logotyp_rto

Med fokus på
den moderna
arbetsplatsen

MALMÖ

 15 februari

logotyp_rto

Med fokus på
den moderna
arbetsplatsen

MALMÖ

15 februari

Analys – Insikt – Agera

Sveriges oberoende forum för kunskapsdelning inom webbanalys

Konferens

Rethink Office finns för dig som arbetar med att utveckla arbetsplatsen. Du har förstått att arbetet inte är en plats du går till, utan något du gör. Du har insett vikten av att anpassa arbetsplatsen efter verksamheten.

Case och praktikfall

Var med och utveckla framtidens arbetsplats under förmiddagen för ta del av case och praktikfall inom kontor, digitala lösningar, arbetsmiljö och ledarskap. Tillsammans med dig utmanas den traditionella synen på arbetsplatsen.

Workshop

Vi tror att nyttan av dagen ökar när man får dela erfarenheter och diskutera med andra. På eftermiddagen kommer därför en workshop inom moderna arbetssätt att hållas för att fördjupa och förankra lärdomarna från förmiddagen.

Konferens
Utbildningar
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET

Talare Malmö


Vi är stolta över att presentera våra fantastiska talare

AnnMarieHansson_oresunds
oresundskraft

Ann-Marie Hansson

Case: Öresundskraft
Innergi på jobbet.

thomasWiekop_DanskeBank
danskebank

Thomas Weikop

MobileLife: Danske Banks
nytänkande innovationshub

GustavMolnar_Diwo
diwo

Gustav Molnar

Bring You
Own Workplace!

TrineGronlund_goslow
go-slow-logo

Trine Grönlund

Moderator

HT17-ws-malmo
go-slow-logo

Interaktiv workshop

 

elof2
helsingborgshem

Elof Grahn

Helsingborgshem

Talare Malmö


Vi är stolta över att presentera våra fantastiska talare

Workshops hösten 2017

Information kommer inom kort.

WS_Basic

Lär dig grunderna
och kom igång!

WS_anvandarvanlighet

Ta dina kunskaper
till nästa nivå!

WS_anvandarvanlighet

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande (offentlig sektor)

WS_gdpr

GDPR och
kundintegritet

WS_GAbasic

Lär dig grunderna och kom igång!

WS_aadv

Ta dina kunskaper
till nästa nivå!

WS_off

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande (offentlig sektor)

WS_anvandarvanlighet

Så skapar du struktur och processer kring informationshantering

Förmiddag, 15 februari
Case och praktikfall

Ladda för en heldag med inspiration, diskussion och praktikfall från ledande organisationer.

Eftermiddag, 15 februari
Workshop

Ta del av experters tips och konkreta verktyg
samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar.

Förmiddag 15 februari
Case och praktikfall

Ladda för en heldag med inspiration, diskussion och praktikfall från ledande organisationer.

Eftermiddag 15 februari
Workshop

Ta del av experters tips och konkreta verktyg
samt träffa andra deltagare som står inför liknande utmaningar.
ENGAGEMANG OCH NYA ARBETSSÄTT
BREDDA DITT NÄTVERK
VI HAR GJORT DETTA SEX GÅNGER
ETT OBEROENDE KUNSKAPSFORUM

På Rethink Office fokuserar vi på talare med verkliga praktikfall som engagerar och inspirerar.

Knyt nya kontakter och värna om befintliga, bland talare, deltagare och relevanta partners.

Och vi kommer inte sluta. Tack till alla inspirerande och engagerade personer som kommer tillbaka år efter år.

Vi anser att kunskapsdelning är vägen till framgång. Därför vill vi skapa världens bästa kunskapsforum. Inget annat.

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Arbetsplatsen i siffror

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

Tack till våra partners


Vi älskar dessa varumärken, det kommer du också att göra. Vill du också bli partner? Kontakta tobias.ogren@summitandfriends.se för att gemensamt skapa ett upplägg som passar just er verksamhet.

Boka


Vi är glada att du vill delta på Rethink Office-konferensen! Glöm inte att du kan välja mellan många olika alternativ, konferens, utbildningar och kombinera dessa. Är ni många som ska gå så hör av er till kontakt@rethinkoffice.se för paketpris.

Priser

Konferens
Early Bird pris: 4 500 kr exkl. moms (tom 8 december)
Ordinarie pris: 6 500 kr exkl. moms

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Din bokning har registrerats. Ett mail har skickats till angiven adress.

Hur kom du i kontakt med oss som ledde till denna bokning? (OBS flerval)


Deltagare {{ snf-clone-index-hr }}
  • Konferens
Faktureringsinformation
×

Anmälningsvillkor

Bokningsvillkor, avbokning och överlåtelse
Anmälan är bindande, men du kan när som helst överlåta din plats till en kollega genom att informera Summit and Friends på boka@summitandfriends.se. Mottar vi din skriftliga avbokning senast 21 dagar före konferensstart får du ett värdebrev på fakturerat belopp. Värdebrevet är giltigt ett år från utfärdandet och kan utnyttjas av dig eller en kollega från din organisation på valfri kurs/evenemang hos Summit and Friends.

I det fall Summit and Friends ställer in ett evenemang (konferens, temadag, middag etc.) krediteras du det inbetalda beloppet. Summit and Friends reserverar sig för ändringar i programmet (t.ex. byte av talare eller lokal).

Betalningsvillkor
Betalning erläggs mot faktura trettio dagar netto.

Information om behandling av personuppgifter
Dina uppgifter behandlas med modern informationsteknik och hanteras i enlighet med personuppgiftslagens föreskrifter (PuL). Du kan läsa om personuppgiftslagen här

Fotografering och filmning
Ibland kan fotografering och filmning ske på våra evenemang. Dessa kan komma att användas i trycksaker, på webben eller i annat kommersiellt material.

Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Håll dig uppdaterad
via vårt nyhetsbrev


Blogg


Besök vår blogg för mer information och inspiration kring den moderna arbetsplatsen.

Mötesplats

Har du bokat konferens och/eller workshop?
Se vart du ska befinna dig genom ikonerna bredvid
  • Konferens

    Konferensen håller till på Malmö Börshus
    Adress: Skeppsbron 2, 211 20 Malmö
    För vägbeskrivning klicka här

  • Utbildningar

    Utbildningar hålls på Malmö Börshus
    Adress: Skeppsbron 2, 211 20 Malmö
    För vägbeskrivning klicka här

Kontakt

Tveka inte över att kontakta oss
om du har några frågor.

Tobias Ögren
Telefon: +46702009716
Mail: tobias.ogren@summitandfriends.se

 

Kontakt


Vid frågor kontakta:

Tobias Ögren
Telefon: +46702009716
Mail: tobias.ogren@summitandfriends.se

Om Rethink Office

På Rethink Office vill vi därför att du ska lära dig från ledande bolag, verkliga case, kreativa lösningar, diskussioner, utmaningar och möjligheter kopplat till arbetslivet och arbetsplatsen.


Synen på arbetsplatsen har förändrats genom åren. Idag värderas personifiering, flexibilitet och digitala lösningar högt på moderna arbetsplatser. Företag strävar efter att driva beteenden som bidrar till ökad innovation, produktivitet, effektivitet och en gynnsam kultur. För att lyckas med detta måste det finnas ett samspel mellan den fysiska platsen, de digitala lösningarna och människorna på plats. Allt från digitala verktyg för att boka mötesrum och att hitta dina kollegor till att verksamhetsanpassa lokalerna och att utbilda digitala ledare spelar in när det är dags att forma morgondagens arbetsplats.

DSC_0056

Om Konferensen

Som deltagare får du under konferensen ta del av ett varierat seminarieprogram. Talarna delar med sig av sina bästa do’s and don’ts för att du ska kunna ta tillvara på deras erfarenheter – och undvika att upprepa deras misstag. Teman som lyfts under dagen är bland annat digitalt ledarskap, förändringsledning, verksamhetsanpassade kontor, ABW, moderna arbetsplatser, hälsosamma miljöer och trendspaningar kring arbetsplatsen.

 

Här nedan hittar du alla konferensen spännande och begåvade talare. Konferensen hålls den 15 februari på Malmö Börshus.

DSC_0056

Workshop

Under eftermiddagen fördjupas kunskaperna kring den moderna arbetsplatsen i en interaktiv workshop.

Tillsammans med de andra deltagarna får du möjlighet att diskutera och fördjupa dig kring den moderna arbetsplatsen. Trine Grönlund leder workshopen och inkluderar, utmanar och delar med sig av sina erfarenheter.

 
DSC_0056

Om Konferensen

Ladda för en heldag med inspiration, diskussion och praktikfall från ledande organisationer. Du möter bl.a. Diwo, Öresundskraft och Danske Bank på scenen som delar sina erfarenheter kring moderna arbetsplatser.

Konferensen hålls den 18 oktober på Malmö Börshus.

Workshop

Under eftermiddagen fördjupas kunskaperna kring den moderna arbetsplatsen i en interaktiv workshop.

 

Tillsammans med de andra deltagarna får du möjlighet att diskutera och fördjupa dig kring den moderna arbetsplatsen. Trine Grönlund leder workshopen och inkluderar, utmanar och delar med sig av sina erfarenheter.

 

Case: ÖresundskraftAnn-Marie_Hansson
Innergi på jobbet.

Ann-Marie Hansson

Hur skapar man en mer human och hållbar företagskultur i högpresterande verksamheter? Hur påverkar dagens tempo och informationsflöde medarbetarnas förmåga att prestera och må på topp utifrån sitt bästa hållbara jag?

Under två års tid har Öresundskraft utvecklat, testat och aktivt implementerat ett EQ-baserat program tillsammans med Innergi-Labbet de kallat ”Innergi”. Genom programmet har de inspirerat och motiverat 400 högpresterande ledare och medarbetare till nya vanor och förhållningssätt. Under dagen berättar Ann-Marie tillsammans med vår moderator Trine om hur de arbetat och hur även ni kan framtidsrusta er verksamhet genom ett vinnande fokus på den mentala och psykosociala hälsan. Samtliga deltagare får gratis tillgång till eboken ”Innergi på jobbet – Caset Öresundskraft”.

MobileLife: Danske Banks nytänkande innovationshubThomas_Weikop

Thomas Weikop

År 2014 etablerades Danske Bank innovationshub. Från början gick enheten under namnet “Projekt X” och bytte sedan namn till Mobile Life. Idag arbetar 130 personer i Köpenhamn och Vilnius med att tänka om kring bank och banking. De har haft stora framgångar med lanseringen av nya sunday.dk och june.dk.

Thomas Weikop är en del av ledningen av Mobile Life. Hör honom berätta om hur man organiserar osäkerheten, talangutveckling, utmaningar och prestationer kopplat till Danske Banks innovationshub. Han delar dels med sig av sina erfarenheter från Mobile Life och dels de han samlat på sig under sina mer än 20 år som entreprenör, grundare och investerare.

Bring Your Own WorkplaceGustav_Molnar

Gustav Molnar

Arbetsplatsen är inte en fysisk plats, det är något vi gör. Den digitala arbetsplatsens evolution går hand i hand med transformationen av den fysiska arbetsplatsen. I det nya arbetslivet spenderar vi allt mindre tid vid våra skrivbord vilket ställer krav på en digital arbetsplats som främjar produktivitet oavsett tid och rum. Gustav är till vardags VD på företaget Diwo som hjälper organisationer att uppnå mätbar affärsnytta vid förändringsarbete inom den digitala arbetsplatsen. Hör Gustav berätta om resan mot att harmonisera den digitala och den fysiska arbetsplatsen.

Dagens moderator

Trine_Gronlund

Trine Grönlund

Trine är en passionerad världsmedborgare som arbetade 12 år som chef inom IT- och reklambranschen i New York. Idag driver hon Innergi-Labbet (www.innergi.se) och är en eftertraktad och uppskattad föreläsare och företagskonsult som brinner för den mentala hälsan på den högpresterande arbetsplatsen. Genom sina banbrytande föreläsningar, workshops och medarbetarprogram uppmanar hon till mer ”innergi på jobbet” genom att sänka tempot och lämna rum för reflektion och återhämtning. Allt för att skapa en mer human och hållbar företagskultur och ge medarbetarna möjlighet att prestera och må på topp.


Som moderator är Trine karismatisk, påläst och engagerad. Hon har modererat nästan samtliga stora näringslivsevent i Öresundsregionen, på såväl den svenska som den danska sidan. Hon är en mästare på att kombinera business med feelgood och har en förmåga att alltid locka fram såväl fakta som de mjuka värdena och människorna bakom affärsfasaden.

Workshop inom modern arbetsplats

Workshop ledd av dagens moderator Trine Grönlund

För att få ut så mycket av dagen som möjligt kommer eftermiddagen av Rethink Office vara en interaktiv workshop. På så sätt får du som deltagare chans att fördjupa dina kunskaper samtidigt som du diskuterar med och lär dig av andra deltagare på konferensen. Eftermiddagen leds av Trine Grönlund.

Helsingborgshems nya kostym och arbetssättelof_grahn

 

Elof Grahn

 

Case: Öresundskraft – Innergi på jobbet.

Ann-Marie Hansson

Hur skapar man en mer human och hållbar företagskultur i högpresterande verksamheter? Hur påverkar dagens tempo och informationsflöde medarbetarnas förmåga att prestera och må på topp utifrån sitt bästa hållbara jag?

Under två års tid har Öresundskraft utvecklat, testat och aktivt implementerat ett EQ-baserat program tillsammans med Innergi-Labbet de kallat ”Innergi”. Genom programmet har de inspirerat och motiverat 400 högpresterande ledare och medarbetare till nya vanor och förhållningssätt. Under dagen berättar Ann-Marie tillsammans med vår moderator Trine om hur de arbetat och hur även ni kan framtidsrusta er verksamhet genom ett vinnande fokus på den mentala och psykosociala hälsan. Samtliga deltagare får gratis tillgång till eboken ”Innergi på jobbet – Caset Öresundskraft”.

MobileLife: Danske Banks nytänkande innovationshub

Anders Weikop

År 2014 etablerades Danske Bank innovationshub. Från början gick enheten under namnet “Projekt X” och bytte sedan namn till Mobile Life. Idag arbetar 130 personer i Köpenhamn och Vilnius med att tänka om kring bank och banking. De har haft stora framgångar med lanseringen av nya sunday.dk och june.dk.

Thomas Weikop är en del av ledningen av Mobile Life. Hör honom berätta om hur man organiserar osäkerheten, talangutveckling, utmaningar och prestationer kopplat till Danske Banks innovationshub. Han delar dels med sig av sina erfarenheter från Mobile Life och dels de han samlat på sig under sina mer än 20 år som entreprenör, grundare och investerare.

Bring Your Own Workplace

Gustav Molnar

Arbetsplatsen är inte en fysisk plats, det är något vi gör. Den digitala arbetsplatsens evolution går hand i hand med transformationen av den fysiska arbetsplatsen. I det nya arbetslivet spenderar vi allt mindre tid vid våra skrivbord vilket ställer krav på en digital arbetsplats som främjar produktivitet oavsett tid och rum. Gustav är till vardags VD på företaget Diwo som hjälper organisationer att uppnå mätbar affärsnytta vid förändringsarbete inom den digitala arbetsplatsen. Hör Gustav berätta om resan mot att harmonisera den digitala och den fysiska arbetsplatsen.

Dagens moderator

Trine Grönlund

Trine är en passionerad världsmedborgare som arbetade 12 år som chef inom IT- och reklambranschen i New York. Idag driver hon Innergi-Labbet (www.innergi.se) och är en eftertraktad och uppskattad föreläsare och företagskonsult som brinner för den mentala hälsan på den högpresterande arbetsplatsen. Genom sina banbrytande föreläsningar, workshops och medarbetarprogram uppmanar hon till mer ”innergi på jobbet” genom att sänka tempot och lämna rum för reflektion och återhämtning. Allt för att skapa en mer human och hållbar företagskultur och ge medarbetarna möjlighet att prestera och må på topp.

Som moderator är Trine karismatisk, påläst och engagerad. Hon har modererat nästan samtliga stora näringslivsevent i Öresundsregionen, på såväl den svenska som den danska sidan. Hon är en mästare på att kombinera business med feelgood och har en förmåga att alltid locka fram såväl fakta som de mjuka värdena och människorna bakom affärsfasaden.

Workshop inom modern arbetsplats

Workshop ledd av dagen moderator Trine Grönlund

För att få ut så mycket av dagen som möjligt kommer eftermiddagen av Rethink Office vara en interaktiv workshop. På så sätt får du som deltagare chans att fördjupa dina kunskaper samtidigt som du diskuterar med och lär dig av andra deltagare på konferensen. Eftermiddagen leds av Trine Grönlund.

Helsingborgshems nya kostym och arbetssätt

Elof Grahn

Google Analytics Grundläggande

Lär dig grunderna och kom igång!

Denna workshop är för dig som: Skulle vilja implementera eller redan har implementerad verktyget utan att riktigt ha kommit igång. Du önskar en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt.

Innehåll: På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. Workshopen syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:
– Hur man bör använda GA som verktyg
– Att tolka några av de mest användbara rapporterna
– Följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
– Hur man sätter upp mål och följer upp aktiviteter, vilka KPI:er är rimliga?
– GA implementering
– Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
– Hur kravställer man sin byrå eller interna organisation för att få verifierad data
– Använda segment för att se hur olika besöksgrupper skiljer sig åt
Kampanjspårning
– Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av GA
– Att löpande integrera data i organisationen
– Hur ska jag tänka och behöver jag en dashboard?
– Vad är möjligt och hur får jag budget eller allokerat resurser som är rätt för min nivå och min organisation

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.
Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Google Analytics Advanced

Ta dina kunskaper till nästa nivå

Denna workshop är för dig som: Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder dig av verktyget regelbundet, men skulle vilja ta det till nästa nivå, innehåller mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tankesätten, implementering och konfigurering.


Vi kommer att titta närmre på:

– Målstyrd analys – Varför?
– Tag Management – Hur och Varför?
– Eventspårning.
– Målspårning och E-commerce Tracking i Google Analytics.
– Multi Channel Funnels – Vilken kanal får kreditering för målet?
– Avancerad Filtrering och segmentering.
– Custom Dimensions and metrics – Vad är detta och när ska det användas?
– Innehållsgruppering – Gör analyser enklare.
– Möjligheterna med Enhanced e-commerce.


Ta med din dator:

Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Google Analytics Offentlig Sektor

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande, för dig som arbetar inom offentlig sektor.

Mer info kommer inom kort

GDPR och kundintegritet

så skapar du struktur och processer kring informationshantering

GDPR som träder i kraft i april 2018 ställer höga krav på er dokumenthantering och informationshantering. Hur skapar du bra processser och ramverk utifrån detta? Denna workshop fokuserar på dokumenthantering med GDPR i fokus.

Många undersökningar visar att en av de största tidstjuvarna i en organisation är att söka efter rätt dokument i arbetsplatsens nätverk. Går detta att lösa med en effektivare dokumenthantering och informationshantering? Hur går du till väga? Målet med workshopen är att förstå hur du ska arbeta med dokumenthantering kopplat till en digital arbetsplats på ett effektivt sätt och dessutom får slutanvändarna att förstå nyttan av det och hur de ska arbeta med processen på ett optimalt sätt. Alltså med fokus kring förändringsledningen.

Syfte och mål:
– Få förståelse för dokumenthanteringens problem och möjligheter
– Få förståelse för olika typer av dokument och applikationer Metadata
– Få förståelse för Dokumenthanteringsprocess
– Få förståelse för Versions- och revisionshantering
– Få förståelse för fällorna vid införande av dokumenthantering.
– Få förståelse för förändringsledning vid ett införande av dokumenthantering i en organisation.
– GDPRs påverkan på doukmenthantering
– Vad behöver du veta?
– Vilka actions bör tas?
– Hur prioriterar du detta?

Google Analytics Grundläggande

Lär dig grunderna och kom igång!

Denna workshop är för dig som: Skulle vilja implementera eller redan har implementerad verktyget utan att riktigt ha kommit igång. Du önskar en överblick av verktyget och dess grundläggande funktioner och möjligheter. Genom att utgå från praktiska exempel får du både teoretisk grund och möjlighet att göra övningar som gör det mer lättförståeligt.

Innehåll: På de flesta webbplatser finns idag Google Analytics installerat men få använder dess fulla potential. Workshopen syftar till att ge alla som deltar i utbildningen fördjupad kunskap i hur Google Analytics fungerar och ser ut och framförallt vilka möjligheter som finns med verktyget.

Du kommer bland annat att lära dig:
– Hur man bör använda GA som verktyg
– Att tolka några av de mest användbara rapporterna
– Följa trafik från olika kanaler och vad de gör på webbplatsen
– Hur man sätter upp mål och följer upp aktiviteter, vilka KPI:er är rimliga?
– GA implementering
– Hur säkerställer man att man tittar på rätt data
– Hur kravställer man sin byrå eller interna organisation för att få verifierad data
– Använda segment för att se hur olika besöksgrupper skiljer sig åt
Kampanjspårning
– Hur utvärderar man marknadsinvestering med hjälp av GA
– Att löpande integrera data i organisationen
– Hur ska jag tänka och behöver jag en dashboard?
– Vad är möjligt och hur får jag budget eller allokerat resurser som är rätt för min nivå och min organisation

Vi lämnar tekniken utanför och fokuserar på själva användandet. Genom att utgå från praktiska exempel får du både en teoretisk grund och en möjlighet att göra övningar som gör det lättare att förstå.
Ta med din dator:
Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Google Analytics Advanced

Ta dina kunskaper till nästa nivå

Denna workshop är för dig som: Har en god förståelse för de olika funktionerna och använder dig av verktyget regelbundet, men skulle vilja ta det till nästa nivå, innehåller mer avancerade användningsområden, kopplingar och anpassningar.

Innehåll:
Under den avancerade Google Analytics-workshopen kommer vi att ta det ett steg längre, och fokusera på några av verktygets gömda skatter och där målet blir att du ska lära dig mer om nya funktioner, tankesätten, implementering och konfigurering.


Vi kommer att titta närmre på:

– Målstyrd analys – Varför?
– Tag Management – Hur och Varför?
– Eventspårning.
– Målspårning och E-commerce Tracking i Google Analytics.
– Multi Channel Funnels – Vilken kanal får kreditering för målet?
– Avancerad Filtrering och segmentering.
– Custom Dimensions and metrics – Vad är detta och när ska det användas?
– Innehållsgruppering – Gör analyser enklare.
– Möjligheterna med Enhanced e-commerce.


Ta med din dator:

Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Google Analytics Offentlig Sektor

Lär dig grunderna och kom igång med ditt användande, för dig som arbetar inom offentlig sektor.

Mer info kommer inom kort

Dokumenthantering och GDPR

så skapar du struktur och processer kring informationshantering

GDPR som träder i kraft i april 2018 ställer höga krav på er dokumenthantering och informationshantering. Hur skapar du bra processser och ramverk utifrån detta? Denna workshop fokuserar på dokumenthantering med GDPR i fokus.

Många undersökningar visar att en av de största tidstjuvarna i en organisation är att söka efter rätt dokument i arbetsplatsens nätverk. Går detta att lösa med en effektivare dokumenthantering och informationshantering? Hur går du till väga? Målet med workshopen är att förstå hur du ska arbeta med dokumenthantering kopplat till en digital arbetsplats på ett effektivt sätt och dessutom får slutanvändarna att förstå nyttan av det och hur de ska arbeta med processen på ett optimalt sätt. Alltså med fokus kring förändringsledningen.

Syfte och mål:
– Få förståelse för dokumenthanteringens problem och möjligheter
– Få förståelse för olika typer av dokument och applikationer Metadata
– Få förståelse för Dokumenthanteringsprocess
– Få förståelse för Versions- och revisionshantering
– Få förståelse för fällorna vid införande av dokumenthantering.
– Få förståelse för förändringsledning vid ett införande av dokumenthantering i en organisation.
– GDPRs påverkan på doukmenthantering
– Vad behöver du veta?
– Vilka actions bör tas?
– Hur prioriterar du detta?

Agenda Konferens, 15 feb

08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion till dagen
09:20 Diwo
09:50 Öresundskraft
10:20 Diskussion
10:30 Rast
10:50 Danske Bank
11:20 Föredrag
11:50 Diskussion

12:10 Lunch
13:00
 Återkoppling Förmiddag
13:15 Workshop
14:45 Rast
15:15 Workshop
16:15 Summering
16:30 Avslut

Agenda Workshop

Agenda kommer inom kort 

 

Agenda Konferens, 15 februari

08:30 Registrering och uppsamling
09:00 Introduktion till dagen
09:10 Föredrag
09:40 Föredrag
10:15 Rast
10:45 Föredrag
11:15 Föredrag
11:45 Föredrag
12:15 Lunch

13:05 Föredrag
13:35
 Föredrag
14:05 Rast
14:20 Föredrag
14:50 Föredrag
15:20 Rast
15:40 Föredrag
16:10 Föredrag
16:40 Summering
17:00 After Work

Agenda Workshops, 15 februari Malmö

Agenda kommer inom kort 

 

Microdata

Frigör er arbetsyta med våra Digitala eArkiv

MicroData erbjuder flexibla och kundanpassade molnlösningar för e-Arkiv, Dokument- & ärendehantering, Sjuk- & friskhantering samt Ficheskanning.
Med vår långa erfarenhet av molntjänster vet vi att det kan finnas frågetecken, utmaningar och orosmoln inför att införa IT som tjänst eller molntjänst i sin verksamhet, därför finns vår personal tillgänglig som stöd hela vägen in i mål. Detta innebär att ni snabbt kan komma igång med våra tjänster och göra kostnadsbesparingar på både kort och på lång sikt utan att behöva fundera på backup eller långsiktig förvaltning av din information.

Vi vill särskilt lyfta fram MicroWeb Personalarkiv, vår lösning som hjälper dig åstadkomma flera saker, bland annat:
– Framtidssäkrad digital information
– Kortare anställningsprocess
– Ger ökad tillgänglighet till personalakter, personalavtal mm.
– Digital process, fri från papper

Vilka är vi?
Vi har arbetat med säker informationshantering i olika former sedan år 1972.
Vi är specialister på dokument- & ärendehantering med säker e-arkivering.
Vi har ca 80 kunder inom privat och offentlig sektor, varav ca 20 kommuner.
Vi har två speglade brand- och inbrottssäkra serverhallar som bägge är belägna hos oss.
Vi hanterar själva avvikelser och har en djup kännedom om våra egenutvecklade system.
Vi prioriterar data- och driftsäkerhet högt. Datasäkerheten kvalitétstestats av externa IT-konsulter.
Vi har behörighetssystem som säkerställer sekretess och tillgänglighet.
Vi har samarbetar mad flera storbanker och strävar efter deras säkerhetskrav.
Vi följer arkivstandard (OAIS) för strukturerad arkivering.
Vi finns att upphandla via SKLs ramavtal

Läs gärna mer på vår hemsida www.microdata.nu

Diwo


WHAT WE DO

We drive engagement and productivity by moving away from traditional intranets towards great digital workplaces.

PRESTUDY

Successful digital workplaces spring from the impact of cultural change that leads to a new way of working. The road to success is about backing off the solution and start with the questions “why”, “who” and “what”. Prior to identifying the best possible digital solution, we first have to understand the user behaviors and how they contribute to various effect areas and strategic targets. The Diwo teams adapt a well-proven pre-study methodology ensuring a successful digital and cultural transformation. A methodology that starts with inspiration from case studies to show what is possible and to create a feeling of “wow” in your organisation that smoothens your digital transformation.

AGILE DEVELOPMENT

The Diwo teams are highly skilled and experienced in agile development. We focus on continuous improvement, scope flexibility, team input, and delivering essential quality products within the digital workplace.

PROACTIVE GOVERNANCE

We believe in a proactive governance model including the strategic perspective of the digital workplace. This way we can ensure an intuitive digital experience for the employees and align the digital workplace features with the overall strategic business targets.

Digitala_Strateger

SONY MOBILE

altran_

Som världsledande inom digital transformation och innovation hjälper vi våra kunder med information management och digitala arbetsplatser.

Under mer än 30 år har Altran levererat lösningar till ledande företag och organisationer inom sektorer som tillverkande industri, bank och finans, offentlig sektor, transport, telekom och life science.

Altran erbjuder både paketerade och skräddasydda lösningar för intranät, samarbete och digitala arbetsplatser på Microsoftplattformen såväl som support- och förvaltningstjänster.

I Skandinavien är Altran representerat i Borlänge, Göteborg, Karlstad, Linköping, Malmö, Stockholm och Oslo med över 500 medarbetare. Globalt finns Altran i över 20 länder med mer än 27 000 medarbetare.