logotyp_rto

Stort tack till alla talare, deltagare och partners för att ni bidrog till fantastiska dagar!

STOCKHOLM

22-23 November hoppas vi få se er på Rethink Office igen!

logotyp_rto

Sveriges ledande event
inom den moderna
arbetsplatsen

STOCKHOLM

Konferens – 17 maj
Workshops – 18 maj

 Förstå – Bemästra – Applicera

Sveriges oberoende forum för kunskapsdelning kring den moderna arbetsplatsen.

Information

Rethink Office är konferensen för dig som arbetar med att utveckla arbetsplatsen. Du har förstått att arbetet inte är en plats du går till, utan något du gör. Du har också insett vikten av att anpassa arbetsplatsen efter verksamheten. På Rethink Office vill vi därför att du ska lära dig från ledande bolag, verkliga case, kreativa lösningar, diskussioner, utmaningar och möjligheter kopplat till arbetslivet och arbetsplatsen.

LÄS MER

Synen på arbetsplatsen har förändrats genom åren. Idag värderas personifiering, flexibilitet och digitala lösningar högt på moderna arbetsplatser. Företag strävar efter att driva beteenden som bidrar till ökad innovation, produktivitet, effektivitet och en gynnsam kultur. För att lyckas med detta måste det finnas ett samspel mellan den fysiska platsen, de digitala lösningarna och människorna på plats. Allt från digitala verktyg för att boka mötesrum och att hitta dina kollegor till att verksamhetsanpassa lokalerna och att utbilda digitala ledare spelar in när det är dags att forma morgondagens arbetsplats.

Konferens

Var med och utveckla framtidens arbetsplats under en heldag där du får höra det senaste inom kontor, digitala lösningar, arbetsmiljö och ledarskap. Tillsammans med dig utmanas den traditionella synen på arbetsplatsen. Syftet med konferensen den 17 maj är att du ska bli ännu mer insatt i den framtida arbetsplatsen än vad du redan är! På scen delar talare från bland annat Google, Microsoft, Toca Boca och ISS med sig av sin kunskap.

LÄS MER

Som deltagare får du under konferensen ta del av ett varierat seminarieprogram. Talarna delar med sig av sina bästa do’s and don’ts för att du ska kunna ta tillvara på deras erfarenheter – och undvika att upprepa deras misstag. Teman som lyfts under dagen är bland annat digitalt ledarskap, förändringsledning, verksamhetsanpassade kontor, ABW, moderna arbetsplatser, hälsosamma miljöer och trendspaningar kring arbetsplatsen.

Här nedan hittar du alla konferensen spännande och begåvade talare.

Workshops

Vill du fördjupa dig ytterligare inom områden som remote leadership, verksamhetsanpassade arbetssätt, behovsanalys och digitala arbetsplats? Lägg till en av våra uppskattade utbildningar dagen efter konferensen för att förankra kunskaperna och bemästra området. Samtliga utbildningar leds av experter inom respektive område som ser till att du får ut det allra mesta av dagen. Dessa går även att boka separat.

LÄS MER

Längre ner på sidan kan du läsa mer om våra olika utbildningar. Där går vi in närmare på dagens innehåll, vilka ev. förkunskaper som behövs och vad du kan förvänta dig att få ut av dagen. Där står även om utbildningen är en hel- eller halvdag, datum, plats och tid.

Om utbildningen är en halvdag kan du med fördel boka in en på förmiddagen och en på eftermiddagen. I bokningen visas det tydligt vilka workshops du kan boka samtidigt.

Information

Rethink Office är konferensen för dig som arbetar med att utveckla arbetsplatsen. Du har förstått att arbetet inte är en plats du går till, utan något du gör. Du har också insett vikten av att anpassa arbetsplatsen efter verksamheten. På Rethink Office vill vi därför att du ska lära dig från ledande bolag, verkliga case, kreativa lösningar, diskussioner, utmaningar och möjligheter kopplat till arbetslivet och arbetsplatsen.

READ MORE

Synen på arbetsplatsen har förändrats genom åren. Idag värderas personifiering, flexibilitet och digitala lösningar högt på moderna arbetsplatser. Företag strävar efter att driva beteenden som bidrar till ökad innovation, produktivitet, effektivitet och en gynnsam kultur. För att lyckas med detta måste det finnas ett samspel mellan den fysiska platsen, de digitala lösningarna och människorna på plats. Allt från digitala verktyg för att boka mötesrum och att hitta dina kollegor till att verksamhetsanpassa lokalerna och att utbilda digitala ledare spelar in när det är dags att forma morgondagens arbetsplats.

Konferens

Var med och utveckla framtidens arbetsplats under en heldag där du får höra det senaste inom kontor, digitala lösningar, arbetsmiljö och ledarskap. Tillsammans med dig utmanas den traditionella synen på arbetsplatsen. Syftet med konferensen den 17 maj är att du ska bli ännu mer insatt i den framtida arbetsplatsen än vad du redan är! På scen delar talare från bland annat Google, Microsoft, Toca Boca och ISS med sig av sin kunskap.

Workshops

Vill du fördjupa dig ytterligare inom områden som remote leadership, verksamhetsanpassade arbetssätt, behovsanalys och digitala arbetsplats? Lägg till en av våra uppskattade utbildningar dagen efter konferensen för att förankra kunskaperna och bemästra området. Samtliga utbildningar leds av experter inom respektive område som ser till att du får ut det allra mesta av dagen. Dessa går även att boka separat.

Conference

LÄS MER

Som deltagare får du under konferensen ta del av ett varierat seminarieprogram. Talarna delar med sig av sina bästa do’s and don’ts för att du ska kunna ta tillvara på deras erfarenheter – och undvika att upprepa deras misstag. Teman som lyfts under dagen är bland annat digitalt ledarskap, förändringsledning, verksamhetsanpassade kontor, ABW, moderna arbetsplatser, hälsosamma miljöer och trendspaningar kring arbetsplatsen.

Här nedan hittar du alla konferensen spännande och begåvade talare.

Courses

LÄS MER

Längre ner på sidan kan du läsa mer om våra olika utbildningar. Där går vi in närmare på dagens innehåll, vilka ev. förkunskaper som behövs och vad du kan förvänta dig att få ut av dagen. Där står även om utbildningen är en hel- eller halvdag, datum, plats och tid.

Om utbildningen är en halvdag kan du med fördel boka in en på förmiddagen och en på eftermiddagen. I bokningen visas det tydligt vilka workshops du kan boka samtidigt.

SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET
SMARTA FÖRETAG SKICKAR SINA SKARPASTE PERSONER PÅ OMRÅDET

Håll dig uppdaterad inför
nästa konferens via vårt nyhetsbrev


Håll dig uppdaterad inför
nästa konferens via vårt nyhetsbrev

 


Varför Rethink Office? 


Engagemang och nya arbetssätt

Bredda ditt nätverk

Vi har gjort detta 4 gånger

Ett oberoende kunskapsforum

På Rethink Office fokuserar vi på talare med verkliga praktikfall som engagerar och inspirerar.

Knyt nya kontakter och värna om befintliga, bland talare, deltagare och relevanta partners.

Och vi kommer inte sluta. Tack till alla inspirerande och engagerade personer som kommer tillbaka år efter år.

 Vi anser att kunskapsdelning är vägen till framgång. Därför vill vi skapa världens bästa kunskapsforum. Inget annat.

Utmaningar på arbetsplatsen


Digital stress

36% av anställda lider av digital stress.

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb.

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv.

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress.

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb.

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv.

Tack till våra partners


Vi älskar dessa varumärken, det kommer du också att göra.
Vill du också bli partner? Kontakta johanna@rethinkoffice.se för att gemensamt skapa ett upplägg som passar just er verksamhet.

Blogg


Besök vår blogg för mer information och inspiration kring arbetsplatsen. Nedan ser du ett urval.

Kontakt


Tveka inte på att kontakta oss om du har några frågor

Projektledare Johanna Karlström
Nr: 070-757 39 73
Mail: johanna@rethinkoffice.se

Johanna_rund

Meddelande

Email*

nbda-WHITE

Har er organisation Nordens
Bästa Digitala Arbetsplats?

Lämna ert bidrag senast den 3:e april. 

Kontakt


Tveka inte på att kontakta oss om du har några frågor

Projektledare Johanna Karlström
Nr: 070-757 39 73
Mail: johanna@rethinkoffice.se

Informationshantering

20% av all arbetstid går åt till att söka och hitta information

Engagemang

Enbart 16% av alla anställda är engagerade i sina jobb

Digital stress

36% av anställda lider av digital stress

Produktivitet

En anställd som klagar på arbetsmiljön är i genomsnitt 38% mindre produktiv

MICRODATA

Frigör er arbetsyta med våra Digitala eArkiv

MicroData erbjuder flexibla och kundanpassade molnlösningar för e-Arkiv, Dokument- & ärendehantering, Sjuk- & friskhantering samt Ficheskanning.
Med vår långa erfarenhet av molntjänster vet vi att det kan finnas frågetecken, utmaningar och orosmoln inför att införa IT som tjänst eller molntjänst i sin verksamhet, därför finns vår personal tillgänglig som stöd hela vägen in i mål. Detta innebär att ni snabbt kan komma igång med våra tjänster och göra kostnadsbesparingar på både kort och på lång sikt utan att behöva fundera på backup eller långsiktig förvaltning av din information.

Vi vill särskilt lyfta fram MicroWeb Personalarkiv, vår lösning som hjälper dig åstadkomma flera saker, bland annat:
– Framtidssäkrad digital information
– Kortare anställningsprocess
– Ger ökad tillgänglighet till personalakter, personalavtal mm.
– Digital process, fri från papper

Vilka är vi?
Vi har arbetat med säker informationshantering i olika former sedan år 1972.
Vi är specialister på dokument- & ärendehantering med säker e-arkivering.
Vi har ca 80 kunder inom privat och offentlig sektor, varav ca 20 kommuner.
Vi har två speglade brand- och inbrottssäkra serverhallar som bägge är belägna hos oss.
Vi hanterar själva avvikelser och har en djup kännedom om våra egenutvecklade system.
Vi prioriterar data- och driftsäkerhet högt. Datasäkerheten kvalitétstestats av externa IT-konsulter.
Vi har behörighetssystem som säkerställer sekretess och tillgänglighet.
Vi har samarbetar mad flera storbanker och strävar efter deras säkerhetskrav.
Vi följer arkivstandard (OAIS) för strukturerad arkivering.
Vi finns att upphandla via SKLs ramavtal

Läs gärna mer på vår hemsida www.microdata.nu

TENANT AND PARTNER

SONY MOBILE

DIWO

WHAT WE DO
We drive engagement and productivity by moving away from traditional intranets towards great digital workplaces.

PRESTUDY

Successful digital workplaces spring from the impact of cultural change that leads to a new way of working. The road to success is about backing off the solution and start with the questions “why”, “who” and “what”. Prior to identifying the best possible digital solution, we first have to understand the user behaviors and how they contribute to various effect areas and strategic targets. The Diwo teams adapt a well-proven pre-study methodology ensuring a successful digital and cultural transformation. A methodology that starts with inspiration from case studies to show what is possible and to create a feeling of “wow” in your organisation that smoothens your digital transformation.

AGILE DEVELOPMENT

The Diwo teams are highly skilled and experienced in agile development. We focus on continuous improvement, scope flexibility, team input, and delivering essential quality products within the digital workplace.

PROACTIVE GOVERNANCE

We believe in a proactive governance model including the strategic perspective of the digital workplace. This way we can ensure an intuitive digital experience for the employees and align the digital workplace features with the overall strategic business targets.

Planera din egen väg till det moderna företaget. Med digitala lösningar från Microsoft kan du tillgodose företagets behov med den senaste tekniken.