satsat på en omfattande förändringsresa kring arbetsplatsen både fysiskt och digitalt. Bonnier har varit starka på det redationella perspektivet länge gällande intranätet men har på senare tid satsat på helheten kring en digital arbetsplats och fick i våras en utmärkelse i Digital Workplace Awards med motiveringen: ”Med utgångspunkt att bli en mer innovativ och samarbetsorienterad organisation i en allt mer disruptiv omvärld har denna organisation visat sig vara ett föredöme i att leda förändringsresan från silos till värdenätverkande. Med ett ”best of breed mindset” och ett engagerande digitalt kontor bestående av smarta funktioner för kommunikation och samarbete, samt en tydlig strategi för arbetsmiljön som helhet, har denna organisation framgångsrikt förenklat vardagen för medarbetarna. Genom att fokusera på självledarskap, värderingar och kultur har organisationen satt människor i framsätet på den digitala resan.”

Lena kommer att berätta om hur de arbetat med best of breed och ge konkreta tips på hur de har lyckats med sin resa.

Nå ut till dina medarbetareNicolas_Zavala
med rätt digitala verktyg och metoder

Nicolas Zavala

Benify är ett snabbväxande tillväxtbolag med 220 medarebetare som har ett mycket entreprenöriellt mind-set där samverkan, att information sprids effektivt och engagemang är mycket centralt. Nicolas kommer berätta om Benifys erfarenheter kring:

– Utmaningarna med att den ”moderna arbetsplatsen” ofta inte är ett fysiskt kontor. Hur tillämpar man då en digital arbetsplats situationsanpassat? Exempelvis i  tillverkningsindustrin där nästan ingen sitter framför datorn?
– Effektiva kommunikationskanaler att engagera en ”Arbetare” vs ”Tjänstearbetare”.
– Hur använder man data och statistik för att skapa en plan för att succesiv digitalisera processer som gör att medarbetaren engageras oavsett position och ålder?

Att mäta en digital Anna_Strom
Arbetsplats, trender och digitalt ledarskap

Anna Ström

Vilka trender och vad för typ av framtidstänk har Microsoft kring den digitala arbetsplatsen? Anna kommer även berätta kring vikten av mätbarhet inom den digitala arbetsplatsen, hur du kan göra detta samt hur du tar till vara på datan. Till sist kommer Anna även tala om hur din organisation kan jobba med det digitala ledarskapet kring den digitala arbetsplatsen, varför det är så viktigt samt ge konkreta tips och verktyg.

 

Microsoft har jobbat enligt det som kallas Det Nya Arbetslivet i många år nu, och har en hel del lärdomar från den förändringsprocess man går igenom för att anpassa sig till en modernt arbetssätt. Det handlar om att få ihop de tre grundstenarna – tekniken, platsen och människan. Anna Ström, som jobbat på Microsoft i 9 år, berättar om Det nya arbetslivet ur ett digitalt perspektiv för att möte dagens behov och krav. Dessutom arbetar Microsoft med väldigt många bolag kopplat till den digitala arbetsplatsen vilket gör att erfarenheter, feedback och kunslap ständigt samlas in.

Så förkortar du tiden frånJohan_Book
strategiskt beslut till uppnådd effekt

Johan Book

Johan Book har de senaste femton åren arbetat och fokuserat på att utveckla organisationers förmåga att gå från strategiskt beslut till uppnådd effekt. Att öka förmågan att lyckas med era strategigenomföranden och utveckla er förmåga att förändras och uppnå satta effektmål.

Fokus ligger på att genom ett gott ledarskap och ledningskommunikation skapa motiverade medarbetare som glatt arbetar enligt lagda strategier. Vilka verktyg behöver du för att på ett framgångsrikt sätt ska kunna leda och driva digitaliseringen i din organisation? Hur ska du agera för att bidra till att öka takten i den digitala transformationen? Vad krävs för att förkorta tiden från strategiskt beslut till uppnådd effekt? Vilka konkreta delar är avgörande för ett framgångsriks digitalt ledarskap?Med utgångspunkt i den senaste forskningen gällande motivation, målprogress och vad som krävs för att förändra mänskliga beteenden.

Du får ta del av verktyg och insikter kring hur du ska leda en allt snabbare digital transformation och samtidigt bygga starka team, utveckla ledar- och medarbetarskap, öka välmåendet och minska stressen – allt för att skapa en effektiv och välmående organisation.

• Vilka grundförutsättningar som krävs
• Hur du ska motivera och förankra planerna
• Vad som driver och motiverar medarbetarna
• Mäta rätt saker – vad, varför och hur?
• Hur du tar action på mätresultaten på ett smart sätt
• Hur du bör arbeta med kommunikation kopplat till förändringen

Johan Book har de senaste femton åren arbetat och fokuserat på att utveckla organisationers förmåga att gå från strategiskt beslut till uppnådd effekt. Med sin långa erfarenhet av intern- och ledningskommunikation är han en flitigt anlitad rådgivare, föreläsare och utbildare i ämnet.

How Lifesum adopts gamification in both product & organisational developmentLifesum

Mariah Strengnell & Victoria Bastide

What does Slack, fail cakes and push notifications have in common? Victoria Bastide, CTO and Mariah Strengnell, Product Owner at Lifesum will tell you

Sharepoint med fokus på Samverkan, Dokumenthantering och GDPRStefan_Jansson

Stefan Jansson

Stefan kommer berätta om Arbetsförmedlingens dokumenthantering och hur de kopplar detta med GDPR. Stefan kommer dessutom att tala kring vikten av verktyg som gynnar Collaboration i myndighetens förnyelseresa och hur intern digitalisering måste vara intelligent och enkel.

Arbetsförmedlingen har över 10 000 medarbetare och har lanserat, efter en omfattande förändringsresa, Sharepoint för sina medarbetare. Stefan kommer att avsluta med att konkretisera tips, och do’s and dont’s kopplat till denna resa. 

Vad är en digital arbetsplatsLena_Hildeberg
och vilka aspekter är viktiga?

Gustav Molnar, dagens moderator

Gustav kommer konkretisera vad en digital arbetsplats är och vilka aspekter är viktiga att ta hänsyn till när du ska börja eller är mitt uppe i en förändringsresa. Hur skapar vi rätt mind-set, sätter rätt förväntningar och scope? Hur anpassar hen en effektiv digital arbetsplats på just din arbetsplats? Hur knyter du ihop säcken i djungeln av verktyg och system som ska syfta till att förenkla vardagen för medarbetare och som i slutändan ska skapa affärsnytta och engagerade medarbetare? Gustav kommer försöka konkretisera ner sina konkreta tips på lyckade resor utifrån sina erfarenheter genom åren.

En digital förändringsresa internt med fokus på digital arbetsplats, intranät och ett digitalt mind-set

Annelie_Friman

Annelie Friman

Danderyds Kommun gör en stor förändringsresa med fokus på att skapa förståelse kring vikten av att göra digitala förändringar. Att implementera nya system, nytt intranät och nya verktyg ur ett tekniskt perspektiv är absolut inte det svåraste utan det är att involvera och skapa engagemang hos alla medarbetare är utmaningen. Att få dem att förstå mernyttan av de förändringar som görs oavsett om det är teknik eller nya arbetssätt som gäller. Det är mind-set som är viktigt. Danderyd kommer den närmaste tiden att satsa på interna utbildningar och inspirationsprogram hos alla ledare för att skapa bra ambassadörer och ledare i förändringsresan. Annelie kommer ge tips och erfarenheter kring förändringsresan de genomgår. Allt från kartläggning av en lyckad resa mot en digital arbetsplats till scope kring vad som är viktigt att tänka på när hen har alla typer av personer, medarbetare utspritt på olika orter i sin organisation.

Annelie har stor erfarenhet av projekt och förändringsresor kopplade till den digitala arbetsplatsen då hon tidigare även arbetat som konsult, på andra arbetsplatser och inom olika branscher.

www.digitalworkplaceawards.com Stefan_Jansson

Under denna session kommer erfarenheter från vårens upplaga av Nordens Bästa Digitala Arbetsplats att diskuteras. Vad ser vi för trender? Vad är utmaningarna för alla organisationer som genomgår en förändring kring den digitala arbetsplatsen? Vi kommer också att förmedla tips och do’s and don’ts utifrån vad alla inlämnade bidrag har lyft. 

Embracing a digital first mindset – The Tele2 perspective

Viktor Wallström

Tele2 har gjort och gör en omfattande förändringsresa kring nya arbetsätt kopplat till en modern arbetsplats. Tele2 har implementerat Aktivitetsbaserat arbetsätt och kontor och har dessutom under samma tidsperiod lanserat en ny digital arbetsplats. En omfattande och spännande resa som ställt höga krav på alla medarebetare. Vad har de största utmaningarna varit? Vilka är de viktigaste erfarenheterna och hur har Tele2 lyckats bygga en digital arbetsplats med hög aktivitet och produktivitet hos sina medarbetare? Vilka är de 5 största tipsen vid denna typ av förändringsresa?

Best of breed
inom samverkan och kommunikation

Lena Hildeberg

Bonnier Broadcasting har de senaste året satsat på en omfattande förändringsresa kring arbetsplatsen både fysiskt och digitalt. Bonnier har varit starka på det redationella perspektivet länge gällande intranätet men har på senare tid satasat på helheten kringd en digitala arbetsplatsen och fick i våras en utmärkelse i Digital Workplace Awards med motiveringen: ”Med utgångspunkt att bli en mer innovativ och samarbetsorienterad organisation i en allt mer disruptiv omvärld har denna organisation visat sig vara ett föredöme i att leda förändringsresan från silos till värdenätverkande. Med ett ”best of breed mindset” och ett engagerande digitalt kontor bestående av smarta funktioner för kommunikation och samarbete, samt en tydlig strategi för arbetsmiljön som helhet, har denna organisation framgångsrikt förenklat vardagen för medarbetarna. Genom att fokusera på självledarskap, värderingar och kultur har organisationen satt människor i framsätet på den digitala resan.”

Lena kommer att berätta om hur de arbetat med best of breed och ge konkreta tips på hur de har lyckats med sin resa.

Nå ut till dina medarbetare
med rätt digitala verktyg och metoder

Nicolas Zavala

Benify är ett snabbväxande tillväxtbolag med 220 medarebetare som har ett mycket entreprenöriellt mind-set där samverkan, att information sprids effektivt och engagemang är mycket centralt. Nicolas kommer berätta om Benifys erfarenheter kring:

– Utmaningarna med att den ”moderna arbetsplatsen” ofta inte är ett fysiskt kontor. Hur tillämpar man då en digital arbetsplats situationsanpassat? Exempelvis i tillverkningsindustrin där nästan ingen sitter framför datorn?- Effektiva kommunikationskanaler att engagera en ”Arbetare” vs ”Tjänstearbetare”.
– Hur använder man data och statistik för att skapa en plan för att succesiv digitalisera processer som gör att medarbetaren engageras oavsett position och ålder?

Att mäta en digital Arbetsplats, trender och digitalt ledarskap

Anna Ström

Vilka trender och vad för typ av framtidstänk har Microsoft kring den digitala arbetsplatsen? Anna kommer även berätta kring vikten av mätbarhet inom den digitala arbetsplatsen, hur du kan göra detta samt hur du tar till vara på datan. Till sist kommer Anna även tala om hur din organisation kan jobba med det digitala ledarskapet kring den digitala arbetsplatsen, varför det är så viktigt samt ge konkreta tips och verktyg.

Så förkortar du tiden från strategiskt beslut till uppnådd effekt

Johan Book

Johan Book har de senaste femton åren arbetat och fokuserat på att utveckla organisationers förmåga att gå från strategiskt beslut till uppnådd effekt. Att öka förmågan att lyckas med era strategigenomföranden och utveckla er förmåga att förändras och uppnå satta effektmål.

Du får ta del av verktyg och insikter kring hur du ska leda en allt snabbare digital transformation och samtidigt bygga starka team, utveckla ledar- och medarbetarskap, öka välmåendet och minska stressen – allt för att skapa en effektiv och välmående organisation.

How Lifesum adopts gamification in both product & organisational development

Mariah Strengnell & Victoria Bastide

What does Slack, fail cakes and push notifications have in common? Victoria Bastide, CTO and Mariah Strengnell, Product Owner at Lifesum will tell you

Sharepoint med fokus på Samverkan och Dokumenthantering

Stefan Jansson

Stefan kommer berätta om Arbetsförmedlingens dokumenthantering och hur de kopplar detta med GDPR. Stefan kommer dessutom att tala kring vikten av verktyg som gynnar Collaboration i myndighetens förnyelseresa och hur intern digitalisering måste vara intelligent och enkel.

Arbetsförmedlingen har över 10 000 medarbetare och har lanserat, efter en omfattande förändringsresa, Sharepoint för sina medarbetare. Stefan kommer att avsluta med att konkretisera tips, och do’s and dont’s kopplat till denna resa.

Vad är en digital arbetsplats, vilka aspekter är viktiga och hur lyckas du med en förändringsresa?

Gustav Molnar

Gustav kommer konkretisera vad en digital arbetsplats är och vilka aspekter är viktiga att ta hänsyn till när du ska börja eller är mitt uppe i en förändringsresa. Hur skapar vi rätt mind-set, sätter rätt förväntningar och scope? Hur anpassar hen en effektiv digital arbetsplats på just din arbetsplats? Hur knyter du ihop säcken i djungeln av verktyg och system som ska syfta till att förenkla vardagen för medarbetare och som i slutändan ska skapa affärsnytta och engagerade medarbetare? Gustav kommer försöka konkretisera ner sina konkreta tips på lyckade resor utifrån sina erfarenheter genom åren.

En digital förändringsresa internt med fokus på digital arbetsplats, intranät och ett digitalt mind-set.

Annelie Friman

Danderyds Kommun gör en stor förändringsresa med fokus på att skapa förståelse kring vikten av att göra digitala förändringar. Att implementera nya system, nytt intranät och nya verktyg ur ett tekniskt perspektiv är absolut inte det svåraste utan det är att involvera och skapa engagemang hos alla medarbetare är utmaningen. Att få dem att förstå mernyttan av de förändringar som görs oavsett om det är teknik eller nya arbetssätt som gäller. Det är mind-set som är viktigt. Danderyd kommer den närmaste tiden att satsa på interna utbildningar och inspirationsprogram hos alla ledare för att skapa bra ambassadörer och ledare i förändringsresan. Annelie kommer ge tips och erfarenheter kring förändringsresan de genomgår. Allt från kartläggning av en lyckad resa mot en digital arbetsplats till scope kring vad som är viktigt att tänka på när hen har alla typer av personer, medarbetare utspritt på olika orter i sin organisation.

Annelie har stor erfarenhet av projekt och förändringsresor kopplade till den digitala arbetsplatsen då hon tidigare även arbetat som konsult, på andra arbetsplatser och inom olika branscher.

Användarvändlighet

skapa en digital arbetsplats där tjänster och kanaler samspelar harmoniskt för att stödja medarbetarna bättre

Verkligheten vi lever i blir mer och mer komplex och användarnas förväntningar bara ökar. Tiden är förbi när man kunde välja en plattform för alla interna applikationer och tjänster.

Din digitala arbetsplats består idag av ett ekosystem av tjänster och upplevelser som allihop syftar till att underlätta ditt arbete på olika sätt. Därför kan vi inte arbeta med användarupplevelsen i en kanal i taget, vi måste lyfta blicken och ta ett helhetsgrepp kring den digitala arbetsplatsen med allt vad den innefattar.

Då kan vi organisera oss för att styra helheten av vår digitala arbetsplats istället för en del i taget. Då kan vi skapa en digital arbetsplats där tjänster och kanaler samspelar harmoniskt för att stödja medarbetarna bättre.

I den här workshopen kommer vi tillsammans att utforska strategiska designmetoder som med användaren i centrum och med värdeskapande som mål låter dig designa användarupplevelser som sträcker sig över flera kontaktpunkter.

Mer konkret kommer workshopen att innehålla:

– Hur vi med hjälp av service design kan skapa en upplevelsestrategi för hela den digitala arbetsplatsen
– Metoder för kartläggning av användarupplevelse över flera system och kanaler
– Verktyg för att arbeta med användarupplevelsen (frontstage) såväl som de processer som möjliggör upplevelsen (backstage)
– Hands-on-övningar i små grupper där ni får prova på kartläggning och konceptutveckling med upplevelsen i centrum

Gamification

Så skapar du medarbetarengagemang

Målet med denna workshop är att förstå hur din organisation kan applicera enkla verktyg kring er digitala arbetsplats i syfte att driva långsiktig motivation och engagemang. Under workshopen går vi igenom en analys av era medarbetares drivkrafter, en affärsvärdesprioriterad analys av de aktiviteter som medarbetare förväntas, vill och bör göra.

Under denna workshop kommer deltagarna få inblick i vad gamification är, hur det fungerar och hur det enkelt kan användas i en digital arbetsplats. Vi berör även hur den tekniska implementation kan gå till samt vilka implikationer det kan få på hur ni organiserar er och driver ert ledarskap.

Workshopen hålls av:
Ola Janson, HiQ

Från intranät till digital arbetsplats

Så förkortar du tiden från strategiskt beslut till uppnådd effekt

Denna interaktiva workshop riktar sig till dig som vill öka din insikt inom förstudie- och projektmetodik med fokus på intranät och digital arbetsplats. Under första halvan av workshopen får du som deltagare medverka i en komprimerad version av en förstudie för att få insikt i de olika momenten. Andra delen av workshopen fokuserar på hur du kortar ned ledtiderna från strategiskt beslut till effekt. Hur bibehåller du samma kvalitet men samtidigt lyckas effektivisera ledtiderna. Målet med denna workshop är att ge dig verktyg för att du på ett framgångsrikt sätt ska kunna leda och driva digitaliseringen i din organisation. Hur ska du agera för att bidra till att öka takten i den digitala transformationen? Vad krävs för att förkorta tiden från strategiskt beslut till uppnådd effekt? Vilka konkreta delar är avgörande för ett framgångsriks digitalt ledarskap?

Ett axplock av vad du som deltagare får med dig från denna workshop:

– Checklista för en framgångsrik förstudie
– Hur du genomför nulägesanalys
– Hur du sätter bra effektmål och övertygar ledningen
– Hur du identifierar och arbetar med personas (användargrupper)
– Hur du genomför framgångsrik behovsanalys
– Hur du driver agila projekt
– Hur du skapar drivkraft och engagemang
-Hur tar vi vid efter att förstudien är gjord?
-I vilken ordning ska aktiviteter göras, vilka aktiviteter kan överlappa, vilka tar längre tid och hur ska du prioritera de?
-Målbild och effekthemtagning

Dokumenthantering och GDPR

så skapar du struktur och processer kring informationshantering

GDPR som träder i kraft i april 2018 ställer höga krav på er dokumenthantering och informationshantering. Hur skapar du bra processser och ramverk utifrån detta? Denna workshop fokuserar på dokumenthantering med GDPR i fokus.

Många undersökningar visar att en av de största tidstjuvarna i en organisation är att söka efter rätt dokument i arbetsplatsens nätverk. Går detta att lösa med en effektivare dokumenthantering och informationshantering? Hur går du till väga? Målet med workshopen är att förstå hur du ska arbeta med dokumenthantering kopplat till en digital arbetsplats på ett effektivt sätt och dessutom får slutanvändarna att förstå nyttan av det och hur de ska arbeta med processen på ett optimalt sätt. Alltså med fokus kring förändringsledningen.

Syfte och mål:
– Få förståelse för dokumenthanteringens problem och möjligheter
– Få förståelse för olika typer av dokument och applikationer Metadata
– Få förståelse för Dokumenthanteringsprocess
– Få förståelse för Versions- och revisionshantering
– Få förståelse för fällorna vid införande av dokumenthantering.
– Få förståelse för förändringsledning vid ett införande av dokumenthantering i en organisation.
– GDPRs påverkan på doukmenthantering
– Vad behöver du veta?
– Vilka actions bör tas?
– Hur prioriterar du detta?

Office 365 med fokus på Sharepoint och Microsoft Teams

vikten av förståelse för att skapa aktiva och nöjda slutanvändare med hög produktivitet

Hur skapar du tillsammans med din organisation aktiva slutanvändare i Sharepoint och Teams? Oftast är arbetet efter implementering av Office 365 den största utmaningen.

– Vad är viktigt?
– Vad ska prioriteras?
– Vad behöver dina medarbetare veta och hur ska de arbeta med Sharepoint?

Denna endagsutbildning är till för dig, dina medarbetare och chefer som behöver få en överblick kring:
– Att tänka på vid implementering och arbetet därefter
– Vad som är nödvändigt
– Hur arbetar man effektivt i de nya systemen och varför?
– Vad är de största utmaningarna efter implementering av Office 365 och Sharepoint?
– Best Practice?
– Konkreta tips

Detta för att öka antalet aktiva användare i Sharepoint och för att på sikt bidra till nöjdare och produktivare medarbetare

Användarvändlighet

skapa en digital arbetsplats där tjänster och kanaler samspelar harmoniskt för att stödja medarbetarna bättre

Verkligheten vi lever i blir mer och mer komplex och användarnas förväntningar bara ökar. Tiden är förbi när man kunde välja en plattform för alla interna applikationer och tjänster.

Din digitala arbetsplats består idag av ett ekosystem av tjänster och upplevelser som allihop syftar till att underlätta ditt arbete på olika sätt. Därför kan vi inte arbeta med användarupplevelsen i en kanal i taget, vi måste lyfta blicken och ta ett helhetsgrepp kring den digitala arbetsplatsen med allt vad den innefattar.

Då kan vi organisera oss för att styra helheten av vår digitala arbetsplats istället för en del i taget. Då kan vi skapa en digital arbetsplats där tjänster och kanaler samspelar harmoniskt för att stödja medarbetarna bättre.

I den här workshopen kommer vi tillsammans att utforska strategiska designmetoder som med användaren i centrum och med värdeskapande som mål låter dig designa användarupplevelser som sträcker sig över flera kontaktpunkter.

Mer konkret kommer workshopen att innehålla:

– Hur vi med hjälp av service design kan skapa en upplevelsestrategi för hela den digitala arbetsplatsen
– Metoder för kartläggning av användarupplevelse över flera system och kanaler
– Verktyg för att arbeta med användarupplevelsen (frontstage) såväl som de processer som möjliggör upplevelsen (backstage)
– Hands-on-övningar i små grupper där ni får prova på kartläggning och konceptutveckling med upplevelsen i centrum

Gamification

Så skapar du medarbetarengagemang

Målet med denna workshop är att förstå hur din organisation kan applicera enkla verktyg kring er digitala arbetsplats i syfte att driva långsiktig motivation och engagemang. Under workshopen går vi igenom en analys av era medarbetares drivkrafter, en affärsvärdesprioriterad analys av de aktiviteter som medarbetare förväntas, vill och bör göra.

Under denna workshop kommer deltagarna få inblick i vad gamification är, hur det fungerar och hur det enkelt kan användas i en digital arbetsplats. Vi berör även hur den tekniska implementation kan gå till samt vilka implikationer det kan få på hur ni organiserar er och driver ert ledarskap.

Workshopen hålls av:
Ola Janson, HiQ

Från intranät till digital arbetsplats

Så förkortar du tiden från strategiskt beslut till uppnådd effekt

Denna interaktiva workshop riktar sig till dig som vill öka din insikt inom förstudie- och projektmetodik med fokus på intranät och digital arbetsplats. Under första halvan av workshopen får du som deltagare medverka i en komprimerad version av en förstudie för att få insikt i de olika momenten. Andra delen av workshopen fokuserar på hur du kortar ned ledtiderna från strategiskt beslut till effekt. Hur bibehåller du samma kvalitet men samtidigt lyckas effektivisera ledtiderna. Målet med denna workshop är att ge dig verktyg för att du på ett framgångsrikt sätt ska kunna leda och driva digitaliseringen i din organisation. Hur ska du agera för att bidra till att öka takten i den digitala transformationen? Vad krävs för att förkorta tiden från strategiskt beslut till uppnådd effekt? Vilka konkreta delar är avgörande för ett framgångsriks digitalt ledarskap?

Ett axplock av vad du som deltagare får med dig från denna workshop:

– Checklista för en framgångsrik förstudie
– Hur du genomför nulägesanalys
– Hur du sätter bra effektmål och övertygar ledningen
– Hur du identifierar och arbetar med personas (användargrupper)
– Hur du genomför framgångsrik behovsanalys
– Hur du driver agila projekt
– Hur du skapar drivkraft och engagemang
-Hur tar vi vid efter att förstudien är gjord?
-I vilken ordning ska aktiviteter göras, vilka aktiviteter kan överlappa, vilka tar längre tid och hur ska du prioritera de?
-Målbild och effekthemtagning

Dokumenthantering och GDPR

så skapar du struktur och processer kring informationshantering

GDPR som träder i kraft i april 2018 ställer höga krav på er dokumenthantering och informationshantering. Hur skapar du bra processser och ramverk utifrån detta? Denna workshop fokuserar på dokumenthantering med GDPR i fokus.

Många undersökningar visar att en av de största tidstjuvarna i en organisation är att söka efter rätt dokument i arbetsplatsens nätverk. Går detta att lösa med en effektivare dokumenthantering och informationshantering? Hur går du till väga? Målet med workshopen är att förstå hur du ska arbeta med dokumenthantering kopplat till en digital arbetsplats på ett effektivt sätt och dessutom får slutanvändarna att förstå nyttan av det och hur de ska arbeta med processen på ett optimalt sätt. Alltså med fokus kring förändringsledningen.

Syfte och mål:
– Få förståelse för dokumenthanteringens problem och möjligheter
– Få förståelse för olika typer av dokument och applikationer Metadata
– Få förståelse för Dokumenthanteringsprocess
– Få förståelse för Versions- och revisionshantering
– Få förståelse för fällorna vid införande av dokumenthantering.
– Få förståelse för förändringsledning vid ett införande av dokumenthantering i en organisation.
– GDPRs påverkan på doukmenthantering
– Vad behöver du veta?
– Vilka actions bör tas?
– Hur prioriterar du detta?

Office 365 med fokus på Sharepoint och Microsoft Teams

vikten av förståelse för att skapa aktiva och nöjda slutanvändare med hög produktivitet

Hur skapar du tillsammans med din organisation aktiva slutanvändare i Sharepoint och Teams? Oftast är arbetet efter implementering av Office 365 den största utmaningen.

– Vad är viktigt?
– Vad ska prioriteras?
– Vad behöver dina medarbetare veta och hur ska de arbeta med Sharepoint?

Denna endagsutbildning är till för dig, dina medarbetare och chefer som behöver få en överblick kring:
– Att tänka på vid implementering och arbetet därefter
– Vad som är nödvändigt
– Hur arbetar man effektivt i de nya systemen och varför?
– Vad är de största utmaningarna efter implementering av Office 365 och Sharepoint?
– Best Practice?
– Konkreta tips

Detta för att öka antalet aktiva användare i Sharepoint och för att på sikt bidra till nöjdare och produktivare medarbetare

Agenda Konferens, 22 nov Stockholm

08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion till dagen
09:10 Microsoft
09:40 Tele2
10:15 Rast
10:45 Arbetsförmedlingen
11:15 Lifesum
12:00 Lunch

13:00 Benify
13:30
 Vad är en digital arbetsplats
14:05 Rast
14:20 Danderyds Kommun
14:50 Bonnier Broadcasting
15:20 Rast
15:40 Digital Workplace Awards
16:10 Johan Book
16:40 Summering
17:00 After Work

Agenda Workshop, 23 nov Stockholm

FÖRMIDDAG

08:30 – 12:00
UX – Skapa en digital arbetsplats där tjänster och kanaler
samspelar för att stödja medarbetarna

08:30 – 12:00
Dokumenthantering och GDPR-
Så skapar du struktur och processer kring informationshantering

Agenda Office 365, 5 dec

0ffice 365- 6 år senare
– Hur fungerar Office 365 och vilka tjänster ingår?
– Hur påverkar GDPR kunder i Office 365?
– Hur skapar vi ett lyckat SharePoint projekt

– Tekniska och verksamhetsmässiga förberedelser, projektroller och genomförande. Alla viktiga parametrar för att lyckas med implementering och det vardagliga arbetet för dina medarbetare.

Lunch

– Vad blir nästa steg i vår användning av SharePoint
– Vilka funktion finns egentligen och hur kan vi dra nytta av dem. Hur sorterar du i alla funktioner och vad är prioritet
– Snabbfotade grupper – hur arbetar vi bäst med Microsoft Teams
– SharePoint och Teams, vad är skillnaden och hur arbetar vi i dem?
– Office 365 som Intranät
– SharePoint, Team eller Yammer?

– Sammanfattning av workshopen, best practises, do’s and don’ts, praktiska tips och verktyg.

 

EFTERMIDDAG

12:30 – 16:00
Från intranät till digital arbetsplats-
Så förkortar du tiden från strategiskt
beslut till uppnådd effekt

12:30 – 16:00
Gamification – så skapar du engagemang hos medarbetare

Agenda Konferens, 22 nov Stockholm

08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion till dagen
09:10 Microsoft
09:40 Tele2
10:15 Rast
10:45 Arbetsförmedlingen
11:15 Lifesum
12:00 Lunch

 

13:05 Benify
13:35
 Vad är en digital arbetsplats
14:05 Rast
14:20 Danderyds Kommun
14:50 Bonnier Broadcasting
15:20 Rast
15:40 Digital Workplace Awards
16:10 Johan Book
16:40 Summering
17:00 After Work

Agenda Workshop, 23 nov Stockholm

FÖRMIDDAG

08:30 – 12:00
UX – Skapa en digital arbetsplats där tjänster och kanaler
samspelar för att stödja medarbetarna

08:30 – 12:00
Dokumenthantering och GDPR-
Så skapar du struktur och processer kring informationshantering

EFTERMIDDAG

12:30 – 16:00
Från intranät till digital arbetsplats-
Så förkortar du tiden från strategiskt
beslut till uppnådd effekt

12:30 – 16:00
Gamification – så skapar du engagemang hos medarbetare

 

microsoft_

Kan dina anställda arbeta tillsammans var de än är? Kan du på ett enkelt sätt lägga till nya anställda och de verktyg de behöver? Är du förberedd på oväntade driftstopp? Kan du anpassa din datalagring i takt med att behoven växer? Är dina mobila enheter skyddade? Känner du kunderna bättre än vad dina konkurrenter gör? Är dina företagsdata säkerhetskopierade?Planera din egen väg till det moderna företaget. Med digitala lösningar från Microsoft kan du tillgodose företagets behov med den senaste tekniken.

precio_test

Precio och Fishbone Systems har nyligen gått samman och bildat Precio Fishbone. Vi har därmed skapat Sveriges största och ledande specialistföretag inom SharePoint och Office 365.

Med 100 SharePoint-konsulter inom kravhantering, projektledning, utveckling och arkitektur, fördelade på 8 platser i Sverige samlar Precio Fishbone marknadens högsta SharePoint-kompetens och erfarenhetsbas. Vår gemensamma erfarenhet summerar upp till drygt 600 genomförda SharePoint-uppdrag omfattande paketerade och skräddarsydda lösningar för intranät, ledningssystem, dokumenthantering, projekthantering, ärendehantering mm. Våra paketerade intranätslösningar har blivit en benchmark för intranätsmarknaden.

spintr

Spintr erbjuder företag och kommuner en modern intranätlösning som enkelt kan startas igång på webben. Genom mindre fokus på teknik och mer fokus på innehåll och användare har Spintr idag över 50 000 nöjda användare.

Testa gratis på www.spintr.com

Varför välja Spintr som plattform och tjänst för ert intranät? Här följer några av våra många fördelar:

-Obefintlig projektrisk

– startklar molntjänst

-Okomplicerat projekt utan konsulter och partners

-Färdiga integrationer

-Standardiserad teknik

-Tilltalande gränssnitt och låg användartröskel

-Nöjda kunder inom offentlig och privat sektor

-Nya funktioner fyra gånger per år

diwo

WHAT WE DO
We drive engagement and productivity by moving away from traditional intranets towards great digital workplaces.

PRESTUDY
Successful digital workplaces spring from the impact of cultural change that leads to a new way of working. The road to success is about backing off the solution and start with the questions “why”, “who” and “what”. Prior to identifying the best possible digital solution, we first have to understand the user behaviors and how they contribute to various effect areas and strategic targets. The Diwo teams adapt a well-proven pre-study methodology ensuring a successful digital and cultural transformation. A methodology that starts with inspiration from case studies to show what is possible and to create a feeling of “wow” in your organisation that smoothens your digital transformation.

AGILE DEVELOPMENT
The Diwo teams are highly skilled and experienced in agile development. We focus on continuous improvement, scope flexibility, team input, and delivering essential quality products within the digital workplace.

PROACTIVE GOVERNANCE
We believe in a proactive governance model including the strategic perspective of the digital workplace. This way we can ensure an intuitive digital experience for the employees and align the digital workplace features with the overall strategic business targets.

bool_hemsida

Bool startade våren 2008 med väldigt tydliga mål redan från början. Vi skulle helt enkelt bli marknadsledande på portallösningar på Microsoft SharePoint i Sverige. Situationen var spännande för det fanns ett stort behov av kompetens hos kunderna men få leverantörer som kunde bemästra tekniken. Vilket är sant även idag.

digitalastrateger

Digitala Strateger i Sverige – LinkedIn-gruppen med snart 4000 medlemmar för dig som jobbar inom digital strategi, webbanalys, digital marknadsföring, SEO, sociala medier, UX, content marketing och webbdesign.

Dela och få ny kunskap! Gå med i gruppen här: https://www.linkedin.com/groups/6937520 eller besök digitalastrateger.com och läs våra snart 50 digitala expertintervjuer.

Tieto

The demands of your future workforce will change
Today we all expect to experience customization, personalization, self-service and an IT environment that enables us to evolve ourselves and our business. The new generation already takes advantage of these digital capabilities.

For the business, it is key to support the complex and fast moving work environment, to enhance the employee engagement and business success.

It’s all about end-user satisfaction.
We all deserve to enjoy work while delivering, as our business and personal lives are seamlessly connected. What is great for your people is great for your business.

Tieto’s Energized Workspace services enable new and efficient ways of agile work-methods that increase the collaboration between colleagues and improves productivity. And by allowing flexible ways to safely access work – you will see results in the overall user satisfaction. Why should the user experience of corporate IT services be any less functional or appealing than the IT services you use in your private life?

sitevision

SiteVision är en plattform för portalintegration och webbpublicering (CMS), innehållande en mängd färdiga verktyg som du använder när du bygger din webbplats.

SiteVision kombinerar avancerad funktionalitet med ett lättlärt och användarvänligt gränssnitt. Det är ett flexibelt system som passar alla – från det lilla företaget till stora organisationer. SiteVision erbjuder många moduler som du bygger upp en webbsida med. Ska du lägga till en bild på webbsidan använder man en bildmodul, ska man lägga till en enkät använder man en enkätmodul osv. I SiteVision finns också många funktioner för att underlätta för redaktören. Funktionerna är inbyggda i SiteVision och hanteras ofta centralt. Det finns allt ifrån onlinehjälp till publiceringsflöden till kvalitetskontroll av webbsidorna (länk, validerings och tillgänglighetskontroll.

soleil_

Si på Soleil hjälper dig på vägen mot en digital arbetsplats. Den lösningen kan bygga på Sveriges mest populära publiceringsverktyg, SiteVision, och vara helt skräddarsydd med specifika integrationer och unik design. Den kan även vara ett av våra kostnadseffektiva, väl beprövade, färdiga intranätspaket som redan från start är responsiva och uppfyller alla krav på tillgänglighet. Lösningen kan också bygga på Office365 med SharePoint, Teams och andra O365-funktioner, helt anpassat efter dina behov. Det kan också vara en kombination av SiteVision som publiceringsverktyg och SharePoint.

Soleil har levererat flera av de mest uppmärksammade intranäten byggda i SiteVision. Exempelvis: Centerpartiet som byggde en integrerad webbplats med intranät, Pensionsmyndigheten, Botkyrka kommun och Diskrimineringsombudsmannen (DO) som alla var vinnare eller finalister i SiteVisions pris Guldhanden under 2016 och 2017. Flera är också uppmärksammade av Digital Workplace Summit och Smarta Intranät.

På Soleil tror vi att vi kan göra ditt arbete roligare, enklare och effektivare. Det åstadkommer vi genom att ge dig en digital, social och sökvänlig samarbetsyta.

telia

altran_

Som världsledande inom digital transformation och innovation hjälper vi våra kunder med information management och digitala arbetsplatser.

Under mer än 30 år har Altran levererat lösningar till ledande företag och organisationer inom sektorer som tillverkande industri, bank och finans, offentlig sektor, transport, telekom och life science.

Altran erbjuder både paketerade och skräddasydda lösningar för intranät, samarbete och digitala arbetsplatser på Microsoftplattformen såväl som support- och förvaltningstjänster.

I Skandinavien är Altran representerat i Borlänge, Göteborg, Karlstad, Linköping, Malmö, Stockholm och Oslo med över 500 medarbetare. Globalt finns Altran i över 20 länder med mer än 27 000 medarbetare.

Netrelation

NetRelations är ett framgångsrikt tillväxtbolag som flera år i rad har blivit utsedda till både Gasell-vinnare och Superföretag av Veckans Affärer.

Vi hjälper våra kunder att ta rätt position i den digitala förändringen. Med design som metod och kundupplevelsen i fokus utmanar vi föråldrade strategier och formar nya digitala affärsmöjligheter. Dessa förverkligar vi med en teknisk leverans i världsklass.

På våra tre kontor finns sammanlagt ca 95 passionerade medarbetare i form av strateger, interaktionsdesigners, grafiska designers, systemutvecklare, testare, gränssnittsutvecklare och projektledare.

Vi brinner för att skapa digitala lösningar i form av webbplatser, e-handelslösningar och intranät som sätter användarens upplevelse främst och skapar effekt för våra uppdragsgivare. Under åren har vi skapat målinriktade lösningar på framförallt Episerver och SharePoint till uppdragsgivare som bland annat Sandvik, Nobia, Svenskt Tenn, Nacka kommun, BillerudKorsnäs, Medborgarskolan, Folktandvården, HusmanHagberg, Hultafors Group, Bjurfors och Svenska Fotbollförbundet.