Den 15/11 är det dags för konferensen Aware som fokuserar på digital marknadsföring. Där kommer framgångsrika företag och organisationer dela med sig kring sociala medier, content marketing, native, video och mycket mer. Det fokuseras på praktikfall, businesscase och kunskapsdelning för att alla deltagare ska få ut så mycket av dagen som möjligt.

Fram till konferensen kommer vi att presentera dagens talare lite närmare som alla är riktiga stjärnor inom sina respektive ömråden.

Med video i fokus

Jonna Ekman

Jonna Ekman

KIT

Om du någon gång är inne på sociala medier i allmänhet och Facebook i synnerhet kan du omöjligt ha missat KIT. KIT vill informera, inspirera och roa. Därför bevakar de in- och utrikesnyheter, livsstilsfrågor och det absurt roliga runt om oss.

Enligt Cisco kommer video stå för 82% av internettrafiken år 2020. På Aware kommer KITs marketing manager Jonna Ekman dela med sig om hemligheterna och tricksen som har fått KIT att ligga långt fram gällande videoinnehåll.

 

Komplex försäljning i digitala kanaler

Timo Paulsson Volvo

Timo Paulsson

Volvo logo

Volvo är en av vår tids starkaste aktörer på såväl bilmarknaden som marknadsföringsmarknaden. Men hur går det egentligen till när man vill få slutkonsumenten att beställa en komplicerad produkt, som en bil, online?

Timo Paulsson, Senior Director Marketing Platforms Volvo Car Group, berättar om hur Volvo Cars använder digitala marknadsföringsverktyg för att hjälpa kunder världen över att välja och beställa sin Volvo online. Kan man verkligen köpa sin bil online?

 

Smarta samarbeten för att nå ny målgrupp

Alexander Pärleros Framgångspodden

Alexander Pärleros

Per Backmann

Per Backman

 

 

 

 

 

 

 

 

Företag måste våga testa ny kanaler och marknadsföringsgrepp för att sticka ut och för att nå en kräsen ung målgrupp. Alexander Pärleros hade en vision om att skapa ett forum där man kunde lyssna på Sveriges mest framgångsrika personer och höra dem berätta om deras resa till framgång. På så sätt skapades Framgångspodden 2015. Nordea ville nå ut till en ny, yngre, målgrupp. Tillsammans med Framgångspodden ingår de i ett partnerskap där lyssnaren får tips om allt från privatekonomi till sparande och samboavtal.  Per Backman från Nordea och Alexander Pärleros från Framgångspodden berättar om sitt samarbete på Aware den 15/11 i Stockholm.

I samband med Aware anordnas även workshops inom content marketing och digital annonsering. På hemsidan kan du även läsa om de andra talarna och få mer information om dagen. Hoppas att vi ses där!

Johanna
Ansvarig Aware Digital Marketing Summit