Nordens största event
om den digitala arbetsplatsen.
Konferens – 15 maj konferens
Workshops – 14 och 16 maj
Nordens största event
om den digitala arbetsplatsen
Konferens – 15 maj konferens
Workshops – 14 och 16 maj
Förstå – Bemästra – Applicera
Syftet med dagarna är att du ska bli grym på ditt arbete oavsett din relation till den digitala arbetsplatsen och intranätet.
Information
Digital arbetsplats är ett mindset som utgår från daglig produktivitet och strävar efter att driva beteenden som bidrar till ökad innovation, produktivitet, effektivitet och engagemang.
Konferens
Framtidens arbete! Om 10 år, alltså 2029, diskuteras det att smarta maskiner, robotics och artificiell intelligens kommer vara närvarande på majoriteten av arbetsplatser. Hur förberedd är din arbetsplats?
Workshops
Vill du skapa en ännu djupare förståelse för hur du går från Intranät till Digital Arbetsplats, Office 365 och hur du går från strategiskt beslut till uppnådd effekt så erbjuder vi workshops i samband med konferensen.
LYSSNA TILL OCH NÄTVERKA MED ORGANISATIONER SOM ARBETAR MED DIGITAL ARBETSPLATS
Vårens talare – fler talare presenteras inom kort


Carl Wåreus
Head of Partners/Agency
Oygen manager skills
– vad är bra ledarskap kopplat till en förändringsresa


Charlotte Arfwidson
Unit Head IT & digital platforms
Digitala coacher som stöd
i beteendeförändring


Hanna von Knorring Hällkvist
Kommunikatör och ansvarig publika kanaler
Från bottenbetyg
till prisbelönt intranät


Johan Book
Ledarskapsexpert
Så skapar du medarbetarengagemang
och når effekt med dina digitala strategier


Carl-Henrik Bodahl, Intranet System Manager
Lisa Hammar, IT-archivist
Open source med dokumenthantering
och sök
Vårens talare – fler talare presenteras inom kort
Workshops våren 2019

Digitalt ledarskap – så går du från strategiskt beslut till uppnådd effekt

Projektmetodik- Från intranät till Digital Arbetsplats

Office 365 med fokus på SharePoint och Microsoft Teams
Processer och struktur för att få koll på dokumenthantering
Strategisk användarvänlighet
Skapa en digital arbetsplats där tjänster och kanaler samspelar harmoniskt för att stödja medarbetarna bättre, och genererar värde för både användare och varumärke.
Tiden är förbi när man kunde välja en plattform för alla interna applikationer och tjänster – vi behöver hitta nya strategiska sätt för att skapa en bra användarupplevelse i det landskapet. Din digitala arbetsplats består idag av ett ekosystem av tjänster som allihop syftar till att tillsammans underlätta ditt arbete på olika sätt. Då kan vi inte arbeta med användarupplevelsen i silos där vi ser till en kanal i taget. Vi måste lyfta blicken och ta ett helhetsgrepp kring den digitala arbetsplatsen och förstå hur den hänger ihop på riktigt.
I den här workshopen kommer vi tillsammans att utforska strategiska designmetoder. Du kommer få sätta användaren i centrum och prova på olika metoder för att designa användarupplevelser som sträcker sig över flera tjänster och kontaktpunkter.
Mer konkret kommer workshopen att innehålla:
- Metoder för att utforska användarupplevelsen över flera system och kanaler
- Kartläggning av vad som driver och motiverar medarbetarna
- Verktyg för att arbeta med användarupplevelsen såväl som de processer som möjliggör upplevelsen
- Hands-on-övningar i små grupper där du får testa alla metoder och diskutera resultatet
Workshopen kommer ledas av Anna Grevlind & Manja Hellbom från Netrelations
Office 365: Göteborg 5 december
Office 365: Malmö 6 december
Boka
Vi är glada om du vill komma på Nordens största event om den digitala arbetsplatsen och intranätet. Glöm inte att du kan välja mellan många olika alternativ, konferens, utbildningar och även kombinera dessa. Är ni många som ska gå så hör av er till Sara, ansvarig projektledare för paketpris på sara.messa@summitandfriends.se eller 0732064471
Priser:
Konferens
Pris: EARLY BIRD 6 800 kr exkl. moms när vi bokar senast 22 mars (ord. 7 800 kr)
Workshops
Varje workshop är 3 h vilket gör att du kan gå 2 olika workshops under dagen – en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Det finns möjlighet att välja mellan två olika utbildningar på förmiddagen samt på eftermiddagen.
Utbildning Office 365 (heldag):
Pris: 7 800 kr exkl. moms
Workshop(halvdag):
Pris: 3 500 kr exkl. moms
FÅ 2 000 I RABATT!
1 Konferensbiljett
+ 2 valfria halvdagsworkshop
Använd koden DWSWS1 i steg två när du bokar.
FÅ 7 800 I RABATT!
4 Konferensbiljetter för priset av
3 konferensbiljetter
Använd koden DWS4FOR3 i steg två när du bokar.
FÅ 5 000 I RABATT!
1 Office 365 biljett +1 konferensbiljett
+ 2 valfria halvdagsworkshops
Använd koden DWSWS3 i steg två när du bokar.
Din bokning har registrerats. Ett mail har skickats till angiven adress.
Deltagare {{ snf-clone-index-hr }}
- Konferens
- Workshop
Faktureringsinformation
Anmälningsvillkor
Bokningsvillkor, avbokning och överlåtelse
Anmälan är bindande, men du kan när som helst överlåta din plats till en kollega genom att informera Summit and Friends på boka@summitandfriends.se. Mottar vi din skriftliga avbokning senast 21 dagar före konferensstart får du ett värdebrev på fakturerat belopp. Värdebrevet är giltigt ett år från utfärdandet och kan utnyttjas av dig eller en kollega från din organisation på valfri kurs/evenemang hos Summit and Friends.
I det fall Summit and Friends ställer in ett evenemang (konferens, temadag, middag etc.) krediteras du det inbetalda beloppet. Summit and Friends reserverar sig för ändringar i programmet (t.ex. byte av talare eller lokal).
Betalningsvillkor
Betalning erläggs mot faktura trettio dagar netto.
Information om behandling av personuppgifter i enlighet med GDPR
Dina uppgifter behandlas med modern informationsteknik och hanteras i enlighet med GDPR. Ditt namn och organisation kan komma att delas med tredje part. Du kan läsa mer om vår policy kring GDPR här.
Fotografering och filmning
Ibland kan fotografering och filmning ske på våra evenemang. Dessa kan komma att användas i trycksaker, på webben eller i annat kommersiellt material.
Personuppgiftsbehandling och GDPR
Summit and Friends AB:s policy för personuppgiftsbehandling, GDPR
Inledning
Summit and Friends AB (”SnF”) samlar in personlig information om dig (B2B, med andra ord dina kontaktuppgifter till dig som yrkesperson) och använder uppgifterna i syfte att hjälpa dig att komma i kontakt med framtida intressanta bloggar, nätverk, konferenser och utbildningar. SnF värnar om din personliga integritet och vår målsättning är att du ska känna dig säker på att dina personuppgifter behandlas korrekt. Det är helt frivilligt så det är viktigt att ni meddelar oss om ni inte vill kvarstå.
Vilka personuppgifter som behandlas
Personuppgifter är varje upplysning som direkt eller indirekt kan identifiera en levande, fysisk person. De personuppgifter hänförliga till dig som SnF behandlar är dels de som du själv lämnar till oss, t.ex. när du anmäler dig till nyhetsbrev eller bokar dig och dina kollegor på någon av våra aktiviteter. Uppgifterna är B2B och består primärt av namn, din e-postadress till arbete, jobbadress, preferenser och information om de aktiviteter du deltagit på.
De personuppgifter som vi inhämtar från andra kan bestå av uppgifter av andra databaser som tillhandahåller information eller de uppgifter som är öppna av er arbetsgivare.
Hur personuppgifterna används och för vilka ändamål
Dina personuppgifter kommer att behandlas för att kunna bidra med kunskap inom ditt område i form av att skicka ut matnyttig information och marknadsföra våra tjänster. Det innebär bland annat att de kommer användas i syfte att förbättra dina karriärmöjligheter och presentera dig för intressanta konferenser och nätverk. Du kommer få riktade mail som skickas till dig. Vi kan också komma att behandla personuppgifterna för att kontakta dig i informations- eller marknadsföringssyfte. Det kan t.ex. röra sig om undersökningar, eventförfrågningar eller informations- och tjänsterelaterad kommunikation, inklusive viktiga säkerhetsuppdateringar. I samband med event kan dina personuppgifter också användas för att skapa deltagarlistor och namnbrickor.
Vi kan även behandla dina uppgifter för att förbättra våra webbplatser samt för att skapa anonymiserade undersökningar. Uppgifterna är i dessa fall aggregerade, vilket innebär att du inte kan identifieras genom dem.
Laglig grund
SnF behandlar alltid dina personuppgifter i enlighet med tillämplig lagstiftning. Vi behandlar dina personuppgifter om vi har ett legitimt och berättigat intresse, t.ex. ett intresse av att kunna kommunicera med dig samt för att få marknadsföra oss och utveckla våra tjänster.
Utlämnande av personuppgifterna
I samband med event syns ditt namn, arbetsgivare och i vissa fall din arbetsplatsmail. SnF ingår partneravtal, exempelvis för IT-tjänster. Dessa partners kan komma att få del av dina personuppgifter men enbart genom Namn och Organisation. SnF har ingått avtal med dessa partners för att tillförsäkra att dina personuppgifter behandlas konfidentiellt och skyddas med lämpliga säkerhetsåtgärder och i enlighet med denna policy. När vi anlitar partners utanför EU/EES säkrar vi att dina uppgifter skyddas på ett adekvat sätt, t.ex. genom att ett dataöverföringsavtal tecknas med den leverantör som får åtkomst till uppgifterna. Vi delar även med oss av sammanställd anonym information om besökare till våra webbplatser till kunder, partners, andra webbplatsbesökare och andra tredje parter så att de kan förstå webbplatsernas typer av besökare och hur dessa besökare använder webbplatserna. Vi kan även behöva lämna ut uppgifter som myndigheter begär att få del av. Slutligen kan vi komma att lämna ut personuppgifterna till tredje part som förvärvar SnF, oavsett om detta görs genom fusion, sammanslagning eller förvärv av hela eller en väsentlig del av våra tillgångar. Vid händelse av att vi blir föremål för konkursförfarande, oavsett om frivilligt eller ofrivilligt, kan vi eller utsedd likvidator, administratör, mottagare eller administrativ mottagare sälja, licensiera eller på annat sätt disponera över sådan information i en transaktion som godkänts av domstol.
Lagring av dina personuppgifter
Dina personuppgifter lagras bara så länge som krävs för att vi ska kunna administrera avtalet med dig, eller så länge som vi måste lagra dem enligt lag. Därefter raderas de i enlighet med SnF gallringsrutin.
Vid varje mejlutskick finns det möjlighet att avregistrera sig från framtida utskick.
SnF kan när som helst radera all information i databasen. Det krävs inget samtycke från kandidatens sida om SnF önskar ta bort all information.
Viktig information
Våra webbplatser är inte avsedd för barn under 18 år. SnF kommer därmed inte medvetet att samla in personuppgifter rörande minderåriga.
Policyns räckvidd
Våra webbplatser innehåller länkar till andra webbplatser över vilka vi inte har någon kontroll. Vi ansvarar inte för de andra webbplatser som du väljer att besöka genom länkar från våra webbplatser och de integritetspolicys eller metoder för behandling av personuppgifter som används där. Vi rekommenderar dig att se över dessa andra webbplatsers integritetspolicys så att du förstår hur de insamlar, använder och delar med sig av dina personuppgifter.
Dina rättigheter
Du har vissa rättigheter i förhållande till SnF, i egenskap av personuppgiftsansvarig för bolagets behandlingar av dina personuppgifter. Du har följande rättigheter enligt tillämplig personuppgiftslagstiftning:
Rätt till information – en rätt att få bekräftelse på och information om din personuppgiftsbehandling. Det du fyller i samband med din ansökan kan du även uppdatera. M a o påverkar du det själv.
Rätt till rättelse – en rätt att få felaktiga uppgifter rättade. Du kan själv uppdatera merparten av all information.
Rätt till radering – en rätt att få uppgifter borttagna. Denna rätt är begränsad till sådana uppgifter som enligt lag endast får behandlas med ditt samtycke, om du tar tillbaka samtycket och motsätter dig behandlingen.
Rätt till begränsad behandling – en rätt att kräva att personuppgiftsbehandlingen begränsas, exempelvis om du motsätter dig uppgifters riktighet.
Rätt till dataportabilitet – en rätt att kräva att personuppgifter flyttas från en personuppgiftsansvarig till annan. Denna rättighet är begränsad till uppgifter som du själv tillhandahållit oss.
Rätt att göra invändningar – en rätt att i vissa fall invända mot behandling som sker med stöd av en intresseavvägning. Du kan när som helst kontakta oss för att utöva någon av rättigheterna ovan. Kontaktuppgifter hittar du längst ned i denna policy. En begäran om åtkomst till personuppgifter besvaras inom lagstadgad tidsperiod. Om du bedömer att vår behandling av dina personuppgifter inte sker i enlighet med dataskyddsförordningen, har du även rätt att klaga till Datainspektionen, som är behörig tillsynsmyndighet.
Förändringar av denna policy
Om vi bestämmer oss för att göra betydande ändringar av innehållet i denna policy, kommer vi, när så krävs, att kontakta dig genom den e-postadress som vi har registrerad. Vi kommer även att anslå dylika förändringar genom ett väl synligt meddelande på webbplatsen så att du alltid vet vad för slags uppgifter vi samlar in, hur vi kan komma att använda dessa uppgifter och till vem vi lämnar ut dem.
Kontaktuppgifter
Om du har några frågor kring denna policy eller vill utöva någon av dina rättigheter ovan, var god kontakta oss via någon av nedanstående kontaktvägar:
Summit and Friends AB
Att: Dataskyddsombudet,
Dalagatan 7,
111 23 Stockholm
Dataskyddsombud: sara.messa@summitandfriends.se, 0732 06 44 71

Har er organisation en digital arbetsplats som stödjer era medarbetare?
Lämna ert bidrag senast den 16:e april.
Vinnaren kommer att presenteras på Digital Workplace Summit den 15 maj
Partners
Vi älskar dessa varumärken, det kommer du också att göra. Vill du också bli partner? Kontakta sara.messa@summitandfriends.se för att gemensamt skapa ett upplägg som passar just er verksamhet.
Program
Program konferens
15 maj, Stockholm
15 maj
München-
bryggeriet
08:30- 17:00
08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion
09:10 x
09:40 x
10:15 Rast
10:45 x
11:15 x
11:45 x
12:15 Lunch
13:05 x
13:35 x
14:05 Rast
14:20 x
14:50 x
15:20 Fika
15:40 x
16:10 x
16:40 Summering
17.00 After Work
08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Konferensen startar
17.00 Konferensen avslutas med After Work
Program workshops
14 & 16 maj, Stockholm
14 & 16 maj
Helio Hornsbruksg.
08:30- 16:00
14 maj, HELDAG, Helio
09.00-16:00 Office 365
16 maj FM, Helio
09:00-12:00 Digitalt Ledarskap
16 maj, EM, Helio
13:00-16:00 Från intranät till Digitalt Arbetsplats- Projektmetodik
Program konferens
15 maj, Stockholm
Münchenbryggeriet
08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion
09:10 x
09:40 x
10:15 Rast
10:45 x
11:15 x
11:45 x
12:15 Lunch
13:05 x
13:35 x
14:05 Rast
14:20 x
14:50 x
15:20 Fika
15:40 x
16:10 x
16:40 Summering
17.00 After Work
08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Konferensen börjar
17.00 Konferensen avslutas med After Work
Program workshops
14 & 16 maj, Stockholm
Helio Hornsbruksg.
14 maj, HELDAG, Helio
09.00-16:00 Office 365
16 maj FM, Helio
09:00-12:00 Digitalt Ledarskap – från strategi till uppnådd effekt
16 maj, EM, Helio
13:00-16:00 Från intranät till digital arbetsplats – Projektmetodik

Mötesplats
Har du bokat konferens och/eller workshop?
Se vart du ska befinna dig genom ikonerna nedan
-
Konferens
Konferensen håller till på Münchenbryggeriet
Adress: Torkel Knutssonsgatan 2, 118 25 Stockholm
Närmsta tunnelbanestation: Mariatorget, uppgång: Torkel Knutssonsgatan.För vägbeskrivning klicka här
-
Utbildningar
Utbildningar håller i Hornstulls hjärta, Helio.
Adress: Hornsbruksgatan 23, 117 34 Stockholm
Närmsta tunnelbanestation: Hornstull
För vägbeskrivning klicka här
Kontakt
Tveka inte över att kontakta oss
om du har några frågor.
Sara Messa
Telefon: +46732064471
Mail: sara.messa@summitandfriends.se
Mötesplats
Har du bokat konferens och/eller workshop?
Se vart du ska befinna dig genom ikonerna nedan
-
Konferens
Konferensen håller till på Münchenbryggeriet
Adress: Torkel Knutssonsgatan 2, 118 25 Stockholm
Närmsta tunnelbanestation: Mariatorget, uppgång: Torkel Knutssonsgatan.För vägbeskrivning klicka här
-
Utbildningar
Utbildningar håller i Hornstulls hjärta, Helio.
Adress: Hornsbruksgatan 23, 117 34 Stockholm
Närmsta tunnelbanestation: HornstullFör vägbeskrivning klicka här
Kontakt
Tveka inte över att kontakta oss
om du har några frågor.
Sara Messa
Telefon: +46732064471
Mail: sara.messa@summitandfriends.se
Arbetsplatsen i siffror
Informationshantering
20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information
Engagemang
Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb
Digital stress
36% av anställda lider av digital stress
Produktivitet
En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv