Dashboard
& KPI:er

Att sätta upp en dashboard och
få organisationen att förstå datan!
 

Workshopbeskrivning

När volymen av data ökar, blir kraven allt högre på att organisationer har en bra dashboard för att få en överblick av organisationens olika data. Den insamlade datan kan sedan visualiseras internt för din organisation eller externt för din kund, med syfte att ge värdefulla insikter och för att kunna ta faktabaserade beslut. Dashboards hjälper organisationer att få en tydlig bild av sin verksamhet genom en ögonblicksbild. Men att sätta upp en Dashboard på rätt sätt är ingen quick fix. Det kan få stora konsekvenser för din organisation om du inte lyckas implementera en effektiv Dashboard och jobbar med den på rätt sätt.

Passar dig som

Är marknadschef eller projektleder ett digitalt team och som vill få en bättre, snabbare översikt över era resultat och er status. Eller dig som är en del i ett team eller bolag med ansvar för flera olika kanaler och vill dela och tydliggöra de resultaten ni presterar.

Du kommer bland annat att lära dig

För det första så måste den underliggande datan till din dashboard, samlas in på ett korrekt sätt givetvis. Har du inte ren data i din Dashboard, så gör din Dashboard inte speciellt stor nytta (läs mer om hur du samlar in data i våra Google Analytics-workshops).

I den här Workshopen så kommer du att få kunskap i hur du ska implementera och arbeta med Dashboards för att uppnå bästa effekt i din organisation. Det är många moment som berörs under workshopen, här är ett axplock från dagen:

• Vilka delar måste en effektiv dashboards innehålla
• Vad skiljer en lyckad och effektiv dashboard från en misslyckad dashboard
• Automatiserade vs. manuella dataflöden
• Vad behöver du tänka på när du skapar en dashboard?
• Hur du får med hela storyn i Dashboarden
• Hur ska du visualisera din data
• Hur du kan förändra de anställdas och organisationens inställning till data

Övrigt

Ta med din dator: Övningar kommer genomföras under dagen och en bärbar dator måste medhavas för dessa.

Frågor? 

Har du några frågor eller funderingar kring workshopen maila dessa till tobias.ogren@summitandfriends.se

Analyticsdagarna-nologo-s[1]

Workshopledare: Linus Larsson, Web Guide Partner

Med många års erfarenhet inom olika delar av webbstrategi- och produktion har Linus Larsson  både levererat projekt till kunder och delat med sig av kunskap till branschkollegor. Linus var en uppskattad talare på Analyticsdagarna i höstas, där han delade med sig av sina erfarenheter om hur du kan visualisera data för organisationer och medarbetare. Då var det i rollen som Global Online Traffic Manager på Thule Group, men nu har Linus klivit in i rollen som Agency Director på Web Guide Partner (WGP) i Malmö.

Web Guide Partner är en av Sveriges ledande digitala fullservicebyråer med 35 konsulter i Malmö och Stockholm. Som Premier Google Partner och en Bing Select Partner jobbar WGP över hela Sverige där WGP agerar strategiska partners med ett helikopterperspektiv över närvaron online. WGP:s arbete fokuserar på att öka return-on-investment inom sökmotoroptimering (SEO), sökmarknadsföring (SEM) samt sociala media, och även kompletta konverterings- och webbplatsanalyser för att hjälpa kunder nå sina mål.

När:
13 November 2018. Registrering från kl. 13:00. Kursen pågår mellan 13:30 – 16:30
Var:
Bryggarsalen, Odenplan, Stockholm

Vad Ingår:
En dag fylld med konkreta tips och praktiska verktyg att ta med dig hem. Fika ingår
Pris:
3.500kr ex. moms

Boka