Hyundai Sverige har lyckats nå framgång i sitt data och analys arbete. Receptet är mätning, analys, experiment, och rätt kommunikation i rätt köpfas mot rätt målgrupp och kanal. Lina Hansson är Digital Marketing Manager på Hyundai, hon lyfter framför allt glappet mellan digital mätning och köp i fysisk miljö som en av de största utmaningar inom webb/digital analys.


HT16-Hyundai-Lina

Varför är analys en viktig del i er organisation?
– För vi inte gillar att slänga pengar i sjön. Och det är exakt vad man riskerar att göra om man inte jobbar med mätning och analys.

Vad är er största utmaning/utmaningar kring webb/digital analys?
– Glappet mellan digital mätning och köp i fysisk miljö. Det kräver en hel del kreativitet för att följa trådarna genom den luckan. Samt att hantera köpresor som är längre än cache sparas.

Varför är det viktigt att dela sin kunskap och erfarenheter kring webb/digital analys tycker du?
Det är bara genom att ge som man kan få, och att befinna sig i ett rum fyllt av personer med samma intresse leder automatiskt till både och.

Linas lärdom av resan: ”Det är när data möter kreativitet som resultaten börjar rulla in. Det är när hjärta möter hjärna som vi lyckas förändra.”

Den 16 november kommer Lina att tala på Analyticsdagarna kring hur du maximerar effekten av varje marknadsföringskrona med hjälp av mätning. Under dagen kommer även Google, Facebook, Momondo, Expressen, Lyko m.fl. att dela sin best practice inom digital analys.

Är du nyfiken på att höra mer? På Analyticsdagarna finns fullständiga program samt workshops kopplat till webb/digital analys.

Tova Lindberg, ansvarig Analyticsdagarna
tova.lindberg@analyticsdagarna.se
076-0442423